Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C6 4F 2.4 jakopääremppa - työkaluja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C6 4F 2.4 jakopääremppa - työkaluja?

    A6 jakopää alkoi pitämään ääntä ja korjaamolla viaksi epäillään jakoketjun laahaimen antautumista. Kyseinen korjaamo ei alkanut tekemään remppaa ja pikaisen kyselykierroksen jälkeen korjaamoilla pyydetään rempasta 2000-3000€, tosin siihen hintaan olisivat vaihtaneet kaikki ketjut ja laahaimet. Tässä toivottavasti riittää ylemmän ketjun laahaimen vaihto ja aion tehdä rempan itse. Kaikki vinkit ja linkit aiheeseen liittyen on tervetulleita ennen rempan aloittamista. Pitäisi kuitenkin olla tehtävissä itse, mutta vaatii muutaman erikoistyökalun, joita en välttämättä haluaisi ostaa itselleni. Olisiko kenelläkään remppaan tarvittavia työkaluja, jotka haluaisi vuokrata viikoksi? Mieluiten pääkaupunkiseudulla, mutta toki postikin kuljettaa.

    Eikös tuo 2.4 kone ole päällisin puolin sama kuin 3.2 moottori, jonka vastaavasta rempasta on joku tehnyt hyvän videon
    https://www.youtube.com/watch?v=ZAWsKChptvU

    Mistä olette ostaneet remppaan tarvittavat varaosat? Kannattaako venakoppien pultit vaihtaa samalla, kuten videossa mainitaan?

  • #2
    Meillä oli keskimmäinen laahain poikki, moottorina tosin 4.2v8. Ei mikään pieni homma. Itsellä meni iltapuhteina 1,5kk koneen poisnostoineen, osien tilauksineen, osien pesun yms. kanssa..
    Ton ylemmän laahaimen voi näköjään vaihtaa kone paikallaan. Noi nokka-akselien pultit oli aivan älyttömän tiukassa, aloin jo epäilemään katkeeko pultti vai työkalu ennenku aukes. Noi jakopään ajoitustyökalut on mulla ylimääräisenä mutta en tiä sopiiko 2.4 koneeseen.

    En vaihtanut venakoppien pultteja. Noi osat saa tarvikkeena esim. ebaysta tai marmorilta. Omaan tais tulla tarvikehilut, niissä on tietysti riskinsä mutta osat oli reilusti halvempia.
    https://imgur.com/a/aa2wC
    Viimeksi muokannut Timppa765; 28.3.2018, 16:25.

    Comment


    • #3
      V6 2.4-3.2 Oikeanpuolen nokkaketju sieltä yleensä on menny eli ketju vaihtoon+kiristin+pultit.vk.tiivisteet kannattaa samalla vaihtaa molemmin puolin,työkalut tarvii nokka T40070 ja kampura T40069 + hyvähkö ketjun katkaisin,ketjun joutuu katkaisee että saa uuden pyöräytettyy vanhalla paikalleen ja sitten niittaa tapin pään vaan hyvin,takakoppaan tulee vaan silikoni tiivisteaine sitä myös tuubi. jos kone BDW osat on:

      vktiiv oik 06E103484G
      vktiiv vas. 06E103483G
      ketju oik. 06E109229A
      kiristin 06E109218H
      imupultti N91042802 (uusittava)
      pakopultti N91050201 (uusittava)
      kiristimen pulttit N10124306 x7 (uusittava)

      pultit löytyy helpoiten laakkoselta.

      kiristimen kun ottaa inana niin siinä on ainakin tiiviste mukana,osat löytyy netistä helposti numeroilla topauto spareto jne.

      Comment

      Working...
      X