Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0TFSI ja ajoittainen epätasainen käynti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0TFSI ja ajoittainen epätasainen käynti

    Seuraavat koodit sain ulos:
    04759 CONNECTION CHARGER THROTTLE VALVE PRESSURE DROP
    04243 FUEL TRIM B2
    08825 LEAKING AIR IN INTAKE

    Mitähän kannattaa alkaa etsiä?
    On siis hyvin ajoittainen ongelma, esiintynyt nyt ehkä 3 kertaa kylmällä moottorilla parin päivän aikana kun pakkasta ollut n. 15C.
    Käynti epätasaista tyhjäkäynnillä jos vaihteisto N-asennossa, heti jos laittaa D, S tai R niin tasaantuu.
    Häiritsee kun ei tiedä eikä tuossa -15 -lämpötilassa ole ihan mielekästä alkaa purkaa summissa...

  • #2
    Puhdista ja sopeuta ekana ny kaasuläppä. Myös karsta imupuolella vois olla syy.

    Comment


      #3
      Tarkemmat speksit autosta auttaisi hieman. Onko kone jakohihnalla vai ketjulla?

      Comment


      • #4
        Tuo on hihnalla, se versio missä alkaa nokkien välinen ketju jossain vaiheessa rallattamaan ;) Vuosimalli 2006.
        Tuo moottori oli auki n. 30tkm sitten kun tuo edellämainittu ketju katkesi ja venttiilit sai hieman kipeää. Samalla putsattiin karstat pois.
        Kokeilin nollata vikakoodit ja kävin pienen lenkin, koodit ei tulleet takaisin. Toki pientä "pohjalämpöä" oli alla eli moottori ei ollut täysin jäähtynyt.
        Jännä nähdä mitä käy aamulla kun lähtee töihin vai käykö mitään.
        Pitääpä tutkia tuo kaasuläppähomma hyvin ennakkoon kun tosiaan pihassa joudun ruuvaamaan.
        Niin, moottorikoodi muistaakseni BWE.
        Viimeksi muokannut cancermann; 4.2.2018, 18:48. Perustelu: Luulin maininneeni moottorikoodin

        Comment


          #5
          Moi. Katsoppas imusarjasta että läppien säätöakseli muoviosat on paikallaan

          Comment


          • #6
            Tänään ei häiriötä toistaiseksi ole esiintynyt. Sopeutin kaasuläpän eilen, tiedä sitten oliko sillä vaikutusta.

            Comment


            • #7
              Kyllä tuo ongelma nyt tuntuu jatkuvan.
              Ei tosiaan edes joka päivä. Nyt vaan pari kertaa ollut myös huono käynnistymään.
              Jostain luin että joissain bensakoneissa olisi ollut jotain ongelmaa joidenkin takaiskuventtiileiden kanssa. Onkohan tässä katiskassa sellaisia?

              Comment


                #8
                Veikkaisin että huohotinventtiili on hajalla, josta tuo soppa ja vuotoilma koodi. Paineen putoamisen koodin voisi aiheuttaa sähköisen bypass:n haljennut kalvo. Molemmat kulutustavaraa remmivetoisessa 2.0TFSIssä.

                Comment


                • #9
                  Kiitos! Tietää mitä alkaa tutkia. Tuo kun on nyt ensimmäinen auto mille en ole tehnyt oikeastaan mitään niin vieraaksi on jäänyt :/

                  Comment


                  • #10
                    Varmaan ainakin tuo huohotusventtiili on hajalla. Kokeilin avata öljykorkkia tyhjäkäynnillä niin selvä alipaine ja melkein sammui kun imaisi ilmaa. Korkki kiinni niin tasaantui.
                    Nyt en sitten ahtopainetta pääse loggaamaan kun ilmeisesti tuo ELM-mokkulakin on hajonnut. Ei pysty liittyä wifiin :/
                    Tuolla langallisella testerillä ei sitten pystykään kuin lukea/nollata koodit.

                    Comment


                    • #11
                      Nyt PCV (06F129101L) vaihdettu. Onko se normaalia että jos öljykorkin avaa tyhjäkäynnillä niin alkaa käydä epätasaisesti?
                      Nimittäin tuo ei poistunut osan vaihdolla.

                      Comment


                      • #12
                        Eikös se tyhjäkäynnillä ime imusarjasta ja kun korkin avaa tulee mittaamatonta ilmaa->kuuluukin käydä epätasasesti. Ahoilla ei yllättäen ime imusarjasta..

                        Comment


                        • #13
                          Okei... Juu kun on silleen itelle hämärän peitossa kaikki nuo saastelaitteet.
                          Katoin koodit äsken kun viimeksi nollasin muutama päivä sitten. Ei ollut yhtään.
                          Kokeilin käydä vielä vähä ”rajoitinrallia” eikä silläkään koodeja ilmestynyt.
                          Joutuu nyt seurailla muutaman päivän.

                          Comment


                          • #14
                            Joo pitää mennä käynti huonoksi kun öljykorkin avaa ja lähinnä kait se että öljykorkkia on vaikea avata kun kaikki on kunnossa.

