Elikkä kyseessä 1.6 typ89 Audi.
Tuossa venakopan tiivisteen vaihdoin uuteen ja vähän ajeltua kone rupesi sylkemään paineella öljyä uuden tiivisteen kautta pihalle ja siispä irroitin venakopan uudestaan. Samalla putsasin huohottimen, sen letkut yms. ettei sen takia kerää painetta liikaa koneeseen. Laitoin uudella kunnon tiivistemassalla venakopan tiivisteen paikalleen, mutta vuotaa silti pikkasen heti.
Kysymys onkin: Kun öljykorkin ja huohotusletkun irroittaa koneen käydessä, niin onko normaalia selvä ja melko voimakas puhallus koneesta, eli aika kovasti tulee höyryjä ulos..mistä voisi johtua?
Vai onko syy yksinkertaisesti siinä että kone on liian väljä ja päästää palaneita kaasuja kampikammioon ja edelleen kanteen, mistä ne paineella rikkovat tiivisteet?..ajettu n.350tkm
Tuossa venakopan tiivisteen vaihdoin uuteen ja vähän ajeltua kone rupesi sylkemään paineella öljyä uuden tiivisteen kautta pihalle ja siispä irroitin venakopan uudestaan. Samalla putsasin huohottimen, sen letkut yms. ettei sen takia kerää painetta liikaa koneeseen. Laitoin uudella kunnon tiivistemassalla venakopan tiivisteen paikalleen, mutta vuotaa silti pikkasen heti.
Kysymys onkin: Kun öljykorkin ja huohotusletkun irroittaa koneen käydessä, niin onko normaalia selvä ja melko voimakas puhallus koneesta, eli aika kovasti tulee höyryjä ulos..mistä voisi johtua?
Vai onko syy yksinkertaisesti siinä että kone on liian väljä ja päästää palaneita kaasuja kampikammioon ja edelleen kanteen, mistä ne paineella rikkovat tiivisteet?..ajettu n.350tkm
Comment