Veljellä on akuutti 1.8Tq-vajaus, ja kävimme tutkimassa erästä vaihtoehtoa, A3 1.8T quattro 132 kW, vm. 99 ja ajettu alle 90 tkm.
Vaikkei moottoreista hirveästi tietämystä olekaan, piti sitäkin vilkaista. Moottorin suojamuovin alta paljastunut näky oli ainakin minulle ensimmäinen laatuaan: venakopan pinta oli täynnä pieniä halkeamia.
Lisäksi imusarjan alta näkyi, kuinka (ilmeisesti) venakopan tiivisteen välistä on vuotanut öljyä.
Autoista mitään tietämätön naismyyjä ei osannut kertoa auton historiasta mitään, mikä voisi selittää halkeamat ja öljyn.
Hilse 1 Hilse 2 Hilse 3 Hilse 4 öljyä
Auto kävi normaalisti, eikä koeajolla moottorin käytöksessä ollut mitään erikoista. Venttiilinnostimet vähän rallattelivat tyhjäkäynnillä, mutta se lienee melkoisen yleistä sekä harmitonta (?). Öljyä oli tikun mukaan se minkä pitääkin, eikä omistaja kuulemma ole sitä lisäillyt.
Moottorin kummallisen ulkomuodon sekä lukuisten maalipinnan naarmujen ja kolhujen (nainen ahtaassa parkkihallissa-tyyppiä) sekä ostajan ja myyjän merkitsevästi eriävien hintanäkemysten takia auto jäi ostamatta, mutta kovasti kiinnostaisi tietää, mistä ihmeestä moottori menee tuon näköiseksi?
Myyjäkin oli sen verran mukava henkilö, että voisi olla kohteliasta varoittaa, jos kyseessä on aikapommina tikittävä moottoririkko.
Vaikkei moottoreista hirveästi tietämystä olekaan, piti sitäkin vilkaista. Moottorin suojamuovin alta paljastunut näky oli ainakin minulle ensimmäinen laatuaan: venakopan pinta oli täynnä pieniä halkeamia.
Lisäksi imusarjan alta näkyi, kuinka (ilmeisesti) venakopan tiivisteen välistä on vuotanut öljyä.
Autoista mitään tietämätön naismyyjä ei osannut kertoa auton historiasta mitään, mikä voisi selittää halkeamat ja öljyn.
Hilse 1 Hilse 2 Hilse 3 Hilse 4 öljyä
Auto kävi normaalisti, eikä koeajolla moottorin käytöksessä ollut mitään erikoista. Venttiilinnostimet vähän rallattelivat tyhjäkäynnillä, mutta se lienee melkoisen yleistä sekä harmitonta (?). Öljyä oli tikun mukaan se minkä pitääkin, eikä omistaja kuulemma ole sitä lisäillyt.
Moottorin kummallisen ulkomuodon sekä lukuisten maalipinnan naarmujen ja kolhujen (nainen ahtaassa parkkihallissa-tyyppiä) sekä ostajan ja myyjän merkitsevästi eriävien hintanäkemysten takia auto jäi ostamatta, mutta kovasti kiinnostaisi tietää, mistä ihmeestä moottori menee tuon näköiseksi?
Myyjäkin oli sen verran mukava henkilö, että voisi olla kohteliasta varoittaa, jos kyseessä on aikapommina tikittävä moottoririkko.
Comment