Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin huohotus, normaalia? Audi.typ89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorin huohotus, normaalia? Audi.typ89

    Elikkä kyseessä 1.6 typ89 Audi.

    Tuossa venakopan tiivisteen vaihdoin uuteen ja vähän ajeltua kone rupesi sylkemään paineella öljyä uuden tiivisteen kautta pihalle ja siispä irroitin venakopan uudestaan. Samalla putsasin huohottimen, sen letkut yms. ettei sen takia kerää painetta liikaa koneeseen. Laitoin uudella kunnon tiivistemassalla venakopan tiivisteen paikalleen, mutta vuotaa silti pikkasen heti.

    Kysymys onkin: Kun öljykorkin ja huohotusletkun irroittaa koneen käydessä, niin onko normaalia selvä ja melko voimakas puhallus koneesta, eli aika kovasti tulee höyryjä ulos..mistä voisi johtua?

    Vai onko syy yksinkertaisesti siinä että kone on liian väljä ja päästää palaneita kaasuja kampikammioon ja edelleen kanteen, mistä ne paineella rikkovat tiivisteet?..ajettu n.350tkm

    #2
    Kyllähän tuo väljältä kuulostaa. Syökö öljyä?

    Jollei syö niin melko varmasti puristusrenkaat vaan on kulahtanu, öljyrengas vielä pitää.

    Comment


    • #3
      Vaihdoitko alkuperäisen korkkitiivisteen tilalle kumitiivisteen? Jos näin, niin pultit täytyy kans vaihtaa. Vanhoissa pulteissa on sellainen kaulus joka jää kantamaan jos vaihtaa kumitiivisteen ja öljy tulee tiivisteen ja kannen välistä pihalle... (hävettää sanoa, mutta itelle kävi niin entisen auton kans ku kiireellä vaihdoin iltahämärissä)

      Comment


      • #4
        Eiku ihan alkuperäisen korkkitiivisteen vaihdoin..

        Tuo huohotusjuttu tuntuu autoissa yleensäkki tosi epäselvältä minusta. Muutaman kaverin autoa olen nyt tsekannu ja ihan samalla tavalla puskee höyryä niistäkin öljykorkin aukosta, vaikkeivat mitään väljiä varmasti olekkaan. Mistä senkin erottaa mikä on normaalia kaasujen poistoa ja mikä kuluneen moottorin huohotusta. Ainahan ihmiset kyselee että "huohottaako kone?" kun autoa ostavat, mutta enpä osaisi nyt itse sanoa mikä sitä todellista huohotusta sitten on..viisaammat kertokoot.

        Comment


        • #5
          En vastaa "viisaampana", mutta vastaan silti. Käsitän koneen huohottamisen sillä, että osa puristuspaineista pääsee "vuotamaan" öljypohjan puolelle männänrenkaitten läpi. Tämä nostaa tietenkin huohotusletkussa (öljypohja->venttilikoneisto) olevaa painetta. Kun tilanne on todella paha, öljytikkukaan ei pysy enää paikallaan,vaan "hyppää ylös".

          Kannattaa tarkastuttaa puristuspaineet pytyistä, sillä homma selviää...painemittaria sytytystulpan reikään,juu nou.
          Joskus männänrenkaat saattavat "karstottua kiinni", eivätkä liiku kunnolla->STP (tai vastaava) to rescue.
          Lisää ao. mönjístä paikallisesta varaosaliikkeestä.

          Comment


          • #6
            Ohivuotomittaus kertoo puristusmittausta paremmin koneen kunnon.

            Comment


              #7
              Molemmat yhdessä kertoo vielä enemmän. Jos vielä kokeilee lorauttaa öljyä pyttyyn, tietää taas enemmän.

              Nm. taunus-cobrien kuntoa selvitellyt.

              Comment


                #8
                Sama laulu 1,8:ssa

                Vastaava malli 1,8 kaasarikone (aj.330tkm) puhaltaa myös melko voimakkaasti venttiilikopan kautta. "Öljyhöyryt" tuntuvat kabiinissa asti..

                Comment

                Working...
                X