Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytysjärjestelmän puhdistusaineet?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Jäähdytysjärjestelmän puhdistusaineet?

Ajattelin tehdä ennakoivana huoltona jäähdytysjärjestelmän sisäpuhdistuksen. Autotarvikeliikkeet myyvät kaikenlaisia aineita tuohon hommaan. Onko kellään negatiivisia kokemuksia moisista aineista. Lähinnä minua hiukan epäilyttää, miten vesipumpun laakeri tykkää moisesta käsittelystä. Vai teenkö systeemille ihan vesipesun - painevettä virtaussuuntaa vastaan niin kauan, ettei paskaista vettä tule systeemistä pois?

Vesi vanhin voitehista? Lisäaineet epäilyttävät aina...

Comment

Vettä kanssa suosittelisin.
      Harmaa muistikuva on noista lisäainesta, mutten muista tarkemmin mihin autoon kokeiltiin.
      Ei kuitenkaan ollut se mikä meillä oli käytössä mistään kotoisin.

Comment

Mulla on purkki bilteman ainetta, kuulemma aika ärhäkkää, en ole vielä testannut.

Fortelta löytyy myös joku aine.

Uudessa Koneviestissä on juttua puimurin jäähdytysjärjestelmän puhdistuksesta

Comment

Tein viime kesänä Forte-huuhtelun tuohon V6:een. Ohjeen mukaisen käsittelyn jälkeen pitää muistaa huuhdella kunnolla koko järjestelmä, jottei uudet jäähdytysnesteet heti tummu. Esim. ABC-moottorissa on kolme tyhjennyskohtaa putkiklemmareita avaamatta ja näitä vuorotellen aukomalla saa kunnolta huuhdeltua irronneen moskan+litkut pois. Huuhtelun jälkeen suositellaan vaihdettavaksi termostaatti (tai ainakin puhdistamaan se).

Forte ~20?/plo ja Bilteman purkki ~3?.

Nim. ABC:hen meneekin 17 litraa G12:ta

Comment

Haulla asiasta: jäähdytysjärjestelmän pesu

Tein sen ja pitää tehdä vielä kerran, jotta olisin tyytyväinen lopputulokseen.
            Miksi uusiksi: Annoin aineen vaikuttaa liian vähän aikaa koneessa = ei irrottanut kaikkea ruostetta lohkosta.
            Ruostetta? Kyllä, koska minulle vaihdettiin aikoinaan uusi ( vanha) lohko, joka oli sisältä (vesikanavat) ruosteessa.

Comment

Olen pari kertaa käyttänyt vanhuksissa Bar'sin aineita. Käyttiksen mukaan käytettynä tuli mielestäni hyvät tulokset.

Termarin vanhat kalvot saattaa vähän kärsiä (Bar'sin takiako ??), mutta se nyt on muutenkin kuluva osa.

Pienet sisälämppärikennon vuodot saa Bar'silla tukittua kun vaan on ensin huuhtonut oikein.

Comment

Working...
              X