Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lohkolämppärin paikka 2.2 S6/S4:ssä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lohkolämppärin paikka 2.2 S6/S4:ssä

    Vielä kerran varmaan useita kertoja kysytty asia:

    Mihin pakkastulpan reikään tulee lohkolämppärin elementti? Toinen tulipellistä sisältää sopivan kiinnitylätkän, mutta myös ensimmäistä jäähdyttäjästä päin on ehdotettu.

    Kummassa kohtaa omissanne se on?

    Eli, lähellä keulaa, pakosarjan alla vai lähellä ohjaamoa samassa paikassa.

    Eivät suostu asentamaan defa, calix:ia tai muutakaan liikkeissä.... S6 kuulemma ei ole kirjassa ja takuu jäisi asentajalle. Tee itse totesivat....

    Kartelli saksantuontia vastaan vai missä mahtoi mättää.....

  • #2
    En tiedä, mutta oletko katsonut "Defan" kotisivuilta (www.defa.com) ko asiaa? Sieltä itse löysin paikan ja asennusohjeet saksantuonnille.

    Comment


      #3
      Maalaisjärkeilin itse sen S2:ssa toiseen reikään edestäpäin ettei lämpö karkaa vaihteiston kautta.
      Meillä on kyllä erilaiset koneen etukannakkeet, joten en osaa ihan eksaktia tietoa sinulle kertoa. 3B:ssä ensimmäisen tulpan päällä on etukannake, toinen on vapaa, kolmannessa turbon vesiletku ja neljännen päällä koneenkannake. Viides ja viimeinen on taas vapaa.
      Eli suosittelen etupäätä, mikä siellä sitten onkin vapaana. Samalla eliminoituu potentiaalinen lämpöanturin "huijaus", koska se on kannen takapäässä.

      Pirullisen tiukassa ne pakkasproput btw :(

      Comment


      • #4
        joo, defa esittää edestäpäin katsottuna toiseksi viimeistä, calix taas ensimmäistä....

        Ilmeisesti jonkunlainen kiinnike olisi olemassa toiseksi takimmaisessa, mutta etupää olisi loogisempi paikka....

        Millä hakkasitte uuden kiinni vai onko laipalla?


        Vanha tulppa irronnee kopauttamalla toiseen kulmaan tai sitten poraamalla reikä.... ja purut koneeseen.....:-)

        himottaisi jo vaihtaa oma s6 vaikka rs2:een....

        Ei taida enää vaan saada omakustannehintaa... Vanhempien hinnat jostain syystä saksassa selkeästi alempia. Heti kun malli vaihtui s6:ksi tulee hintapiikki siellä.

        Comment


          #5
          Defassa on ainakin nykyään sellainen lohkon sisälle leviävä hakanen ja ilmeisesti myös calixissa.
          Joskus aiemmin defassa kuulemma ei ainakaan moista ollut.

          Comment


            #6
            Laitoin nelkkuun muistaakseni toiseen reikään edestäpäin tuon lämppärin, ja hyvin on pelannu eikä huijaa mittaria.

            Proppu ei kyllä lähtenyt kuin oikeaoppisella ulosvetimellä, kun oli niin ahtaassa paikassa.

            Comment


            • #7
              Perkeleen perkele. Ei sitten tapeltu etummaisen propun kanssa kuin n. 5 tuntia, sitten vain huomataksemme että elementti ei sovi sinne. Calix ilmoittaa sen paikaksi, Defa taas toiseksi viimeisen.... Ja mulla oli TEMRON elementti, ei kertonut mitään.........

              No, maanantaina vaihtamaan calix:iin.....

              Muuten menee pakkaspropun ostoksi...

              Mistähän saa 36mm pakkastulpan....

              Muuten audi toiminut moitteetta.

              T: nimim. "rikoinko vanhan tulpan turhaan"

              Comment


              • #8
                Operaatio kuulemma valmis. Calixin elemäntti oli käypänen tuohon ensimmäiseen reikään. Temron meni liian syvälle ja tapasi pytyn seinämään tms., joka on siis varsin lähellä pintaa tuossa kohtaa.

                Ahtauden lisäksi toinen huomioitava seikka tuossa on että sen tulpan takana reiässä on kaulus, joten tulppa ei mahdu flippaamaan toiseen reunaan naputellessa, kuten jossain ohjeistetaan.

                Eiköhän se Ilkan vaunu tuolla lämpene tarvittavat kerrat. Minulla on kuvia homman alkuvaiheista, jos joku tarttee.

                Comment


                • #9
                  mitä kaikkea joutuu purkamaan pois että saa S4 asennettua lohkolämmittimen? tänään tutkiskelin autoani ja tulin siihen tulokseen, että pitää olla aika velho joka vain "nakkaa" lohkolämppärin ässään.

                  Comment


                  • #10
                    pohjapanssari pois, törrät pois, sitten metrisellä varrella voi lyödä pakkastulpan pois. Ja lämppäri paikalleen. Näin sen itse tein :) Siis paikkaan numero 2 edestä laskettuna, defan suositus

                    Comment


                      #11
                      Itse laitoin ensimmäiseen reikään. Pohjapanssari pois, tulppaan poralla reikä ja meisselillä vääntäen pois. Uusi defan elementti paikalleen.
                      En laskenut edes vettä etukäteen pois. Kannattaa silti olla sitten vati alla.
                      Ilmausta ei sen kummemmin vaadi, käyttää lämpimäksi, kierrättää konetta hieman korkeammilla kierroksilla (2000 - 3000rpm) ja lisää tarvittaessa vettä.
                      Toimii kuten pitääkin tuossa ekassakin reiässä. Mielestäni menee helpommin siihen, kun kakkosen edessä on turbo hässäkät edessä.

