Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Opetettava ilmamäärämittari?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Opetettava ilmamäärämittari?

    En löytänyt vanhoista aiheista suoranaista vastausta tähän joten: Uusi Boschin ilmamäärämittari on vaihdettu A3 1.8T. Silti tyhjäkierroksilla hakee ja kunnolla happea annettaessa aivan kuin syöttö katkeasi hekeksi.
    Tästä tulikin mieleen, että tarviiko Audeissa ajaa uusi "softa" vai tajuaako järjestelmä heti, että siinä on uusi ja ehjä ilmamäärämittari ja alkaa toimia moitteetta. Joissainkin automerkeissä ilmamäärämittarin vaihdon jälkeen, järjestelmä tulee "opettaa" uuteen ilmamäärämittariin. Mutta miten A3 1.8T:ssä? Niin ja uusi ilmamäärämittari on nyt ehjä!

    Niin ja merkkiliikkeessä ne ei tiennyt mitään...

    #2
    http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=23814

    Tuossa on juttua nollauksesta, MAF eli ilmamäärämittari ei itse mitään opi eikä nollaannu mutta ecu oppii jatkuvasti. Eli jonkin verran ajoa niin ecun pitäisi oppia uusille arvoille. Muutama kymmenen kilometriä riittää parhaimmassa tapauksessa, joskus vaati muutaman sadan kilometrin ajon. Joissakin harvoissa tilanteissa on pakko palauttaa tehdasarvot eli nollata ecu.

    Eli ei sitä ilmamäärämittaria tarvitse opettaa, senkun ajaa vaan ja jos haluaa olla varma niin tekee tuon ecun nollauksen, nollauksesta ei ole mitään haittaa joten sen voi aina suorittaa varmuuden vuoksi kun esim. maf:fia vaihtaa.

    Comment


    • #3
      Kiitos. Vastaus auttoi kovin :o)

      Comment

      Working...
      X