Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.0E -92 (ABK) Ei kierrä kunnolla!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 2.0E -92 (ABK) Ei kierrä kunnolla!

    Kiihdyttäessä kierrokset ei tahdo nousta punaiselle alueelle ja ylävääntö tuntuu olevan hukassa jos tässä mallissa sitä on koskaan ollutkaan. Ohittaessakin ajelee mielummin vitosella kuin nelosella. Mistähän lähtisi vikaa paikantamaan?

  • #2
    Umpimaallikkona pitäis kai olla hiljaa, mutta en malta olla arvailematta... Tulee siis mieleen, että kone ei saa "ruokaa" riittävästi kierroksilla. Ekana tulee mieleen tuo näiden heikko kohta eli ilmamäärämittari.

    Jos ajatellaan (yksinkertaistetusti) asia kerrallaan, niin kolme asiaahan siellä ratkaisee: ilma, bensa ja kipinä. Ilmanputsarin pitäis olla aika pahasti tukossa tuohon oireeseen, ja tuntuisi kyllä muussakin käynnissä. Yksi vaihtoehto olisi niin kettumainen imuvuoto, että se alkaisi vuotaa vasta isommassa alipaineessa eli kierroksilla (jos siis käynti on muuten OK) -> sotkee seoksen.
    Polttoaineen saantivajaus? Suodatin sen verran tukossa tai pumppu huonossa hapessa, että bensa riittää alakierroksilla, mutta ei jaksa työntää tarpeeksi kun jenkaa enemmän.

    Tällaisia perusjuttuja tulee mieleen, sähköpuolesta tahi sofistikoituneemmista moottorinohjausjutuista en osaa sanoa mitään.

    Comment


    • #3
      Itsellä oli ennen sama ongelma, alakierroksilla väänsi pirun hyvin, mutta 4krpm jälkeen alkoi meno hyytyä. Syyksi paljastui että edellinen hihnanvaihtaja oli pistänyt jakoremmin pykälällä pieleen.
      nojoo, ei varmaan kovin yleistä, mutta vanhassa autossa kaikki on mahdollista.
      Tukkeessa oleva katalysaattori saattaisi varmaan myös aiheuttaa tuollaista oiretta?

      Comment


        #4
        ...jep, nokka-akselin merkki on yhden pykälän edellä samaan aikaan kun vauhtipyörän merkki on kohillaan ja etummainen mäntä yläasennossa. Ei muuta kun huoltoon->

        Comment


        • #5
          Ei kai tuon takia kannata autoa hoitoho viedä? Ellei sit joku firma oo ryssiny tuon vaihdon ja saisit takuuna remmin siirron..

          Comment


          • #6
            Itsellä oli omatoimisen nostinrempan jälkeen kaksi hammasta pielessä. Nokkapyörässä on merkkejä, joista voi valita väärän.
            Hyvin kävi tyhjäkäyntiä, mutta kun vedätettäsessä alipainesäädin siirsi sytytystä vielä enemmän pieleen ja veto oli tahmeaa.

            Comment

            Working...
            X