Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi V8 nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi V8 nykii

    Perjantai-iltana ajoin auton kotipihaan ongelmitta, mutta seuraavana päivänä kun olin lähdössä liikenteeseen auto kävi vaivalloisesti.
    Tyhjäkäynti vaikuttaisi olevan n. 600kpm paikkeilla (ilmastointi päällä alhaisempi) ja pätkii pintakaasulla todella rankasti 1500kpm:n kohdalla.
    2000 kiekasta raikaa sitten kyllä tappiin asti ilman nykimisongelmia.
    Tulpat,tulpanjohdot,suodattimet,imuvuodot yms. perusjutut on jo katsottu.
    Mitähän kokeilisi seuraavaksi ? Lambda? Polttoainepumppu?
    Auto on siis -91 3.6 V8.

    KTS. Lisää viesti #9 !!!
    Viimeksi muokannut Getaway81; 27.4.2007, 19:00.

    #2
    Lambda vois olla kyllä yksi vikapaikka. Omassa 4.2l:ssä meni toinen lambda ja se aiheutti toisen sylinteriblokin pätkimistä, eli kävi vajaalla. 3.6:ssa taitaa olla vain 1 lambda.

    Vikakoodien luku avittais varmasti.

    Comment


    • #3
      Nyt huomasin että pätkiminen ei olekkaan kierroksista vaan kaasupolkimen asennosta riippuvaa.
      Irrotin ja puhdistin nyt myös ilmamäärämittarin, jonka imusarjaan menevän anturitangon puolivälissä näyttäisi olevan n.1cm:n mittainen syvä poikittaisviilto/kuluma kahden ohuen johtimen välissä.
      Mittari näyttäisi ETKA:n mukaan olevan 077 133 471C.
      Eikö tämän ilmamäärämittarin pitäisi kuitenkin olla täysin elektroninen, eikä kuluisi näin ajossa ?

      Comment


      • #4
        No niin ! Nythän se pirulainen taas tempun teki, suoraan ajosta yksi pytty pimeäksi.
        Auton ollessa käynnissä nypin tulpanjohtoja yksi kerrallaan irti ja päädyin 3-sylinterin vajaatoimintaan.
        Tulpat vaihdettu kaksi viikkoa sitten ja muut ok, mutta tuon 3-sylinterin tulppa märkä.
        Vaihtelin myös tulpanjohtojen paikkoja, ja totesin johtojen olevan kunnossa koska johdon irroitus 3-sylinterin tulpasta ei vaikuta käyntiin lainkaan.
        Mistähän tällä kertaa alkaisi vikaa metsästämään ?
        Väännöt totaalisen kateissa ja äänet kuin subarun boxerissa konsanaan :(

        Comment


          #5
          Varmista nyt ihan ensiksi, ettei kolmosen tulppa ole viallinen. Jos et malta uusia kynttilöitä ostaa, niin vaihda vaikka nelosen ja kolmosen tulpat keskenään ja tutki siirtyykö vika nelospyttyyn.

          Comment


          • #6
            Tällä hetkellä on uusi tulppa paikallaan -> ei toivottua vaikutusta.

            Comment


              #7
              Olekkos tarkistanu virranjakajan kannen tai kannet ja pyörijät.

              Comment


              • #8
                Nyt on virranjakajien kannet ja pyörijät tutkittu.
                Kannet olivat melko huonossa hapessa, koitin putsailla ja suihkin elektrokontaktia nastoihin -> toimi suht hyvin niin kauan kuin aineen vaikutus kesti (n.3km).
                Muillekkin ongelmasta kärsiville tiedoksi että motonetistä saa tuohon sopivat kannet osanumerolla: 10-6041 (audi 80 2.0 16V)

                Comment


                • #9
                  Noniin, puoli vuottahan tässä menikin ilman suurempia ongelmia kunnes...
                  Auto pelasi loistavasti ennen katsastusta jossa pomppasi sitten päästöistä.
                  Vaihdoin katit, lambdan, tulpat ja öljyt -> leima tuli mutta, tyhjäkäynti katosi parin päivän perästä, kylmänä saa sahata kauan käyntiin sekä auto huopaa ja soutaa kiihdyttäessä melko voimakkaasti ellei survaise kaasupoljinta aivan lattiaan asti.
                  Eikä siinä vielä kaikki... välillä pintakaasulla ajaessa lyö moottorijarrua päälle ja rupeaa röpöttämään kunnes hetkeksi vähän höllää kaasua tai painaa pohjaan. Tämä siis tapahtuu kierrosten ollessa n.2000 tuntumassa.
                  Lambdaa olen hiukan epäillyt koska on tarvikemalli, mutta ei kai epäkurantti anturikaan menoa pätki tuollalailla ?

                  Comment


                    #10
                    Tarkista lamdan liitin että johdot varmasti yhdistyy. Mulla kävi coupen kanssa niin että vihdoin lamdan ja kun laitoin liittimen takaisin kiinni työntyi liittimessä olevat vasta kappaleet samaa vauhtia ulos päin. Johdot eivät siis yhdistynyt ja mun tapauksessa lamdan lämmitys ei toiminut.

                    Aika lailla samat oireet sulla kun mulla oli coupen kanssa.

                    Toimiiko lämpösenä paremmin?

