Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tyhjäkäynnistä(ISV) ilmastoinnin kanssa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tyhjäkäynnistä(ISV) ilmastoinnin kanssa?

    Kun lueskelee näitä Audien vikaluetteloita, tulee väistämättä mieleeni sääsatelliittien paine, lämpötila ja sähköongelmat. Pitäisi todella olla massi kunnossa tai kohtuulliset selvännäkijän ominaisuudet selvitäkseen näiden "naisten arvaamattomuuden" omaavien värkkien kanssa.
    Ei voi kuin ihailla sitä käyttövarmuutta mitä lentolaitteiden vastaiskuiset tarjoavat näihin verrattuna!
    Asiaan, onko mitään yleispätevää vaihtoväliä lambdoille ja miten löytää/ puhdistaa ISV 2.6abc koneessa? Tyhjäkäynti dippailee tuonne 300-400 paikkeille vähän väliä ja moottori sammuilee parkkipaikoilla jatkuvasti. Jokusen kerran olen käynnistänyt ilmastointi katkaistuna ja kierrokset huitelevat tuolla 1500 paikkeilla satunnaisesti.

  • #2
    Välttämättä vika ei ole ISV:ssä. Itse olen paikantanut vastaavanlaisen vian S4:ssä Maffiin. Maffin pistoke irti ja kokeilemaan.

    Comment


    • #3
      lambda vaihtoväli

      Hei
      Jos on alkuperäiset ja ajettu reilu 10 vuotta tai 200tkm niin kannattaa vaihtaa.

      Kannatan bosch merkkistä anturia, ei tarvi olla mitenkään audiin sopiva, entisiin johtoihin vain mukana tulevilla holkeilla uusi anturi kiinni. -> tarvii vain tiedon entisen anturin johdon pituudesta että yltää sitä lohkoa kierrellä...

      kytkennässä pitäisi olla 2kpl lämmityksen johtoa (olikohan valkoiset, järjestyksellä ei väliä) ja yksi signaalijohto (musta)

      Vikamoodi ei kyllä suorastaan lambdaan viittaa.

      Comment


        #4
        Boschin suositus taisi olla jopa max 160 tkm. Mutta jo sitä ennen, vikakoodien lukeminen voisi olla paikallaan.
        OT:
        käyttövarmuutta mitä lentolaitteiden vastaiskuiset tarjoavat
        Joo, ajelin itse 6 vuotta Subarulla ja murheita oli huomattavan vähän. (siis noita S:n boksereitahan ne käyttää myös pienkoneissa, juurikin luotettavuuden takia. Mm. nokka-akselit oli hammaspyörillä -> ei huoltotarvetta siltäkään osin.) Koppa vaan happani käsiin. /OT

        Comment


          #5
          Boschin suositus esim. S2:sen lambdan vaihtoväliksi 100tkm.

          Comment


          • #6
            Kiitoksia vastanneille! Aikas pitkään nuo lambdat periaatteessa sitten wörkkii jos ovat toimiakseen, tuo maffi on ilmeisesti musta murkula tuon ilmanputsarin yhteydessä? Jokin ilmamäärä sensori, onko sillä tyhjäkäyntiin merkittävä vaikutus? Pitänee irroittaa ja puhdistaa! Missä noita vikailmoituksia voisi kohtuullisella korvauksella otattaa täällä lounaisimmassa suomessa?

            Comment


            • #7
              Ei ole abc moottorissa maffia..

              Comment


              • #8
                Minulla on startinvaihdossa otettu akun napa auki ja seuraavassa puhutaan jännitehäviön jälkeisistä ongelmista, osaisiko joku hieman täsmentää, mitä säätöjä seuraavassa tarkoitetaan?

                Idle speed which is either fluctuating or excessive
                Cause:
                The idle speed components are lacking electronic adjustment after a voltage loss in the system (for example after the disconnection of the battery, control unit change and a problem with the voltage).
                Models affected: ABK, ABC engine
                Service:
                Referring to the workshop manual do a basic setting with V.A.G 1551 . Throttle valve potentiometers and idle stabilisation valves have been unnecessarily changed too often because of lacking system adjustment. If the complaint is not corrected with the basic setting, then a component is defective. It must be located by referring to the workshop manual.
                Engine stalls sporadically when disengaging clutch after overrun/in warm weather
                Cause:
                Current engine adjustment.
                After the overrun phase (overrun cut off), the fuel injection doesn't restart in time whilst in warm weather the air conditioning compressor is switched on.
                Models affected: V6, 2.6 l, 2V, ABC engine, manual gearbox with air conditioning from MY 96 Optimised engine adjustment with engine control unit
                Part No. 4A0 907 473 K or 4A0 907 473 L.
                From Chassis No.:
                4A VN 063 250
                8D VA 219 000
                8G VN 006 500
                Service:
                1. With optimised adjustment fit engine control unit.
                2. (Vehicles without traction slip control) Part No. 4A0 907 473 K
                3. (Vehicles with traction slip control) Part No. 4A0 907 473 L Only vehicles of MY 96: The relay for lambda sensor heating -J278 has been fitted should be investigated. Take away the relay for lambda sensor heating -J278 (if fitted) and bridge the contacts 30 and 87 to close the circuit. Position 1 on 3 connection carrier in the plenum chamber for installation location A4 (8D). Position 1 on 6 connection carrier on the passenger side of the A pillar for installation location A6 (4A):. Position 14 on 13 connection carrier under the passenger storage box for installation location Cabriolet:. Please Note: The control unit must be coded after the installation Workshop Manual MPFI Injection and Ignition System.

                Comment

                Working...
                X