Elikkäs... 1.6 a4:een vaihdatin kaikki puolat kun yksi sanoi itsensä irti ja kävi tovin vajaalla. Parin viikon ajan moottorin vikavalo välähti muutamia kertoja ja viimenään jäi palamaan pysyvästi. Käytin vikaluvussa ja antoi merkinnät käyrästötermostaatista ja katalysaattorin puoleisesta lambda tunnistimesta. Molemmille ilmoittaa katkosta. Joten kysymys kuulukin, että voisiko noista jompi kumpi tykätä kyttyrää siitä vajaalla käymisestä et jos vika onkin vain toisessa noista, mutta antaa kuitenkin häiriötä molempiin?? Tai jos vika on vain sulakkeissa niin missäköhän päin audia noiden kyseisten kilkkeiden sulakkeet sijaitsee? Mielestäni auton moottorinlämpötila nousee normaalia hitaammin. Eli auto on a4 1.6 vm 2006
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 1.6 - 06 vikakoodi p1292
Collapse
X
-
A4 1.6 - 06 vikakoodi p1292
Eli audi polttaa moottorin vikavaloa ja antaa kahta eri vikakoodia joista toinen on jälkimmäiselle lambdalle ja toinen eli tuo kyseinen P1292 herjaa käyrästötermostaattia... Mikä ja missä on käyrästötermostaatti?? Moottori lämpiää hitaasti, mutta onko tuo nyt sitten viittaus tavalliseen termariin vai johonkin anturiin?
-
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...0/P1292/004754
Possible Symptoms
## Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
## Fuse(s) faulty
## Wiring and/or Connector(s) from/to Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265) faulty
## Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265) faulty
Possible Solutions
## Check Fuse(s)
## Check Wiring and/or Connector(s) from/to Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265)
## Check/Replace Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265)
Korjaantuu uusimalla tuon temostaatin http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=130984
Comment
-
autossa sähkönen termostatti, tossa linkki. Videossa eri kone mut samassa paikassa.
https://www.youtube.com/watch?v=GcHqUe62_gM
Comment
-
Jatkan samaan ketjuun.
1 Fault Found:
17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265)
P1292 - 004 - Open Circuit
Readiness: 0000 0000
Termari, lämpötila-anturi, sulakkeet? Lämmöt mittaristossa 90, testerillä coolant temp pyörii 98-100. Myös lämpöö tulee sisälle.
Pitäiskö nollata ja katsoa tuleeko uudestaan? En tiedä koska nää on viimeks nollattu.
Comment
-
Comment