Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jättääkö puolavika aina "jäljen" vikamuistiin A4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jättääkö puolavika aina "jäljen" vikamuistiin A4

    Eli kylmällä (<--+10) käynnistettäessä auto tuntuu lähtevän "vajaalla" käyntiin ja heilauttaa konetta, mutta tasaantuu sen jälkeen melko nopeasti. Lämpimillä keleillä (-->+10) ei moisia ongelmia ole. Auto on juuri huollettu ja kaasuläppäkotelo mukautettu myöskin huollossa.
    Audi Center Espooseen olin yhteydessä ja puolavika ei voi kuulemma olla koska siitä jää AINA vikamuistiin "jälki" ?
    Mistä muusta vika voisi johtua, muuten auto toimii ihan normaalisti ja tehoja piisaa vakion verran. Polttoaineenkulutus saattaa olla hieman korkeahko, mutta ei hälyttävä.

  • #2
    Viekö miten paljon enemmän ainetta kuin ennen?
    Itsellä samantyyppistä oiretta, mutta vikaa ei varmistettu...

    Tuolla jotain: http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=19579

    Comment


      #3
      Luin kyseisen ketjun. Itselläni ei siis anna vikakoodeja muistiin.
      Vie mielestäni n. 2 litraa liikaa/enemmän sadalla normaalissa ajossa.

      Comment


      • #4
        Tervetuloa kerhoon Blodshed !

        Oma Audini tekee täsmälleen tuota samaa, eli kylmästä käynnistettäessä lähtee kolmella käyntiin. Tätä ei kuitenkaan tapahdu 100%:sti jokaisessa kylmäkäynnistyksessä. Kesäkeleillä ongelmaa ei ole , tai sen voi luokitella "miedoksi" hetkelliseksi ravistamiseksi käynnistyksen jälkeen.

        Kulutus on noussut tasaisesti viime vuoden loppupuolelta, ollen nyt jo 2 litraa / 100km korkeampi kuin normaalisti. Viime viikonlopun reissu JKL - HKI - JKL (640km / 99% matka-ajoa) kulutus oli 9.1 l / 100km. Vastaava reissu viime vuonna kesällä 7.1 l / 100km.

        Koneessa selvästi "säksättävä" käyntiääni. Havaittavissa varsinkin vedätettäessä pienemmillä kierroksilla ( 1500 - 2000 ). Kone ravistaa 2200 - 2600 välillä tyhjäkäynnillä kierrätettäessä selvästi.
        BSR:llä ohjelmoituna kone selvästi nuhainen alakierroksilla, mutta tormaa sitten reippaasti kun ahtopaine nousee. Myös kylmällä koneella kevyt kiihdytys ( ei ahtopainetta ) aiheuttaa selvää aaltoilua vedossa. Huomasin myös peräkärryä vetäessä, että loivassa vastamäessä moottorin käyntiääni vaihteli jaksottaisesti n. 1s vaihteluvälillä, aivan kuin kaasua tulisi pumpattua edestakaisin. Kaasujalka oli kuitenkin tässä kohdassa täysin samassa asennossa.

        Ongelmaa selvitelty seuraavasti :

        MAF - arvot täyskaasukiihdytksessä : vakiona 123g/s , BSR Steg1 156g/s
        Lämpotila-anturin lukemat ECU:lta : käyntilämpöisenä 92 - 95.
        Ahtolämmöt : norm. 30 / ahtaessa 50 - 60( nällä keleillä )
        Ahtopaine : vakio 0.6bar , BSR 0.95 - 1.0
        ByPass : ei vuoda / mallia 710N.
        Lambda korjaukset : Add 0 - 1 % , Mult. 1 - 2 % ( tämä vaihtelee hieman nollauskertojen välillä)
        Ajettu Lambda 1 irroitettuna, ei vaikutusta käyntiin / vetoihin.
        Puristuspaineet mitattu : kaikki arvot välillä 12.9 - 13.1 bar .

        Ostettu 1kpl puolia ja kierrätetty jokaisen pytyn kohdalla - > ei vaikutusta käyntiääneen / kulutukseen
        Ostettu 1kpl suuttimia ja kierrätetty joka pytyn kohdalla - > ei vaikutusta käyntiääneen / kulutkseen

        Alkaa pikkuhiljaa loppua taikatemput Audin suhteen. Auto menossa huomenna öljyn vaihtoon ja samalla ottavat pakokaasutestin. Toivottavasti sieltä voisi jotan valjeta. Alkaa nimittäin näillä bensan hinnoilla tuo 2 litraa ylimääräistä jo tuntumaan.

