Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 ja Haldex tehomittaukseen, miten? *ongelma ratkennut*

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S3 ja Haldex tehomittaukseen, miten? *ongelma ratkennut*

    Eli, yritin tänään käyttää -00 S3:sta Oulun seudun ammattikorkeakoulun 4wd penkissä. Ilmeni seuraavaa, huippu vääntöjen tilalle tulee todella suuri kuoppa. Tämä johtunee siitä että haldex kytkeytyy päälle. Huipputehot saatiin melkeen "oikein", 262hv mutta väännöt vain hieman yli 300Nm. Nyt tarvittaisiinkin tietoa miten haldex saadaan kytkettyä irti? Yritimme huijata käsijarrulla, ei auttanut. Sulaketta emme haldexille löytänyt. Saksankieli kun ei taivu. Jos joku osaisi kertoa mistä haldexin sulake löytyy, olisin kiitollinen. Miten porukka muuten penkittänyt haldex autojaan? Luin jotain juttua että perä ilmaan, mutta ei kait tämä kytke haldexia pois?

    Kiitollinen olisin näistä tiedoista niin pääsisin uudelleen penkkiin kiinni.

    Jani Moisanen

    #2
    Vanhan A3:sen Karala penkitti niin että nosti vain perän ilmaan ja hyvin onnistui.

    Comment


      #3
      Sen tiedän, että sulakkeen irroituksella se ei tyrkkää voimaa taakse. Sulakkeen sijainnista ei mitään hajua.

      Comment


      • #4
        Tuota, vähän ot, eikä varmaan auta... Mutta eniwei, eikös nelivetopenkki anna sen laskennallisen konetehon, eli laskee nelikon häviöt pois. Tässä tapauksessa siis pitäisi antaa melko normaalin tuloksen ihan haldexin kanssa. Haldexin myös pitäisi minusta kytkeytyä heti päälle, kun lähdet penkissä vetämään, eli etuset kun pyörähtää, pitäisi heti perän tulla mukaan ja näin ollen vääntökäyrään ei tämän mukaan pitäisi tulla ainakaan huippukohdalle notkahdusta?

        autodata 2004 antaa haldex couplingin sulakkeelle sijainnin f31, eli 7 sulake alhaalta ylöspäin kuvassa, keskimmäisenä näistä kolmesta rivistä, auttaako?

        Comment


        • #5
          Mahtaako tossa olla syynä ESP, mikä alkaa vaikuttaa menoon, kun auto liikkuu hieman sivusuunnassa. Omassa ei 4wd penkissä ollut ongelmia, kun ei ole ESP:kään ja tuli ihan nätti käppyrä, mut kaveri 02-mallisessa oli. Vaikka napista painoi ESP:n pois, niin kuitenkin se puuttui menoon...

          Comment


          • #6
            Mutta kun neliveto penkki antaa laskennallisen konetehon, se ottaa huomioon myös voimansiirtohävikin. Haldexissa on ongelmana se, ettei moottorijarrutuksessa takaveto ole enään päällä?

            Comment


              #7
              Tästä oli osviittaa Naantalissa kun Väänäsen Teron A3:sta yritettiin penkittää -- muistaakseni tuohon ei oikein löytynyt mitään sähköisesti poiskytkettävää ratkaisua -- olikos vielä niin, että EDS sekoili kun otti haldexin sulakkeen pois tms.

              Paras on vaan laittaa takapää vapaille rullille.

              Comment


              • #8
                Kyllä se haldexin sulakkeen irrotus auttoi sillon penkissä, eli mitattiin tehot etuvetoisena. Haldexin kanssa penkitys olisi onnistunut myös jos vaan penkkiä olisi jaksanut säätää siten että se tasaisi nopeuserot etu- ja taka-akselin välillä, mutta siihen ei ollut aikaa eikä intoa.

                Comment


                • #9
                  Ugemille kiitos. Napattiin haldexin sulake pois ja auto takaisin penkkiin. 191,9kW/356,8Nm. =) Eikä tuota saksaa olisi tarvinnut kovin paljoa osata, siellähän luki että haldex kun tarkkaan katsoi. :) Auto käyttäytyi aivan kuin etuveto, suti jopa asvaltilla. :) Ainut että ABS jätti jotain vikamuistiin ja nyt ABS-valo palaa. Mutta mitäs pienistä. Kiitän avustuksestanne.

                  Comment


                    #10
                    Tero: Näinhän se olikin.

                    Comment


                    • #11
                      Moi,

                      Oulun Tekun 4-vetopenkissä minäkin meidän quattroa käytin.

                      A3, ´00, Haldex, 132kw. Ei ollut ongelmia. Taisi sitten olla voimanvähyyttä?

                      176hp ja 259nm, ilmastointi päällä, vakiosetuppi, ahdot 0.85 bar.
                      Tehtaan speksit 180hp/235nm, 0.8 - 0.9 bar.

                      Comment


                        #12
                        Tuossa on jotain vuosimalleihin liittyvää roplematiikkaa. Jokku pystyy penkittää nelikkona, jokku ei. Tarkkaa johdonmukaisuutta ei ole alettu selvittämään, kun se käy helposti irroittamalla haldexin sulake.

                        Comment


                        • #13
                          hieman ot.

                          Miten tuonne saa varattua aikaa ja mitä tuo lysti kustantaa. anteeksi tietämättömyyteni.

                          Comment


                          • #14
                            Kyseinen lysti maksaa 75? ja aikaa pystyt varailemaan numeroista: Arto Lehtonen 0504309240 tai Janne 0504301344. Niin ja ylempänä olleeseen ABS ogelmaan, sekin häipyi parin startin jälkeen. Eli nou hätä.

                            Comment

                            Working...
                            X