Minkälaisin muutoksin menisi jos vai meneekö ollenkaan? On myös tullut mieleen, että kuinka onnistuisi g60 moottorin vaihto typ89 quattroon? Lienevät kuitenkin pääpiirteittäin melkolailla samanlaisia alkuperäisen 1.8 moottorin kanssa? Ehdotuksia otetaan myös vastaan siihen mikä olisi hyvä vaihtoehto jos haluaa tehokkaamman moottorin kyseiseen autoon?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audin 1.8T moottori typ89 80 quattroon?
Collapse
X
-
Meneehän se ja g60 myös.
B4:stä lähtien myös neloskoneet on korissa kiinni ei kelkassa kuten t89:ään asti. En tiedä sopiiko/mahtuuko vanhat koneen tassut uudemman tyypin koneeseen.
1.8t:n 150hv versioiden kanssa käsittääkseni voi käyttää vertailumallina 160hv NM koneista mallia, jossa on vielä ns perusjarrut yms joten pitäisi olla siltäkin kannalta helppo homma.
Niin ja kyllä itse lähtisin pudottamaan sinne a4 1.8t AEB-moottoria.
-
G60 on hieman arvokkaampi kuin 1.8t, mutta jos noin 200hp:tä tulee riittämään tehoissa (ja pitää mielessä että monilla nälkä kasvaa syödessä) niin ehdottomasta G60 kone. Itsellä ollut tuollainen G60 Corraato 160-220hp tehoilla, siinä vaiheessa kun on lastu+hihnapyörä+putkisto vaihdettuna on ihan eri peli ajella kuin vastaavan tehoinen 1.8t.
Comment
-
G60:lle taisi olla moottorijarrutus pahasta sekä ylikierrokset, väännöstä plussaa. Onhan tuommoinen 1.8T eri huoleton moottori viritettynäkin. Välitys saattaa jäädä nelosen tekniikalla hieman liian tiuhaksi, viitosen välitys olisi sopivampi. Silloin matka-ajossa hieman päälle 7:n kulutuslukematkin voisivat olla realistisia.
Comment
-
99% noista Geelaaderin hajoamissyistä on täysin hatusta temmattuja mielestäni. Miten moottorijarrutus voi vaikuttaa laitteen kestoon? Ylikierroksilla kyllä sen saa rikki, mutta tässä tarkoitetaan ahtimen ylikierroksia. Rajoittaajaa vasten ajaen sen kuulemma kanssa saisi paskaksi, miten ihmeessä sekin nyt muuttaa tilannetta "normaaliajoon" (G60 koneessa on sitten erittäin "pehmeä" rajoitin toiminto). Syy vaan yleensä on että ahtimen lamellit on jo vahingoittunut ja lähtenyt halkeamaan, silloin pienikin lisäkuorma normaaliin verrattuna tietenkin hajoittaa sen. Vanhoja laitteita kun ovat, suosittelen ottamaan heti ahtimen auki ja tarkistamaan vähintään silmämääräisesti ettei ole mitään halkeamia (kunnon särötarkastus on tietenkin poikaa). Uusi ahdin sitten keventää lompakkoa muistaakseni jotain 1500-2000euron verran, mutta se on sitten uusi.
Itsellä oli loppuaikoina niin pieni hihnapyörä että ahdin oli tosiaan jo ihan punarajalla, silti vaikka tuli silloin tällöin ajettua rajoitinta vasten niin mitään silppua ei tullut. Muutenkin koko 40tkm ajan mulla oli siinä vähintään pienin suositeltu hihnapyörä, ja auto sai sikaa ilman mitään sääliä, ikinä ei ongelmia minkään kanssa.
G60 koneen alavääntö ja kaasuunvastaavuus on aivan eri planeetalta kuin 1.8t mallissa, kyllä itku tulee vieläkin kun vertailee tuota Corradon vaihturiksi tullutta 1.8t A3:sta.
Comment
-
Comment