                    Comment


                    • #11
                      Mulla noi oireet oikeastaan alkaa vasta kun kone on lämmin.
                      Kylmänä (kun vihdoin käynnistyy) veto tuntuisi olevan hiukan parempi eikä pätki lainkaan ensimmäisten parin kilometrin aikana. Kone kiertää kuitenkin nätisti n.2500 kierroksesta tappiin asti kun antaa kunnolla happea.
                      Putkesta kuuluu myös välillä vaimeaa röpinää.
                      Osaisikohan joku kertoa mikä olisi helpoin tapa selvittää mahdollinen vuoto pakosarjoista ennen lambdaa ?

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Getaway81 Näytä viesti
                        Kylmänä saa sahata kauan käyntiin sekä auto huopaa ja soutaa kiihdyttäessä melko voimakkaasti ellei survaise kaasupoljinta aivan lattiaan asti.
                        Eikä siinä vielä kaikki... välillä pintakaasulla ajaessa lyö moottorijarrua päälle ja rupeaa röpöttämään kunnes hetkeksi vähän höllää kaasua tai painaa pohjaan. Tämä siis tapahtuu kierrosten ollessa n.2000 tuntumassa.
                        Lambdaa olen hiukan epäillyt koska on tarvikemalli, mutta ei kai epäkurantti anturikaan menoa pätki tuollalailla ?

                        Nostellaan vanhoja vähän.
                        Täysin samoja oireita, aina kun kelit on nollan tuntumassa ja kosteat.

                        '89 V8 3.6 PT kyseessä, onkohan lambda vai kenties bensapumppu?
                        Viimeksi muokannut terroristiristo; 23.11.2013, 09:19.

                        Comment


                          #13
                          Tuo oma PT tekee samaa myöskin. Yritän tasaisesti ajaa maantiellä, niin aivan kuin vakkari kiihdyttäisi vauhtia. Sellaista pientä seilausta.

                          Mikä näitä PT-koneisia vaivaa? :D minulla toki antaa vikakoodin kampiakselin asentotunnistimesta, niin en tiedä onko sillä osaa tai arpaa tuohon. Lambdasta ei tule vikakoodia. Tyhjäkäynti on joskus lämpimällä koneella n. 1200rpm ja välillä normaali n.800. Tyhjäkäyntisäädin on uusi alkuperäinen

                          Pakoputken päästä kuunnellessa kuullostaa joskus siltä, kun yksi kipinä jäisi välistä pois. Muuten kierroksilla auto toimii mukisematta vedättäessä vaikka rajoittimelle asti.

                          Comment


                          • #14
                            Onko ehotuksia kun itellä 200 2.2 20v turbo temppuilee. Kun kone lämpiää normaaliin noin 90 asteeseen alkaa oireet, kylmällä moottorilla ei tee. Sievästi kun lähtee risteyksistä saattaa pätkästä aika rajustikkin. Ja parkissa kun nostaa kierrokset noin 1600 paikkeille niin alkaa kierrokset "humpaamaan" ?? Ja välillä ei tee mutta pääasiassa alkaa oireet heti koneen lämmetessä.

                            Comment


                            • #15
                              Mullakin ihan pientä nykimistä v8 3.6 PT:D Miten näissä luetaan vikakoodit?

                              Comment


                              • #16
                                Onko edellä maintuissa tapauksissa imuvuodot jo pois suljettu? Itselläni tuossa AEC:ssä oli imuvuoto yhden suuttimen juuressa ja oireet olivat hyvin saman tyyppiset.

                                Comment


                                  #17
                                  Apparin maton alla, jalkatilan etureunassa on huoltipistokkeet, joihin käy vag-comin jatkoksi tuleva 2x2 liitin.

                                  Omasta katsoin ton sammuilun ja pätkimisen jälkeen koodit ja lambdasta tuli kaksi. Toinen oli säätöarvojen ylittämisestä ja toinen taisi olla "short to minus" tjsp. Kumma kun se muuten toimii aivan täysin, ainoastaan kosteiden kelien sattuessa, kylmälö säällä.
                                  Voisiko olla lambdan piuhoissa tai liittimessä kenties vika, tuskin itse anturi moista kenkkuilisi?

                                  Alvadi.ee:stä testimielessä tilasin ekaa kertaa tavaraa, tarvike lambdan ja b-pumpun laitoin tilaukseen ja saapuivatkin viikossa, postin ylityökiellosta huolimatta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja SampoT Näytä viesti
                                    Onko edellä maintuissa tapauksissa imuvuodot jo pois suljettu? Itselläni tuossa AEC:ssä oli imuvuoto yhden suuttimen juuressa ja oireet olivat hyvin saman tyyppiset.
                                    Ei ole vielä imuvuodot poissuljettu. Suuttimien o-renkaat ajattelin vaihtaa ja imusarjan tiivisteet. Ajelin hetken ilman lambdan piuhaa ja tuntui nykivän huomattavasti vähemmän. Lambda on ehkä 1000km ajettu ja ei näytä tarvikelambdalta kun on alkuperäiset liittimet jne. Tulpat olivat vaaleat joten tuntuu käyvän hieman laihalla lambda kytkettynä? Tulpat on siis vaihdettu ja muut sytkäosat näyttää suht uusilta paitsi tulpanjohdot jotka mittasin 4.5-7.5 k Ohm.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mulla meni "orkkis" boschi -lamda vuodessa.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X