Soittelin vaihdelaatikosta Siekkiselle ja yhdessä toisen autoalan ammattilaisen mielipiteen kanssa tultiin siihen lopputulokseen, että taitaa vaihdelaatikko olla ihmeissään tapahtuneista muutoksista. Osat irrallaan, muutoksia laatikkoon, pintakaasulla ajoa ja sen jälkeen reiusti lisää tehoa ja vääntöä ja täyskiihdytyksiä. Vaihdelaatikko ei siis ehtinyt oppia vaan sekosi. Kaasua painettaessa laatikko alkoi arpomaan mitä tekisi ja jysäytti sitten "kartan" mukaan vaihteen silmään. Siekkisen mukaan bemarissakin menee noin kuukausi laatikon irrottamisen jälkeen, että se oppii taas tavoille.
No auto pajalle kuitenkin, että saadaan lamdat ja N75 vaihdettua. Mielen rauhan takaamiseksi tarkastettiin laatikon öljyt, ei metalliroskaa ja muutenkin kaikki ok. Halpaa vaihtaa taas antureita, kun kone pitää irrottaa. Sen jälkeen taas varovaista ajoa/kiihdyttelyä ja pikku hiljaa isoimmat jysähdykset muuttuivat vain vasaralla lyömiseksi. Jos laatikko olisi rikki, niin ei kai se alkaisi paremmin toimimaan?
7.12.2018 toinen ohjelmointi kerta Erikoismoottori Airaksisella. Sen verran vialliset osat olivat vaikuttaneet, että ohjelma antoi kaasun olla vain 20% auki. Ohjelman säätö ja nyt kone hyväksyy myös täyskaasun. Osa syy laatikon käyttäytymiseen saattoi olla myös pielessä olleista asetuksista. Ohjelmoinnissa jätettiin kaikki suojaukset päälle mutta nopeuden rajoitus poistettiin. Pitäs siis 300 km/h saada kelattua vauhtia.
Ahtopaineita nostettiin 0,7:sta 1,2 bariin. Mittauksia ei ole tehty mutta toivottavasti tehoja olisi 550 - 600 hp ja väännöt jossain 800 paikkeilla. Olikohan niin, että turboista otetaan kaikki irti 6000 kierroksella. Ohjelma ei pistä ihan kaikkea peliin pienillä kierroksilla, millä säästetään laatikkoa liikkeelle lähdettäessä.
Täytyy sanoa, että aika paljon muuttuu auton ominaisuudet. Se on nyt ihan eri peli. Kovin nopeasti tulee nopeusrajoitukset vastaan - meno haluja olisi enemmänkin. Aika pienellä pintakaasullakin tapahtuu positiivisia muutoksia nopeudessa. Yksi selkeä muutos on myös se, että kaasua ei voi oikein polkea enää pohjaan. Esim liikennevaloista lähdettäessä ei ehdi polkea poljinta pohjaan asti, kun vauhtia on jo reilu 50 km/h.
Mutta eihän tämä tosiaan vielä tähän jäänyt. Vielä meni 5000€ lisää pikkuvikoihin tämän vuoden puolella.
No auto pajalle kuitenkin, että saadaan lamdat ja N75 vaihdettua. Mielen rauhan takaamiseksi tarkastettiin laatikon öljyt, ei metalliroskaa ja muutenkin kaikki ok. Halpaa vaihtaa taas antureita, kun kone pitää irrottaa. Sen jälkeen taas varovaista ajoa/kiihdyttelyä ja pikku hiljaa isoimmat jysähdykset muuttuivat vain vasaralla lyömiseksi. Jos laatikko olisi rikki, niin ei kai se alkaisi paremmin toimimaan?
7.12.2018 toinen ohjelmointi kerta Erikoismoottori Airaksisella. Sen verran vialliset osat olivat vaikuttaneet, että ohjelma antoi kaasun olla vain 20% auki. Ohjelman säätö ja nyt kone hyväksyy myös täyskaasun. Osa syy laatikon käyttäytymiseen saattoi olla myös pielessä olleista asetuksista. Ohjelmoinnissa jätettiin kaikki suojaukset päälle mutta nopeuden rajoitus poistettiin. Pitäs siis 300 km/h saada kelattua vauhtia.
Ahtopaineita nostettiin 0,7:sta 1,2 bariin. Mittauksia ei ole tehty mutta toivottavasti tehoja olisi 550 - 600 hp ja väännöt jossain 800 paikkeilla. Olikohan niin, että turboista otetaan kaikki irti 6000 kierroksella. Ohjelma ei pistä ihan kaikkea peliin pienillä kierroksilla, millä säästetään laatikkoa liikkeelle lähdettäessä.
Täytyy sanoa, että aika paljon muuttuu auton ominaisuudet. Se on nyt ihan eri peli. Kovin nopeasti tulee nopeusrajoitukset vastaan - meno haluja olisi enemmänkin. Aika pienellä pintakaasullakin tapahtuu positiivisia muutoksia nopeudessa. Yksi selkeä muutos on myös se, että kaasua ei voi oikein polkea enää pohjaan. Esim liikennevaloista lähdettäessä ei ehdi polkea poljinta pohjaan asti, kun vauhtia on jo reilu 50 km/h.
Mutta eihän tämä tosiaan vielä tähän jäänyt. Vielä meni 5000€ lisää pikkuvikoihin tämän vuoden puolella.
Comment