Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moniurahihna poikki...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moniurahihna poikki...

    Yhteiselo Audin jatkuu.. (Tätä menoa ei tosin enää kovin pitkään) Eilen illalla tuli vähän palaneen katkua konetilasta, mitään ihmeellistä ei näkynyt. Aamulla moottori sammui 2 ensimmäistä yritystä heti startista, lähti 3. käymään kauniisti ja kesken työmatkan onkin yhtäkkiä ohjaus raskas kuin kivi ja laturin valo palaa...

    Positiivisessa mielessä täytyy ajatella liikenneturvallisuutta kun Audi on enemmän aikaa korjattavana tai korjaamolla kuin liikenteessä, eikä tule vapaa-ajan käytönkään kanssa ongelmia kun korjaa Audia. :)

  • #2
    Milloin oli remmi viimeks vaihdettu?

    Comment


    • #3
      On tuosta varmasti aikaa, huoltokirjan perusteella saattoi olla vielä alkuperäinenkin. Eipä tuo mikään yllätys ole että 270Mm ajetusta autosta alkaa kulutusosaa paukkumaan mutta syö se silti miestä kun vaihdettavaa tuntuu kertyvän nopeammin kuin ehtii korjata. :)

      Comment


      • #4
        Öh, kai siihen on sentää jakopään osat vaihdettu joskus?
        Pistäsin kyllä samantien työnalle ennenkuin ajat metriäkään jollei ole tietoa edellisestä vaihdosta. Tulee hieman kalliimpi remppa jos se katkeaa.

        Comment


        • #5
          Jakopää uusittiin LMS:llä 30Mm sitten mutta muistelisin ettei tuota moniurahihnaa vaihdettu.

          Comment


          • #6
            Ei olis päässy sitte luistamaan tai hinkannu johonkin kun kerran oli alkanu käryään.
            Vaihtaa se olisi kuitenki kannattanu mun mielestä.

            Hassua, että noita sattuu aina kun on huollosta saanut..

            Comment


            • #7
              Mitenkään kyseistä huoltoa moittimatta, kyllä olisi pitänyt hihna vaihtaa jos pienintäkään epäilystä sen kunnosta. Toki katkeaminen voi johtua muustakin kuten jonkun rullan pettämisestä mutta ei nekään itsestään hajoa, ovat varmasti pitäneet ääntä jo tuolloin.

              Tuo kutosdieselin jakopää + moniurahihnat + rullat on kallis paketti mutta kerralla kannattaa tehdä kunnolla ettei tarvitse tehdä uudelleen.

              Comment


              • #8
                No niin, auto pitäisi hiljalleen saada pajalle korjattavaksi, osaisiko joku sanoa pyöriikö AFB:n vesipumppu tuolla moniurahihnalla? Olisiko se jakohihnalla kun kehoitetaan samalla uusimaan? Voisi yrittää ajaa tuon auton vielä lyhyen pyrähdyksen korjaamolle, automaattivaihteista ei käsittääkseni kannata lähteä hinaamaan?

                Vai täytyykö sitä vain tilata lavetti paikalle. :/

                Comment


                • #9
                  Jakohihnalla pyörii vesipumppu.
                  Ja kyllä automaattiakin saa hinata, mutta siinä on tietyt rajoitukset nopeuden ja matkan suhteen. Tai oli ainakin wmb:ssä.

                  Moniurahihnalla on ainakin visko, laturi, ohjaustehostin ja ilmastoinnin kompura.
                  Kovin pitkää rupeamaa en ajelis ilman viskoa kaupungissa.

                  Comment


                  • #10
                    Ei varmaan se visko ole suurin ongelma, sähköflekti vieressä auttaa tarvittaessa.

                    Lataus taitaa olla kriittisin, lataa akku täyteen verkkolaturilla mikäli mahdollista.

                    Comment


                    • #11
                      Sain auton kuitenkin omin voimin ajettua Leppäsuolle hoitoon. Selvittiin kuitenkin hihnan, rullien ja kiristimen vaihdolla, yhden rullan laakeri oli pettänyt ja tuho oli kuulemma ollut hihnan osalta täydellinen.

                      Comment


                      • #12
                        Jatkanpa tätä vanhaa keskustelua, mulla paukahti tuo kyseinen moniurahihna poikki noin kuukausi sitten ja olen yrittänyt selvittää tämän ajan, että korvaako joku minulle korjauksen koska se poikkesi huolto-ohjelman puolessa välissä. Nyt asia sitten varmistui, että kukaan ei vahinkoa korvaa.

                        Siksi kysynkin löytyykö palstalta joku audin moottorin tunteva jolla olisi oma pikku korjaamo tai muuten vaan oma talli missä olisi mahdollista avata tuon mun audin keula, että selviäisi mitä kaikkea hajosi? Moottorin korjaus kun menee omasta pussista ni ei viitsi ensimmäisenä ajaa auto mihinkään "isoon" korjaamoon.

                        Autona on a6 1.8tq vm.2002 ja moottori on AWT.

                        Comment


                        • #13
                          1.8 mottorin kansi remppa on vielä sitä luokkaa että onnistun suorittamaan sellaisen huoletta. Pistä vaikka YV:tä tulemaan jos kiinnostusta löytyy.

                          Comment

                          Working...
                          X