Auton tiedot: Audi A7 vm. 2011, 3,0tdi 245hv, s-tronic, ajettu 143tkm, acc, sports differential.
Alkaa olemaan ideat loppu kun yhdessä audicenter espoon kanssa etsitty autostani vikaa jo reilu vuoden päivät. Kaikki alkoi keväällä 2017 kun ajelin mökiltä kotiin ja moottoritiellä nopeuduella 120kmh yhtäkkiä tuli pieni nykäisy. Eli vaihde ikäänkuin pomppasi sekunnin murto osaksi poispäältä. Ikään kuin joku olisi laittanut kytkimen pohjaan ja päästänyt takaisin ylös. Mitään vika koodia tms ei ongelmasta löytynyt. Kun vika kerran ilmenee alkaa se yleistymään useammin ja useammin kun nykimisestä tulee todella voimakasta ja käytännössä kiihdytys ja vauhdin ylläpitäminen on todella vaikeaa. Ekan vuoden aikana vika ilmeni harvoin ja ainoastaan pidemmillä ajomatkoilla jossa ajettiin tasaista vauhtia yli 100kmh. Yleensä vaati noin tunnin pituista ajoa ennenkuin vika saatiin edes esiintymään.
Koskaan vika ei ilmennyt normaalissa kaupunki ajossa tai lyhyen aikavälin (30min) moottoritie osuuksissa.
Tehdyt toimenpiteet kronoligisessa järjestyksessä ja jokaisen toimenpiteen jälkeen vika on vaan edelleen esiintynyt:
Vaihdelaatikon softan päivitys
ACC uudelleen kalibrointi
Vaihteiston öljyjen tarkistus ja uusiminen (ei havaittu poikkeamia)
Mekatroniikan osien vaihto
Kytkinremontti
Koko mekatroniikan vaihto
Nykyhetkessä 29/5/2018 autolla ei voi enää ajaa pidempiä matkoja vaan vika esiintyy melko nopeasti kun pääsee moottori-/maantielle. Aiemmin vian sai poistumaan tekemällä pieniä kiihdytyksiä eli laatikko vaihtoi pari tai yhden pykälää alaspäin.
Toinen oire kun vika on ilmennyt on kun kaasun päästää kokonaan pois ja antaa auton vaan rullata niin vaihde menee ikään kuin vapaalle vaikka etunäytössä kyllä lukee esim. D7. Kierrokset vaan tippuvat tyhjäkäynti tasolle.
On myös kokeiltu manuaali tilaa, S-vaihteisto tilaa ja efficiency eli E-tilaa. Kaikissa esiintyy sama nykiminen sitten kun se alkaa.
Audi center espoolla alkaa olemaan ideat loppu eli heillä on palanut iso määrä kuluja tähän eivätkä halua enää turhia korjauksia tehdä ilman että varmuudella tietävät että vika poistuu. Nyt kuitenkin vaan odotellaan ja odotellaan että maahantuonti ja tehdas antaisivat ohjeet mitä tehdä ja tämä taas johtanut siihen että minä en voi käyttää autoa muuhun kun lyhyiden matkojen ajoon. Mökkireissut pakko tehdä vaimon pienellä nissanilla...
Elikkäs nyt todenteolla kaivataan ideoita mikä autossa on vikana. Ymmärrän täysin että audi center ei halua kuluja tähän enää painaa mutta minäkään en voi vaan odottaa ja toivoa että joku siellä jotain keksisi. Vaihdelaatikon uusimisesta on ollut puhetta mutta sitäkään ei audi halua tehdä ennenkuin tiedetään onko vika edes siinä.
Onko kenelläkään ideoita tai esiintynyt vastaavanlaista oireilua?
Kiitos paljon avusta jo etukäteen sekä omasta että audi centerin puolesta.
Alkaa olemaan ideat loppu kun yhdessä audicenter espoon kanssa etsitty autostani vikaa jo reilu vuoden päivät. Kaikki alkoi keväällä 2017 kun ajelin mökiltä kotiin ja moottoritiellä nopeuduella 120kmh yhtäkkiä tuli pieni nykäisy. Eli vaihde ikäänkuin pomppasi sekunnin murto osaksi poispäältä. Ikään kuin joku olisi laittanut kytkimen pohjaan ja päästänyt takaisin ylös. Mitään vika koodia tms ei ongelmasta löytynyt. Kun vika kerran ilmenee alkaa se yleistymään useammin ja useammin kun nykimisestä tulee todella voimakasta ja käytännössä kiihdytys ja vauhdin ylläpitäminen on todella vaikeaa. Ekan vuoden aikana vika ilmeni harvoin ja ainoastaan pidemmillä ajomatkoilla jossa ajettiin tasaista vauhtia yli 100kmh. Yleensä vaati noin tunnin pituista ajoa ennenkuin vika saatiin edes esiintymään.
Koskaan vika ei ilmennyt normaalissa kaupunki ajossa tai lyhyen aikavälin (30min) moottoritie osuuksissa.
Tehdyt toimenpiteet kronoligisessa järjestyksessä ja jokaisen toimenpiteen jälkeen vika on vaan edelleen esiintynyt:
Vaihdelaatikon softan päivitys
ACC uudelleen kalibrointi
Vaihteiston öljyjen tarkistus ja uusiminen (ei havaittu poikkeamia)
Mekatroniikan osien vaihto
Kytkinremontti
Koko mekatroniikan vaihto
Nykyhetkessä 29/5/2018 autolla ei voi enää ajaa pidempiä matkoja vaan vika esiintyy melko nopeasti kun pääsee moottori-/maantielle. Aiemmin vian sai poistumaan tekemällä pieniä kiihdytyksiä eli laatikko vaihtoi pari tai yhden pykälää alaspäin.
Toinen oire kun vika on ilmennyt on kun kaasun päästää kokonaan pois ja antaa auton vaan rullata niin vaihde menee ikään kuin vapaalle vaikka etunäytössä kyllä lukee esim. D7. Kierrokset vaan tippuvat tyhjäkäynti tasolle.
On myös kokeiltu manuaali tilaa, S-vaihteisto tilaa ja efficiency eli E-tilaa. Kaikissa esiintyy sama nykiminen sitten kun se alkaa.
Audi center espoolla alkaa olemaan ideat loppu eli heillä on palanut iso määrä kuluja tähän eivätkä halua enää turhia korjauksia tehdä ilman että varmuudella tietävät että vika poistuu. Nyt kuitenkin vaan odotellaan ja odotellaan että maahantuonti ja tehdas antaisivat ohjeet mitä tehdä ja tämä taas johtanut siihen että minä en voi käyttää autoa muuhun kun lyhyiden matkojen ajoon. Mökkireissut pakko tehdä vaimon pienellä nissanilla...
Elikkäs nyt todenteolla kaivataan ideoita mikä autossa on vikana. Ymmärrän täysin että audi center ei halua kuluja tähän enää painaa mutta minäkään en voi vaan odottaa ja toivoa että joku siellä jotain keksisi. Vaihdelaatikon uusimisesta on ollut puhetta mutta sitäkään ei audi halua tehdä ennenkuin tiedetään onko vika edes siinä.
Onko kenelläkään ideoita tai esiintynyt vastaavanlaista oireilua?
Kiitos paljon avusta jo etukäteen sekä omasta että audi centerin puolesta.
Comment