                            Comment


                            • #15
                              Nyt toistaiseksi käynyt Ok PCV:n vaihdon jälkeen eikä koodeja ole tullut.
                              Sormet on ristissä ;)

                              Comment


                              • #16
                                Hyppään kanssa tähän vanhaan ketjuun. Mulla Audi A6 TFSI -05 ja tyhjäkäynti epätasanen. Ei heilauta kierroksia ja ajo normaalia. Pakokaasujärjestelmän merkkivalo palaa ja antaa koodin 4 sylinteriin. Sieltä ei kuitenkaan vikaa löydy. Huohotusventtiili vaihdettu, termostaatti vaihdettu, imusarja putsattu, puolia vaihdettu yms. Vikaa ei löydä edes merkkihuolto. Kenelläkään ehdotuksia mikä voisi olla?

                                Comment


                                • #17
                                  Alkaiskohan suutin olla tiensä päässä? Kilometrejä paljon?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kilometrejä 148tuhatta.. Ja suutinkin vaihdettiin.

                                    Comment


                                      #19
                                      Imukanavat puhdistettu?
                                      Puristukset ja ohivuodot mitattu?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Olipa kerran 2.0 TFSI about tuolta vuodelta; rullakeinun rulla oli käynyt jumissa ja rulla oli kulunut montulle. Rullakeinu uusittiin ja kone rupesi käymään kunnolla.

                                        Se montulle kulunut rulla ilmeisesti aiheutti pumppausliikkeen nostimeen ja venttiili rupesi kantamaan tuon nostimen takia. Ei vikaa puristuspaineissa eikä ohivuodoissa.

                                        Kone muuten purettiin ja kasattiin kahteen kertaan ennen vian löytymistä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei ohivuotoo eikä vikaa puristuksissa. Audihuoltoki ollu aivan kädetön, oltu neljällä eri huoltamolla asian takia eikä kukaan löydä vikaa vaikka autoo on purettu ja kasattu ees taas.

                                          Comment


                                          • #22
                                            A3 2005 2.0 tsfi kone käy kylmänä epätasaisesti. tulpat juuri vaihdettu. onko lamdaanturissa vikaa?

                                            Comment


                                            • #23
                                              A3 2005 2.0 tsfi moottorilla ei toimi tyhjäkännillä kunnolla. kierrokset heittelee 500-1200 välillä. tulpat juuri vaihdettu. voisiko olla lamdassa vikaa?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Käy tarkistamassa vikakoodit ensin ennen ku vaihtelet osia. Villi veikkaus että sielä tulee ”system too lean” ja pcv hajalla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Veikkaisin myös pcv-vikaa. Ei sitten tarviketta vaan marmorilta uusi pcv.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    2.0tfsi 165kw CNCD kone ja tyhjäkäyntiongelmat.

                                                    Alkuun oli P0016 vikoodi mikä hyvin usein viittaa ongelmaan siinä imunokan öljyventtiilissä. Nyt on molemmista nokista ne öljyventiilit vaihdettu (oli jollain tämä auttanut, vaikka näyttivät olevan kunnossa) sekä moottoripesu tehty sekä moottoriöljyt vaihdettu vaihdettu. Hetken aikaa jopa tuntui toimivan, mutta taas alkoi käymään tyhjäkäyntiä huonosti, mutta nyt ei enää vikakoodeja.

                                                    Sen verran sain logeja katottua että imupuolen ajoituksessa on edelleen jotain häikkää. Camshaft adjustment intake bank: specified value näyttää 15 astetta, mutta actual value 47 astetta. Pakopuolella tuo actual value seuraa aika hyvin tuolta specified valueta. Mikähän tätä nyt oikein vaivaa? Sen verran vielä huomiona, että käyntiongelmat vaivaa yleensä vain silloin kun joku vaihde on päällä (s-tronic), tyhjäkäynti yleensä paranee kun laatikon laittaa vapaalle ja ajoitukset menee nolliin.

                                                    Voi imuvuoto tai PCV venttiili sotkea ajoituksen noin pahasti, vai onko tuolla öljynkierrossa, venttiileissä tai niihin liittyvissä nyt vielä jotain jumissa?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Vaikka se öljyventtiili olis vaihdettu, niin itse toimilaite nokkakepin päässä voi olla jumissa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ensi viikolla menossa uudelleen pajalle ja nyt vaihdetaan ne magneettiventtiilit vai mitkälie onkaan. Tuota samaa vikakoodia ei ole edelleenkään uusinut, mutta kertaalleen tullut vikakoodi kampiakselin asentotunnistimelta. Kyllähän tämä auton vaihto ainakin foorumiaktiivisuutta parantaa, kun ei oo ehjää päivää nähnytkään tuo vehje oston jälkeen :D

                                                        Päivitystä tilanteeseen: eli nuo nokkien ajoituksen päämagneetit vaihdettiin huoltoreissulla ja nyt tuntuu pelaavan niinkuin pitää
                                                        Viimeksi muokannut Nenola; 20.1.2024, 09:16.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X