Mistähän saisi paremman/kestävämmän kytkimen ja vauhtipyörän Rs4. Vielä semmoiseen kohtuu hintaan mielellään alle 1000? Mtm:llä kytkin/vauhtipyörä olisi maksanut 2400?. Ei ole tulossa omaan vaan kaverin autoon.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mistä kytkin Rs4:seen
Collapse
X
-
audi rs4Avainsanat: Ei mitään
-
Heh, itse meinasin laittaa saman kysymyksen kun tuli myytyä omat osat ja vahvempaa pitäisi saada tilalle :)
Jenkeissä noita on, mutta niitä on niin monta erilaista eikä sivuilta löydy kunnon speksejä. Eivätkä oikein tahdo vastailla kysymyksiinkään. Specin kytkimet eivät kuulemma pidä sitä mitä lupaavat, Ojennus on mittaillut niitä. Väännönkesto saisi olla +700Nm.
http://www.clutchmasters.com/
http://www.clutchnet.com/
TS-tuningilta saa myös jotain, mutta webbisivut on kesken eikä speksejä löydy.
Ojennus voi tehdä vauhtipyörän, mutta paineasetelman valinta on ongelma ainakin minulla.
-
Itse hommasin Repon Jyrkiltä Pro - Mo.lta järeämmän kytkimen !
On Sachs.in asetelma ja nelilapainen sintterilevy sekä billet-alumiininen vauhtipyörä!!
Hinta oli mielestäni ihan kohdallaan , 1750 euroa koko paketti.!!!
Tonnilla et varmaan saa todellakaan mitään KESTÄVÄÄ kytkintä RiSaan;)
Comment
-
mites jps sulla on ton ajettavuus. Jukallahan on jo reisi kasvanut muodottomaksi verrattuna oikeaan jalkaan.
Ihan tiedoksi että VAST keraaminen antautu hetkeksi kun lämpeni liikaa. kestää kyllä hyvin väännöt vaihdepäällä ja toipui nopeasti kun jäähtyi. Ajettavuus huippuluokkaa. rs4 vauhtipyörä.
Comment
-
Ei ole ajettavuutta vielä testattu...menee varmaan vielä viikko-pari että saa koneen keulalle...turbot puuttuu vielä...tulossa !! Ja asetelman väliin puristuu luultavasti(?) vakio levy...sintteri saa jäädä hyllyyn odottelemaan, toistaiseksi...ja mitä tulee reisiin, niin sen verran on noita kehonrakennus mitskuja että reisi on jo valmiiksi "epämuodostunut" ;)
Comment
-
OT: tässäkun on nyt risa kavereita paikalla niin kommetoikaahan tohon alla olevaan vaihdelaatikon nahkeus ketjuun , kun kyselin miten menee vaihteet päälle korkeilla kierroksilla. omassa risan laatikossa kun joutuu pikkasen odottelemaan että vaihde menee sujuvasti sisään. motul gear 300 vielä sisällä ettei pitäis olla siitä kiinni.
jenkit on tällähetkellä eniten innostunu clutch mastersin stg 3 ja 4 kytkimistä. hinta n1750 dollares alu vauhtipyörän kanssa. toi CM 4 on sopiva jopa varttimaili käyttöön ja sitähän siellä harrastetaan aika tiheestikin.
Comment
-
TS-tuningilta omani tuli aikoinaan kun alkuperäinen savusi ilmaan, samalla tuli myös 5kg kevennetty vauhtipyörä.
Comment
-
Harmi kyllä en silloin ottanut noiden osanumeroita talteen, Sachsin tavarasta kasattu paketti se oli. 5kg kevennetty vauhtipyörä eli painoa otettu pois tuo 5kg. Vääntöä tuon paketin luvattiin kestävän n. 700Nm
Tuollaisen pikkukuvan löysin setistä mutta ei siitä oikein mitään selvää ota:
Comment
-
Vauhtipyörän kun vaihtaa niin joutuu ottaa sen väilevyn pois. Mullakin se nököttää tallissa hyllyssä.
Suositan tosiaan laittaa sen sintterilevyn niin se EMÄNTÄ ei sillä autolla aja :D Eipä ne vehkeet lainassa ikinä ole parantuneet :D Kyllä meillä rouva ainakin Audia ulkoiluttaa ettei se siitä kiinni ole että olis poljin liian raskas. Ja jos se tuppaa valoissa sammuun niin opettelee se sen kaasun ja kytkimen käyttöä jossainvaiheessa.
Putkiston kun vaihtaa siis downpipet isompiin niin se alaväännön herkkyys hiukan katoaa ( anteeksi kaima kun kerroin alussa ettei niin mulla käynyt ). Tuo alaväännön heikentyminen yhdessä jäykän asetelman ja massa tai sintterilevyn kera tekee sen että lähdössä saa olla tarkempi.
Ja kytkin muuttuu sen malliseksi että sitä on pirun vaikea luistattaa. Jukkahan sen huomasikin jo vartilla käydessään. Lädössä pystyy luistattaan mutta vaudissa ei enää kun se on niin tarkka liikkeelleen.
Vakio kytkimelläkin pärjää mutta silloin autoa on ihan tyhjä virittää. Pari rivakkaampaa lähtöä kun ottaa niin kytkin on entinen. Voithan kokeilla jäykemmällä asetelmalla vakiokytkintä mutta samalla sinne se sintteri tai massalevykin menee. Itse en ainakaan enää vakiota harkitsekkaan.
Eihän tuon auton tartte olla samanlainen kuin Micra. Et ajaminen olisi yhtä helppoa :)
Comment
-
Olen kuullut stufe3-riesasta, jolla on vakiokytkimellä ja asetelmalla pärjätty jo reilut 30 tkm, tosin varttilähtöjä sillä ei otetakaan kovin usein. Eli ei se heti antaudu, saati että luistaisi.
Downpipet kuulemma vievät siinä mtm:n ohjelmassa sitä alaherkkyyttä, mutta kun ohjelmaa rukataan, saa sen herkkyyden takaisin. Sitten vaan on tosi tarkka ajettava, ettei sähkökaasun ansiosta tule ajamisesta nykivää. Näin mulle on kerrottu, vaikea sanoa, kun itselle toi vakio on ihan tarpeeksi ripeä :)
www.tanoga.com teki joskus myös kevennettyä vauhtipyörää.
Comment
Comment