                      Comment


                      • #12
                        Ykkös roppuun ja yläkautta. Ilmanputsarihässäkkä edestä pois niin tulee kohtuullisesti tillaa operoida.

                        Comment


                          #13
                          lohkis

                          1 tai 2 reikään. helppo laitella paikalleen. propun irrotus voi joskus vaatia hermoja.

                          Comment


                          • #14
                            minulla sama rojekti edessä eli saksan auto ja ei lohkista. ja 13 päivä perjantaina olisi tarkoitus lähteä 400km päähän loma reissulle ja siellä asentaa lämmitin ja nyt olisin kysynyt voisiko joku sanoa
                            varman numerosarjan joko defa tai calix joka passaa S4 malliin vm1992..

                            .koska meikän mäihällä saan varaosaliikkeestä lämmittimen ja ajan 400km jonka jälkeen nyppään pakkastulpan pois ja lohkis ei passaa vois ottaa jo aivoon vähän.

                            KIITOS etukäteen

                            Comment


                              #15
                              lohkis

                              en nyt numeroita muista vastukselle,mutta proppu tai lämppärin halkaisija on 36,5mm/reikä 100% varmuudella.

                              mittaa se vastus ku saat käteen.

                              Comment


                              • #16
                                Itsellä sama homma edessä tuohon profiilin S6 -95 AAN:ään ennen talvipakkasia.

                                Tarkoitus olisi laittaa Defan elementti, mutta mikähän elementin numero mahtaa olla kun en löytänyt Defan sivuilta S6:een omaa? Olisko se sitten sama kuin S4:een ja 200t:hen eli tuo 391/393 (http://www.defa.com/finn_bil.php3?la...id=&heater=391)?

                                Niin ja onko exaktia tietoa monenteenko reikään keulastapäin katsottuna elementti tulisi laittaa?

                                Comment


                                • #17
                                  Toiseen edestäpäin. Siihen Defan ohje käskee laittamaan, ja siihen omanikin laitoin. Parempi mielestäni, kuin ensimmäinen reikä, koska johto sopii siitä lähtemään paremmin eteenpäin, ja kai se konekkin lämpenee tasaisemmin kun keskeltä lämmittää. Koska S6:ssa on sama kone kuin S4:ssä (=AAN), niin kyllä se silloin täytyy olla sama lämmitinkin.

                                  Muuten sujui oma asennus Defan ohjeitten mukaan, mutta sitä kiristysosaa (T:n muotoinen kappale) ei kyllä saanut millään yhtäaikaa lämmittimen kanssa sisään. Itse sidoin ohuen langan siihen T-osan kierteeseen, laitoin T-osan ensin paikalle ja vedin sillä langalla sen lämmittimen reikään.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kiitos vinkeistä Jouni!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mulla on defan lämppäri edestäpäin katsottaessa ensimmäisessä reijässä. Toisen reijän edessä menee jotain putkia, niin siihen ei saanut asennettua.
                                      Kone lämpiää hyvin vaikka elementti onkin ensimmäisessä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        merkkiliikkeestä sanoivat 393. soitin tänään ja tilasin defan

                                        Comment


                                        • #21
                                          niin se mulla vaantuli mieleen että minkalainen on pakkastulppa eli lähteekö hakkaamalla toiseen reunaann ns muljauttaalla vai täytyykö nypätä ulos päin.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ihan tolkuttoman tiukassa. Lohkossa on kaulus reunalla eli ei muljahda. Melkei reiän hakkaus/poraus ja vetovasara olis ne parhaat.

                                            Jatkossa jos on lisättävää omaan kirjoitukseen, paina muokkaa-nappia.
                                            Ja isoja kirjaimia ei tarvitse säästää.

                                            Comment


                                            • #23
                                              meikä "muljautti" 2. reijästä metrin mittaisella putkella lyömällä eturenkaan vierestä. Töötit edestä vain pois

                                              Comment


                                                #24
                                                Itsellä paloi 2kpl noita defan 391 vastuksia viime talven aikana, olivat kuulemma kahalla sitten sanoneet että vaihtaa mallia kartiokiinnitteisiin ja nyt on kartiokiinnitteinen käytössä.

                                                Tuo vastuksien palaminen johtui kuulemma siitä t-raudasta joka tuli liian lähelle vastusta ja näin sinne jäi kuulemma ilmakupla jonka takia vastus paloi poikki.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Itse irroitin propun hitsaamalla siihen prikan, ja sitten vetovasaralla nyppäsin pois.

                                                  Mihin kohtaan puskuria olette pistokkeen asentaneet? Meinaan ettei tuossa urS4:sen puskurissa liiemmälti paikkoja ole. En viitsisi sitä niihin mustiin muovilistoihinkaan asentaa, pistoke tulee silloin mielestäni turhan näkyvälle paikalle.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    mullon öljynjäähdyttäjän ilma-aukossa

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mulla taas välijäähyn aukossa. Oma tolppa kun on kuskin puolella.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Jees. Itseäni hieman arvelutti nuo ritilät kiinnityspaikkana, mutta jos muut niin miksen minäkin. Pitää tutkia asiaa tarkemmin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ei sitä tarvi mihinkään ritilään ratustaa (jos ei halua). Minä laitoin siihen alimpana olevaan reikään jossa ei edes ole ritilää, sopii siihen hyvin kokonsa puolesta. Asennus sillä asennussarjan mukana tulevalla muovipalikalla, joka ruuveilla kiinni puskurissa olevan reiän reunaan. Vaikea selittää.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X