Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T jakopään vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T jakopään vaihto

    Löytyykö ketään joka on tehnyt itse jakopään rempan B6 A4 1.8T:hen? Autodatan mukaan koko etupään joutuu purkamaan (puskuri, valot, syyläri yms.) jotta saa homman suoritettua. Onko tuossa rempassa jotain niin ihmeellistä ettei kannata ruveta parkkipaikalla tekemään? :)

    #2
    B5:en vapari 1.8:in juuri tuli vaihdettua itse. Nosturi on kätevä varuste jolla auton saa hyvälle työskentelykorkeudelle, mutta ei välttämätön. Keulan purkaminen on loppujen lopuksi melko pieni homma, noin kolme varttia ensikertalaiselta, seuraava kerta menee varmasti jo nopeammin. Ja onpa jakopää hyvin esillä! Jonkinlainen korjausopas on hyvä olla keulan purkua ajatellen niin ei tarvitse itse miettiä niin paljoa keulan kiinnityksiä. Autodatasta saa hyvän kuvan jakopään ajoitusmerkeistä.

    Lopputulema: ei paha homma, eikä vaatinut mitään työkaluja kohtuullisen varustellun kotipajan työkalujen ulkopuolelta.

    Comment


    • #3
      Kiitos Mika vastauksesta. Mitenhän tuon ilmastoinnin kennon purku onnistuu, joutuuko päästämään aineet pihalle vai saako sen käännettyä letkujen nokassa pois edestä? Joutuuko kampiakselin päästä ottamaan sen ison pultin auki?

      Comment


        #4
        Tuossa karvalakkimallissa mitään kylmästöintiä ole... :)

        Kyllä se käsittääkseni käännetään letkujen varassa sivuun. Kuningaspulttia en avannut, päällisin puolin ei näkynyt vuotoja joten oletin akselitiivisteen olevan ehjä. Ei sitä tietääkseni muuten tarvitse avatakkaan.

        Comment


          #5
          Eikös sen keulan voi myös vetää ~20cm eteen runkoaisojen päästä. Tällöin tulee tilaa tehdä ko. operaatio eikä tarvi kaikkia letkuja aukoa. Ainakin C5 A6 on tarkotettu tehtäväksi niin.

          Comment


          • #6
            Keula laitetaan "huoltoasentoon" eli 20 senttiä eteenpäin, mitään ei pureta lukonkannattimesta pois eikä litkuja lasketa pihalle.

            Comment


            • #7
              Minkäslainen tämä "huoltoasento" on ja mites se tehdään. Vois ilmeisesti helpotta tuota by-passin vaihtoa. =D

              Comment


              • #8
                bypassin vaihtoon ei huoltoasentoa tarvita vaan voit penetroitua konetilaan auton alta. Mahdollinen pohjamuovi pois ja bypass on jo käsillä vänkärin puolella edessä.

                Comment


                • #9
                  tjaah, eipä tullut mieleenkään kokeilla alakautta kun se vaikuttas melko ylhäällä olevan se bypass. =)
                  Mutta silti se huoltoasento kiinnosta.

                  Comment


                  • #10
                    Karkeasti ottaen itse tein huoltoasennon B5 A4:seen näin : puskuri pois (pari kuusiokolo pulttia puskurin aukoissa, loksuissa pari ruuvia, päätykiinnikkeet ja mitä piuhaa siinä nyt sitten itsekullakin onkaan), puskuria kannattelevat "aisat" irti (3 kpl pultteja "aisa"), "aisojen" pultin reikiin kierretangon pätkät 1/puoli, n. 50cm, lokaripellit irti lukkopellistä (2 pulttia/puoli) ja ei muuta kuin keulan veto ulos kierretankoja pitkin. Käytännössä tilaa tuli n. 15cm.

                    Comment


                    • #11
                      Tässä on hyvin kuvitettu ohje tuohon (tosin kyse on 3b passatista). Toivottavasti tuo nyt vähän selventää vähän projektia. http://www.passatworld.com/forums/sh...d.php?t=167704

                      Comment


                      • #12
                        Kiitokset kaikille vastanneille. Homma meni nyt niin että Audin myynyt VW -liike maksoi puolet rempasta, koska jakopään huolto olisi pitänyt tehdä 70tmi kohdalla ja sitä ei oltu tehty (mittarissa nyt 74,4tmi). En olisi uskonut että rupeavat maksamaan, mutta kannatti kysyä : ) Teetin täällä paikallisessa import pajassa rempan, joka sisälsi timing belt kitin lisäksi vesipumpun, homma hoidettiin keulaa purkamatta ja maksoi kokonaisuudessaan $580, josta siis maksoin puolet ite. Ei ollut enää mieltä ruveta ite parkkipailla tekeen remppaa.

                        Comment

                        Working...
                        X