Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

käyntiinlähtö ongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • käyntiinlähtö ongelmia

    Lähdin tossa äsken työpaikan parkkikselta ja meinas itku päästä.
    eli:
    Auto oli 8h lohkossa.
    Kun starttasin niin kesti tooodella kauan ennenkuin edes lupasi lähteä käyntiin.
    Autossani tuntuu olevan muutenkin pitkä vieteri mutta tämä nyt kummastuttaa.
    Vaivoin moottorin lähdettyä käymään kierrokset olivat n.200/min.Siitä pikkuhiljaa
    nousivat mutta silti moottori kävi vaivalloisesti.
    Pari kertaa aiemmin on käynyt samoin auton ollessa "narussa".
    Liikkeellelähdön jälkeen kytkin painettuna meinaa vielä uupua muutaman kilometrin matkalla.(liikennevalot yms.)
    Kaasuun vastaa liikkeellä ihan normaalisti.
    Ilman lohkolämppäriä ei tuota ongelmaa ole.

    Mikä vikana?
    En haluaisi rääkätä vanhaa sotaratsua tulevilla paukkupakkasilla ilman lohkoa.
    Voiko johtua jostakin anturista mikä on jäähdytysjärjestelmässä haistelemassa vai mikä mättää?

    Autohan oli 90 2,0 -88

    Kiitos jo etukäteen!

  • #2
    Tuttu juttu omassakin: kylmänä lähtee hyvin käymään, mutta kun auto on ollut pitkään letkun jatkona, muodostuu moottoriin kai jonkinlainen terminen epätasapaino ja ongelma poistuu vasta kun lämpö on tasaantunut koneessa. En osaa määritellä, onko ongelmaan muuta ratkaisua kuin vähentää lämmitystä. Yleensähän suositellaan max. kahden tunnin lämmitystä, loppu menee harakoille.
    Käytössäni on Pakkasvahti, joka lämmittää sitä pidempään mitä kylmempi ulkoilma.

    Comment


    • #3
      Toi pakkasvahti tuntus fiksulta vehkeeltä,hinta vaan on aika kova köyhälle.
      (mitä nyt tietysti audin hyväks ei sijoittas)
      Pistää vaan sapettaan tuommonen "vika".
      Mites sisätilan lämppäri pelaa ton kanssa?

      Comment


      • #4
        Pakkasvahti säästää ainakin sähköä, jos joutuu sen itse maksamaan.
        Toinen hyvä pointti on se, että auto on aina lämmin. Toissatalvena naapureita ihmetytti, kun kerrostalon parkissa seisoi Audi, jossa kolmenkymmenen asteen pakkasellakin oli aina kirkkaat lasit.
        Kolmas hyvä pontti on se, kun malttaa pitää sisätilanlämppärin pienellään, lumi ei sula auton päältä ja ajaudu vetenä rakenteisiin (tosi ikävä asia), mutta auto on kuitenkin sisältä lämmin. Kahden tunnin kellolla täysillä lämmittäminen ei liene järkevää ja mielestäni Pakkasvahti ei kohtuuttomasti lämmitä konettakaan, vaan pitää tasaisen peruslämöön kohtuupakkasillakin.
        Neljän hyvä pointti on se, että ei tarvitse miettiä, milloinka lähtee autolla liikenteeseen: auto on aina lämmin.
        Maksoin omastani kaksi vuotta sitten 80,-. Muistaakseni mainitsin Audiclubin hankinnan yhteydessä, kannattaa varmaan vedota jäsenyyteen.

        Solentia Oy, Rainer Hakaoja
        Sammonkatu 7
        70500 Kuopio
        040-5052200
        www.solentia.fi

        Comment


        • #5
          Mitenköhän tuo mahtas toimia "letkulämppärin" kanssa, Särkyyköhän lämppärin vastus kun sitä kytketään ja sammutetaan yhtäkyytiä??

          Comment


            #6
            Meillä on kerrostalossa kaikki tolpat vastaavan vahdin takana. Allekirjoitan täysin J. Lukkarisen kehut laitteesta. Loistava laite, auto on valmiina milloin tahansa vaikka äkkilähtö tulisikin.

            Silloin kun tuohon muutettiin, autona oli noin kymmenvuotias Civic jossa letkulämppäri; liekö ollut sitten uudesta asti... Siinä ei ilmennyt vikaa, eli kesti vanha vastus sen pari vuotta mitä Honda ehti meillä olla. Auto oli talvikaudella lähes koko ajan narun päässä, niin arkena kuin viikonloppuna.

