Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V 6:n kannen jälkikiristys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V 6:n kannen jälkikiristys

    Asiasta on ollut mainio kirjoitus aikaisemmin, mutta en haulla sitä löytänyt:(

    Öljyvuoto iski meikäläisen koneeseen ( oik puolelta?. Venakopan tiiviste on vaihdettu, samoin "tulpan" o-rengas)

    Konetta ei ole vielä pesty, joten...

    Epäilen, että kannen välistä tihkuu?

    Voisiko joku laittaa linkin tai ohjeen kannen jälkikiristyksestä.

    "Sukran" sanoi arabi:)


    Ps kävin " supana leimalla" tänään. Katsastaja ihmetteli hyväkorista autoa. Kerrasta läpi.

  • #2
    AutoDatan ohje:
    40Nm, 60Nm ja 180 astetta uusilla pulteilla.

    ELSAn ohje (uusilla pulteilla tietenkin):
    ‒ Tighten cylinder head bolts in two stages in sequence shown as follows:
    ‒ Tighten using torque wrench:
    ‒ 1st Stage: 60 Nm

    ‒ Tighten with rigid wrench:
    ‒ 2nd Stage: 180°(1/2 turn) further)
    Notes:

    ◆ It is permissible to torque by 2 x 90 °.
    ◆ It is not necessary to re-tighten the cylinder head bolts.

    Järjestys

    Jälkikiristystä ei tarvita ohjeiden mukaan.

    Comment


    • #3
      Kyse ei ole kansiremppaan liittyvästä jälkikiristyksestä, jota ei tarvitse tehdä vaan toimenpiteestä öljyvuotoon liittyen.

      Joku kirjoitti aikaisemmin selkeän ohjeen, miten kantta voisi kiristää ja näin (ehkä) tiivistää vuodon.
      Ohjeessa mainittiin kannen pulttien löysäämisestä jne

      Haulla vain en löytänyt:(

      Comment


        #4
        Itse tuosta kirjoitin pari vuotta sitten mutta en löydä edes omaa tekstiäni...:)

        Mutta jos oikein muistan niin edelletykset jälkikiristämiselle vuototapauksessa oli vasta jos joku pulteista liikkui alle 45Nm momentilla. MUTTA ABC -moottori ei ole kuuluista tuosta kansipahvin vuodostaan että ongelmana voi olla jokin muu...
        Kannenpulttien kireyden tarkastus tosin on aika pieni vaiva siitä mielenrauhasta että minusta se kannattaa tehdä tuossa(kin) vuotoepäilyssä.

        Comment

        Working...
        X