        Comment


        • #5
          Sen verran vielä , että PA -suodatin on vaihdettu n. 5000 km sitten. Tällöin kulutus oli jo reilusti korkealla, eikä vaihdolla ollut mitään vaikutusta.
          Samassa PA-suodattimen vaihdossa vaihtui myös PA-paineen säädin, koska se on integroitu suodattimen sisään. Pitäisi varmaan vielä jotenkin testata mikä paine tuolla PA-kiskossa oikein on , pitäisi olla 4bar.

          Voiko pumppu antama heikko paine tai takaiskuventtiilin vuotaminen aiheuttaa moista kulutuksen nousua ?

          Comment


          • #6
            Do diin, huollossa on käytetty ja uutta ölppää laitettu koneeseen. Pakokaasutesti kertoo seuraavaa :

            Tyhjäkäynnillä :

            rpm : 780
            CO : 0.00 ( raja-arvo 0.5 )
            CO2 : 15.1
            O2 : 0.03
            HC : 13 ( raja-arvo varmaankin 100 )

            Kierroksilla :

            rpm : 2850
            CO : 0.00 (raja-arvo 0.3 )
            Lambda : 1.001 (raja-arvo 0.97 - 1.03 )
            CO2 : 15.1
            O2 : 0.04
            HC : 12

            Auto päkättää kuin puimakone ja testit näyttää hyväksyttyä. H-lv-tti että on kummallisia vehkeitä =).
            Tarkastivat myös pakosarjan , eivätkä ainakaan päällisin puolin löytäneen mitään halkeamia.
            Saman totesin itse eilen illalla.

            Jaa-a , mistähän sitä alkaisi sitten etsimään vikaa.
            Sytytyksen johtosarja ?

            Comment


            • #7
              Onkos tossa b6:ssa samanlainen sytkäsysteemi kun edeltäjässään? Niin että löytyykö sytytyksenvahvistin ja jos, niin onko se kunnossa.

              Comment


              • #8
                B6:ssa ei kait ole sytkänvahvistinta vaan ne taitavat olla puolissa kiinni. Mitään sytkänvahvistin mötikkää en ole ainakaan mistään löytänyt.

                Comment


                  #9
                  Löysin huoltokirjan välistä vuoden takaisen auton ensimmäisen katsastuksen tarkastuskortin. Sen
                  pakokaasuarvot:

                  Kierroksilla:

                  Lambda 1,01
                  CO 0
                  CO2 14.8
                  HC ppm 0
                  O2 0.1

                  tällä hetkellä ei löydy tämänhetkisiä lukemia mutta ehkäpä ne voisi tuossa jossain välissä käydä hakemassa ja katsoa onko noihin tullut eroavaisuuksia

                  Edit: Toi HC ppm arvo on ilmeisesti vaan merkattu 0:ksi, tuskin se voisi edes olla 0 ?!?

                  Comment


                  • #10
                    Tässä vastaavat arvot meikäläisen Audista , kun käytin sitä katsastuskonttorilla vaihtoautotarkastuksessa ostoaikaan. Tehty 28.2.2005

                    Kierroksilla :

                    rpm : 3180
                    CO : 0.006 (raja-arvo 0.3 )
                    Lambda : 1.007 (raja-arvo 0.97 - 1.03 )
                    CO2 : 15.5
                    O2 : 0.18
                    HC : 14

                    Eipä nuo hirveästi eroa nykyisistä, soppaa silti kuluu 2 litraa enemmän kuin mitä pitäisi.
                    Tosin nämähän ovat täysin kuormittamattoman moottorin arvoja, jotainhan saattaa "vinksahtaa" kun ajetaan osakuormalla.

                    Comment


                      #11
                      TDITipi kun vaihtelit noita puolia sen yhden uuden ja ehjän puolan kanssa ristiin rastiin tarkistitko ne autossa olevat kaikki puolat kunnolla silmämääräisesti ettei ollut "hiushalkeamia" tms.. ?

                      Audi Centerissä puolien testaus oskilloskoopilla yksitellen maksaa 53 egeä joten taidan sen itse ainakin jossain vaiheessa ottaa aikatauluun,ihan vaan varmuuden vuoksi.

                      Comment


                        #12
                        Tuota tuota. Maksaako 53e per puola tuo oskilloskooppitesti? Jos maksaa, niin jättäisin tekemättä ja ostaisin uudet puolat hintaan 33e kpl. :)

                        Comment


                        • #13
                          Tulihan noita puolia jotenkin silmäiltyä , mutta en osaa sanoa jäikö jotain huomaamatta. Silmämääräisesti ne näyttivät kaikin puolin ehjiltä, eikä niissä näkynyt mitään erityistä verrattuna uuteen puolaan.

                          Comment


                            #14
                            Pasille. Kaikkien 4 puolan tsekkaus oskilloskoopilla maksaa yhteensä tuon 53 euroa.

                            Comment

                            Working...
                            X