            Ainoastaan joskus sään muuttuessa, kun sataa lunta ja pakkanen on lähellä nollaa, on harmia ollut ikkunasta sulavasta, mutta ovipeltiin - ja tietysti varsinkin kahvan päälle - jäätyvästä vedestä. En tosin muista varmaksi, olisiko aina niissä tapauksissa jäänyt lämmitin syystä tai toisesta täysteholle. Voi olla.

            Comment


              #7
              Joissain tapauksissa lohkolämmitin sotkee moottorin ohjausta. Moottorin ohjausyksikkö luulee ilman olosuhteiden olevan riittävän lämpimät, eikä säädä seosta sopivaksi (ei anna lisäsyöttöä). Tästä seuraa sitten huono käynnistyvyys ja aluksi huono tyhjäkäynti.

              Miten ongelman saa sitten korjattua muuten, kuin löhkolämmittimen poistamalla, sitä en tiedä.

              Comment


              • #8
                Näin mäkin oon vähän epäilly ja isot pojat kans tuli samaan tulokseen.Kumpa vaan osais tehä asialle jotakin tai lähinnä kuinka huijata tota moottorinohjausta?Vai onko mission impossible?

                Comment


                  #9
                  Jos mahdollisesti voi sijoittaa lohkolämppärin hieman eri paikkaan, niin ei enää pitäisi sotkea ohjausta ainakaan niin perusteellisesti. Paha sanoa sen enempää, kun en ole lainkaan perehtynyt lohkolämmittimen asennukseen.

                  Comment


                  • #10
                    Jos kyseessä on mekaaninen ruisku, niin lisäsyöttöä (ryyppyä) säätää sähköinen venttiili. -> Katkaisija ohjaamoon ja 12V piuhalla sille venttiilille, niin voi antaa ryyppyä aina halutessaan. Lyhentää vieterin startissa minimiin, mutta opittava käyttämään oikein. Sillä kastelee tulpat todella äkkiä.
                    Jos esim haluaa käyttää turbossa helvetillisiä paineita (vaikka 1,2bar), niin tällä saa kovaan vetoon (esim ohitukseen) lisäbensaa, ettei käy pelkällä ilmalla...tulee takuulla mustaa putkesta.

                    Comment


                    • #11
                      Joo mekaaninenhan ton pitäs olla.Mielenkiintonen homma,täytyypä testata.

                      Comment


                        #12
                        Mulla esiintyy ongelma, jos ollut johdon päässä vajaan tunnin.
                        Saa startata normaalia pidempään, sitten sammuu herkästi ja käy pienillä kierroksilla. Poistuu kyllä vajaan minuutin sisällä tuo.
                        Mitään ongelmia ei ole, jos ei ole ollenkaan ollut tolpassa, tai on tolpassa yli tunnin.

                        Comment


                          #13
                          Jiip, johtuu luultavasti siitä, että anturi lämpeää nopeammin kuin itse kone lohkolämmitimen takia. Alle tunnin lämmityksellä anturi siis kertoo koneen olevan lämpimämpi kuin mitä se itse asiassa vielä on. Tunnin päästä koneen lämpötila vastaa paremmin anturin lukemaa.

                          Comment


                          • #14
                            Isännän A3 (8L) oireilee samalla tavalla.
                            Kylmänä käyntiin hienosti, mutta kun on ollut roikan päässä niin saa sahata oikein kunnolla ja käy huonosti.
                            Luetaan vikakoodit kun ehditään, jos sieltä löytyisi jotakin tietoa. Tai sitten ei vain autoa lämmitetä

                            Comment


                            • #15
                              Normaalia taas talven tultua. Anton sen taas sanoi.

                              Tänä aamuna meikäläisen Audi "ropötti" muutaman hetken ennen käynnistymistä kunnolla. Antaa "röpöttää" = ei kosketa kaasupolkimeen ennen koneen kierroksien noustessa normaaliksi.

                              Comment


                                #16
                                Ominaisuushan tämä on.
                                Syttymisongelma, joka helpottuu, jos laittaa uusiksi tulpat, tulpan johdot, virranjakajan kannen ja pyörijän.
                                Sen kylmäkäyntisuuttimen ohituskytkinkin varmasti auttaa.

                                Comment

                                Working...
                                X