Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasujen lämpötila-anturi kettuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pakokaasujen lämpötila-anturi kettuilee

    Elikkäs kyseinen anturi 1 lohkon puolelta on alkanut heittää vikamuistiin epäuskottavaa signaalia satunnaisesti. Lähtee pois nollaamalla vikamuistin mutta taas jonkun ajan kuluttua tulee takaisin.
    Pystyykö tota anturia jotenkin putsaamaan (elvyttämään) vai pitääkö suosiolla vaihtaa uus?
    Autona siis B5 S4 Avant -98

    #2
    Eipä sitä oikein voi putsailla, tai ei se ainakaan auta mitään. Ja ei ne yleensä niin likaisia edes ole että sinne tarvisi sen takia kajota.

    Melkeinpä se on vaihdettava, paitsi jos vika sattuisi oleman johdoissa jotka voisi korjata.

    Comment


      #3
      Viisainta vaihtaa sitten molemmat, todennäköisesti myös se toinen on kohta tiensä päässä. Eipä tartte pohtia, kumman anturin tilaa, kun sieltä tulee kuitenkin se väärä (eri liitin, liian lyhyt johto).

      Comment


      • #4
        Täydennetääs tämäkin topickki, eli minkä hintainen on ko. anturit ja onko ne miten työläs on vaihtaa, auto"kokelas" joka potee ko. tauti on -00 S4?
        1. pakokaasun lämpötilatunnistin herjaa maavuotoa.
        Kone pitää tietysti irroittaa, turbot purkaa ja katto sahata auki yms pikkujumppaa...

        Comment


          #5
          "Katto sahata auki..." Heh heh :)

          Jos en pahasti muista väärin niin ne maksaa noin 200? kpl.

          Vaihtaminen ei ole mahdottoman vaikeaa, se iso Y-haara voi olla hyvä ottaa pois että pääse paremmin käsiksi. Sitten ne onkin siinä jo ihan tyrkyllä ;)

          Comment


          • #6
            Kiitos infosta! Halpaa kuin saippua, kuten yleensäkin on tullut todettua.

            Comment


            • #7
              Toi ykkös anturin vaihto oli 98 malliseen ässään ainakin ihan vasemman käden homma.
              Tilaa on ihan hyvin siinä askaroida. Saattaa sitten olla aika tiukasti kiinni.
              Ei tarvii mitään sen kummemmin purkaa pois. Y-putken voi ottaa pois niin helpottaa liittimen irrotusta/kiinnitystä

              Comment


              • #8
                Voiko viallinen jäähdytysnesteen lämpötila-anturi aiheuttaa virheen myös pakokaasujen lämpötila-anturiin?

                Autossa on meinaan jäähdytysnesteen lämpötila-anturi rikki ja satunnainen vikakoodi oli myös pakokaasujen lämpötila-anturista, juurikin siltä puolen minkä olen ½ vuotta sitten vaihtanut.

                Comment


                  #9
                  Ei mielestäni voi vaikuttaa siihen. Ei niillä ole mitään suoranaista yhteyttä toisiinsa, paitsi jos johdot hinkkaa toisensa puhki ;)

                  Comment


                  • #10
                    Sitä meinasin että kun ecu saa värää tietoa jäähdytysnesteen lämpötilasta niin jos se korjaisi seosta jotenkin niin että pakokaasujen lämmöt menee alueen ulkopuolelle, ja täten tulee ilmotus väärästä signaalista.

                    Comment


                      #11
                      Mikä se vikakoodi tarkalleen on?

                      En kyllä siltikään usko että voisi johtua siitä.

                      Comment


                      • #12
                        17863 (G235) Epäuskottava signaali satunainen.

                        Comment


                        • #13
                          Usein johtuu viallisesta lambdatunnistimesta. Seokset menee turhan laihalle ja ecu ei usko lambda- ja pakolämmön suhdetta.

                          Comment

                          Working...
                          X