Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorissa "lorisee"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    niin termari sieltä on menny suurella todennäköisyydellä! vesipumppu vasta vaihdettu.. en tiedä, niin se korjaaja väitti että monet volkkarit litisee... en tiedä sitte mistä johtuu!

    nii tosta termarista vielä: rupee puhaltaa lämmintä hyttiin ihan reilusti, vaikka lämpömittari ole noussut yhtään! eli termari jumissa..!?

    mites toi muute ilmataan? ruuvi jossai?

    nonni nyt kävin testailemassa!

    nyt ei enää nosta paineita yli 0,6, normaalisti 1,2! aluksi paineet oli normaalit, mutta yhdessä kiihdytyksessä paineet tippui 1,2 -> 0,6 eikä sen jälkeen nousseet sen ylemmäks! "persedynolla" ei kuitenkaan eroa huomannut tehoissa... paikallaan kaasutellessa vesiletku kovenee! koveneeko normaalisti, kun vesipumppu pyörii kovempaa?kuitenkin pehmenee normaaliksi kun laskee tyhjäkäynnille takaisin! vedättäessä lämmöt tippuu! eikös noi ilmiöt viittais vähän sinne tiivisteeseen, paitsi toi paineitten lasku? mistähän sekin johtuu?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 21.2.2008, 21:34. Perustelu: Yhdistetty

    Comment


      #32
      Näin itse huomasin kannentiivistevian

      - Tulpat pois ja kattoo miltä männälaki näyttää, onko joku puhtaampi.
      - Pakokaasut ja bensa haisee paisunta säiliössä
      - Lopuksi alkoi työntää vettä pakoputkesta, eli pahvi putken taakse ja kaasuttelee.
      - Korjaamolle mittauttaa häkä jäähdytin nesteestä

      Comment


      • #33
        paisuntasäiliössä ei haise ja eikös sitä vettä tule aika monien autojen putkista?

        tänään soitin laakkoselle huoltoneuvontaan ja sieltä sanoivat ettäse lorina on ihan normaalia! ja sanoivat että todennäköisesti termari! painettakaan ei tee vesitilaan!

        tosta ahto-paineitten katoamisesta: tänään auto seisoi koko päivän, äsken kävin koeajelee: ensimmäisessä kiihdytyksessä paineet nousi nopeasti 0,9 asti ja sen jälkeen tippuivat "silmänräpäyksessä" 0,5, eikä sen jälkeen nousseet missään kiihdytyksessä sen ylemmäksi! vaihdoin dumpin, josta en huomannut muuta eroa kun alipaine tippui tyhjäkäynnillä vähän alemmaksi! entinen dumppi vuoti toiseen suuntaan.. tosiaan persdynolla ei huomaa tehoissa eroa entiseen(mutta onhan tuolla vähän liukasta) että jospa se on mittarissa vika! huomenna tulee uusi ja kokeillaan sitä...

        mikäs muu voisi vaikuttaa noihin paineisiin? n75 venttiili vai mikä se oli? missähän se on? muita vaihtoehtoja?

        Comment


        • #34
          vikakoodit luettu. viallinen lämpötila-anturi -> vaihdettiin ->ei vaikutusta! termostaati vaihdettiin-> lämmöt nyt normaalit ja litisee samalla tavalla, mutta antaa sen litistä jos toimii muuten!

          yksi ahtopuolen lenku oli huonosti kiinni/pykinyt -> vaihdettiin, nyt toimii!

          Comment


          • #35
            Onko tuohon lorinaan ilmennyt mitään uutta? Itselläni ko. Vaiva alkoi pari talvea sitten lämmityslaitteen kennoston vaihdon yhteydessä. Vika ilmenee vain kylmemmillä keleillä - syksystä kevääseen. Lorina loppuu yleensä jo sata metriä ajettuani lähimpään risteykseen.

            Mainitsin asiasta korjaajalle, joka kuittasi asian sillä, että ehkäpä kansipahvi vuotaa ja kerää kaasua sinne. Ennen olivat paineet kuulemma päässeet pihalle sökön kennoston kautta, mutta nyt jää pyörimään putkeen. Itse veikkaan, että joku liitos siellä on huonosti testy ja nesteiden jäähdyttyä (kutistuttua) sinne pääsee vähän ilmaa, jonka kone itse ilmaa pois.

            Comment


            • #36
              lorisee ja toimii muuten ihan normaalisti! se lorina ei kyllä kuulu kauheen selvästi mutta litisee kuitenkin!

              kuuntelin tossa anopin uutta mersuu (-07) ni kyllä sekii litisee ihan samalla tavalla! lienee joissain autoissa/varaosissa ominaisuus...en tiedä sitten

              tuskimpa se kansipahvi vuotaa! sillonhan se kerää painetta järjestelmään ja/tai hävittää vettä ymymym...

              Comment

              Working...
              X