Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi V8 Vaihteisto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi V8 Vaihteisto

    Nyt kävi se, mitä jokainen automaattilaatikon omistaja pelkää... päsähtää rikki! Tai no, lähdin ajamaan, jarrutin risteykseen ja kun vaihtoi pienemmän silmään, nykäsi ja kolahti. Ja sen jälkeen nykäsi ja kolahti myös isommalle vaihtaessa. Ja kappas, auton alta valui öljyä. vaihteiston öljyt tuli ulos.

    Nyt kysynkin, että onko vaihteistosta vain öljyt tippunut, mutta vaihteisto vois olla ihan kunnossa? laakkonen ei meinaa ala tutkimaan, vaan totesivat päälisin puolin tutkimalla että vaihteisto on rikki. Uusi vaihteisto laakkosen kautta; noin4300 plus 10-15h työtä á 65?/tunti.. eipä huvita alkaa tuommosta maksamaan. Tietääkö kukaan mistä kannattaa lähteä kyselemään jos vanhan vaihteiston korjauttaa tai vain tutkituttaa mikä vikana? Mielellään savon alueella..
    Kiitos!

    #2
    Eiköhän se ole ihan oikeasti rikki eli jostain kuori halki tms kun öljyt oksensi.
    Käytettyä laatikkoa vaan etsimään.

    Otapa yhteyksiä Konehuolto Siekkiseen Siilinjärvelle. Käsittääkseni osaavat asiansa.

    Comment


    • #3
      Lainaanpas tätä niin ei uutta tarvitse aloittaa.

      Viimesyksynä kyseinen auto rupesi temppuilemaan vaihteston osalta niin, että ensin auto ei meinannut taakseppäin liikkua ollenkaan, mutta houkuttelemalla kuitenkin sai liikkeelle. Seuraavana päivänä alkoi jo eteenpäinkin meno tökkiä ja nyt ei enää liiku eikä yritäkkään liikkua eteen eikä taakse. Öljyt vaihdoin laatikkoon. Vanhat öljyt ei ollut tummunut ja muutenkin ihan fiksun näköiset. Turbiiniko siellä on tullut tiensä päähän vai mistä tuota lähtisi vikaa etsimään?


      Aikansa kun kaasuttelee ja yrittää liikkelle menee loota vika tilaan ja vikakoodiksi antaa: 00281 - Vehicle speed sensor G68 Signal too low. Muuta ei vcds:llä saanut irti.

      Comment


      • #4
        Eikö kenelläkään kokemuksia tästä lodjusta?

        Comment


          #5
          Ehkä siihen pätee 4/5hp24 laatikkojen oikut, kun ilmeisesti on 4hp24a lodju. Tuo vikakoodi tulee esim jos on liian vähä öljyä ja laatikko luistaa liikaa. Melkein tuon on oltava mekaaninen ongelma laatikossa, kun meno tuolleen katosi.

          Comment


          • #6
            Juurikin tuo 4hp24a taitaa tässä olla. Ei kait se taida auttaa, kun käytettyä lootaa rueta etsiskelemään. Mahtaa helpoimmalla päästä.

            Comment


              #7
              Mulla on pihassa yksi ylimääräinen.

              Comment


              • #8
                Voisiko tuo nopeusanturi aiheutta noin suuret harmit jos vain sen olisi rikki? Kun tosiaan tuon vikakoodin nakkaa:00281 - Vehicle speed sensor G68 Signal too low. Vai onko ihan turhaa kokeilla vaihtaa kyseinen anturi? En tosian ole vielä saanut aikaiseksi purkaa vaihteistoa irti autosta.
                Viimeksi muokannut Kuomu; 7.7.2018, 19:40. Perustelu: Kirjoitus virheitä...

                Comment


                  #9
                  Nopeusanturi taitaa heittää laatikon vikatilaan, mutta ei kai se kokonaan sitä pysäytä.

                  Lähtisin katsomaan, onko lootassa öljynpaineita, toimiiko venttiilit. Jos öljypumppu toimii ja venttiilit aukeilee, mahtaa olla turbiini aivan valmis tai tai joku kytkinpakka sutii tyhjää.

                  Comment


                  • #10
                    Laitetaan tähän muistiin kun tuli löydettyä sattumalta sopiva öljytikku V8 D11 vaihteistolle. Alkuperäinen osanumero on 018321431D mutta näitä ei enää saa mistään. Sopiva tarviketikku on Febi 47303. Hintaa noin 7e Sparetolla.
                    https://partsfinder.bilsteingroup.co...cle/febi/47303

                    Tikku sopii täydellisesti öljyputken reikään ja mittojen mukaan pitäisi olla hyvin lähellä alkuperäistä. Tässä videossa on esitetty alkuperäisen tikun mittoja, joista laskin että alkuperäisessä pitäisi olla öljyputken suulta max tasolle 570mm ja min tasolle 587mm. Tuossa Febin tikussa vastaavat mitat on 568mm ja 587mm.
                    https://www.youtube.com/watch?v=fd2qOc39cBo

                    Täällä foorumilla on esitetty mitat 572mm ja 590mm.
                    https://forum.audiv8.com/forum/ubbth...t&Number=57596

                    Ainakin jos tähtää keskelle tikun mitta-aluetta niin luulisi olevan tarpeeksi lähellä oikeaa. Jos jollain on alkuperäinen tikku olemassa niin saa toki tarkistaa nuo mitat.

                    Comment

                    Working...
                    X