Törmäsin aiheeseen satunnaisella selailulla ja en muista nähneeni aiemmin. Aiheena varmasti sopisi useamman foorumin otsikon alle. Laitan sen nyt voimansiirtoon, kun sinnehän tämä kuitenkin lopulta vaikuttaa.
Alla keskustelun taustaksi ulkomaalaisilta foorumeilta juttua:
http://www.vwroc.com/forums/topic/21...tings-in-vcds/
http://www.audi-sport.net/xf/threads...u-have.317470/
(lainaten linkeistä)
[22] AWD: Acoustic measure: wiring logic
[03] ABS: Expanded electronic differential lock
[03] ABS: Starting Vibration Reduction
[03] ABS: Starting Vibration Reduction-Torque Limitation
[22] alla sitten tuo AWD asetus.
1. AWD
2. Adaptation
3. Wiring logic
Wiring logic alla optiot:
-Low Noise
-Normal
-Increased Traction
Lyhyesti summaten VCDS koodailuna mahdollista muuttaa haldexin toimintaan vaikuttavaa asetusta (ja muutamaa muutakin ESP ohjauksen parametria). Ilmeisesti vaikuttaa haldexin lukituksen määrään ja sitä kautta toimintaan.
Asetus kaiketi on MQB-pohjaisissa nelivedoissa (eli Golf-R, Cupra 4x4, A3/S3/RS3, TTS/RS). Autoissa on jonkin verran eroja nelivedon käytöksessä. En tiedä vaikuttaako tämä juuri siihen, koska linkkien viesteissä on S3 ja RS3 oletuksena molemmissa Normal eli erot olisivat muualla (raudassa/softassa).
Vaihtamalla asetus Normal -> increased traction on saatu parempaa pitoa ja hajoamassa olevan haldexin toimintaan pakolla lukitusta päälle.
Nyt kiinnostaisi tietää mitä oikeasti tekee ja jos jollakulla uskallusta kokeilla, niin kertoisi muillekin kokemuksia. Itse en tohdi.
Alla keskustelun taustaksi ulkomaalaisilta foorumeilta juttua:
http://www.vwroc.com/forums/topic/21...tings-in-vcds/
http://www.audi-sport.net/xf/threads...u-have.317470/
(lainaten linkeistä)
[22] AWD: Acoustic measure: wiring logic
[03] ABS: Expanded electronic differential lock
[03] ABS: Starting Vibration Reduction
[03] ABS: Starting Vibration Reduction-Torque Limitation
[22] alla sitten tuo AWD asetus.
1. AWD
2. Adaptation
3. Wiring logic
Wiring logic alla optiot:
-Low Noise
-Normal
-Increased Traction
Lyhyesti summaten VCDS koodailuna mahdollista muuttaa haldexin toimintaan vaikuttavaa asetusta (ja muutamaa muutakin ESP ohjauksen parametria). Ilmeisesti vaikuttaa haldexin lukituksen määrään ja sitä kautta toimintaan.
Asetus kaiketi on MQB-pohjaisissa nelivedoissa (eli Golf-R, Cupra 4x4, A3/S3/RS3, TTS/RS). Autoissa on jonkin verran eroja nelivedon käytöksessä. En tiedä vaikuttaako tämä juuri siihen, koska linkkien viesteissä on S3 ja RS3 oletuksena molemmissa Normal eli erot olisivat muualla (raudassa/softassa).
Vaihtamalla asetus Normal -> increased traction on saatu parempaa pitoa ja hajoamassa olevan haldexin toimintaan pakolla lukitusta päälle.
Nyt kiinnostaisi tietää mitä oikeasti tekee ja jos jollakulla uskallusta kokeilla, niin kertoisi muillekin kokemuksia. Itse en tohdi.
Comment