Kyseessä Audi A4 B5 1.8 turbo AEB moottorilla.
Toiminut normaalisti ja eilen ajelin noin 50 km ja lämmöt oli normaalit. Kävin katsastuksessa ja sen jälkeen ajoin noin 20km matkan 120kmh vauhtia ja ihmettelin kun öljyn lämmöt on 100 mitä ei ikinä tapahdu edes pikkupikkasilla. Vähän ajan kuluttua vedenlämmöt olikin jo noin 110.
Laitoin puhaltamaan täysillä lämmintä sisälle ja rullasin vapaalla parkkiin. Tässä vaiheessa lämmöt oli jo laskenut normaaliin. Pelti auki ja jäähdytys nestettä oli roiskunut ilmeisesti paisuntasäiliön korkista tuonne akun suuntaan. Säiliön taso oli mennyt sentin alamerkin alle.
Jäätyikö nesteet vai mitä tapahtui? Vesipumppu rikki vai mitä ?
Sisälle on tullut lämmintä koko ajan normaalisti ja tulee. Lisäsin litran raakaa nestettä ja ajelin 20km kotia. Ei yli kuumentunut enää vaan toimi normaalisti. Toki se kerkisi välillä jäähtyä kunnolla. Moottorissa letkut yläkautta pikaisesti katsellen oli lämpimiä ja mistään ei vuotanut mitään.
Syyläri kummminkin oli aivan jääkylmä. Jäätyikö nesteet syylärissä?
Pakkasta oli -25 ja vauhtia 120kmh niin kylmäähän se siihen sai.
Kesän aikana oon lisännyt litran vettä kerran kuussa, koska se kotelo missä on anturit tihuttaa nestettä pihalle. Selvisi vasta viikko sitten, et se vuotaa. Eli nesteet ei varmasti kestäneet kyllä tuota pakkasta.
Mutta mistä ne jäätyi? Hajosiko tässä nyt termostaatti tai vesipumppu?
Foorumilta ei löydy vastaavaa tilannetta, koska muille keille tämä on käynyt ei ole puhaltanut enää sisälle lämmintä. Minulla puhaltaa. Eli ei ilmeisesti vesipumpussa vikaa ole?
Miten tulisi edetä ? Auto on nyt ollut johdon päässä yön.
Vienkö vaan jäähdytysnesteen vaihtoon vai miten tulisi edetä ?
Toiminut normaalisti ja eilen ajelin noin 50 km ja lämmöt oli normaalit. Kävin katsastuksessa ja sen jälkeen ajoin noin 20km matkan 120kmh vauhtia ja ihmettelin kun öljyn lämmöt on 100 mitä ei ikinä tapahdu edes pikkupikkasilla. Vähän ajan kuluttua vedenlämmöt olikin jo noin 110.
Laitoin puhaltamaan täysillä lämmintä sisälle ja rullasin vapaalla parkkiin. Tässä vaiheessa lämmöt oli jo laskenut normaaliin. Pelti auki ja jäähdytys nestettä oli roiskunut ilmeisesti paisuntasäiliön korkista tuonne akun suuntaan. Säiliön taso oli mennyt sentin alamerkin alle.
Jäätyikö nesteet vai mitä tapahtui? Vesipumppu rikki vai mitä ?
Sisälle on tullut lämmintä koko ajan normaalisti ja tulee. Lisäsin litran raakaa nestettä ja ajelin 20km kotia. Ei yli kuumentunut enää vaan toimi normaalisti. Toki se kerkisi välillä jäähtyä kunnolla. Moottorissa letkut yläkautta pikaisesti katsellen oli lämpimiä ja mistään ei vuotanut mitään.
Syyläri kummminkin oli aivan jääkylmä. Jäätyikö nesteet syylärissä?
Pakkasta oli -25 ja vauhtia 120kmh niin kylmäähän se siihen sai.
Kesän aikana oon lisännyt litran vettä kerran kuussa, koska se kotelo missä on anturit tihuttaa nestettä pihalle. Selvisi vasta viikko sitten, et se vuotaa. Eli nesteet ei varmasti kestäneet kyllä tuota pakkasta.
Mutta mistä ne jäätyi? Hajosiko tässä nyt termostaatti tai vesipumppu?
Foorumilta ei löydy vastaavaa tilannetta, koska muille keille tämä on käynyt ei ole puhaltanut enää sisälle lämmintä. Minulla puhaltaa. Eli ei ilmeisesti vesipumpussa vikaa ole?
Miten tulisi edetä ? Auto on nyt ollut johdon päässä yön.
Vienkö vaan jäähdytysnesteen vaihtoon vai miten tulisi edetä ?
Comment