Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multitronikeista A4 2,0 -05

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Multitronikeista A4 2,0 -05

    Ei taida vielä olla kokemusperäistä tietoo näistä 7-levyisistä pakoista kestävyyden suhteen. Mahtaako tulla samanlaisia vikoja kuin aiemmissa. Tuli ostettua em. kärry enkä juuri tutustunut automaattien maailmaan. Olen edelleenkin käsityksessä, että automaattilaatikot kyllä kestävät paremmin kuin manuaalit.
    Onko muuten muilla vastaavaa portaatonta automaattia noissa vastaavaan luokkaan kuuluvissa autoissa?

    Pitäisikö pysähtyessä aina käyttää käsäriä vai riittääkö kun vain jättää p-asentoon. Jos jättää,kuluuko joku osa. Ei vain viitsisi jatkuvasti käyttää käsäriä.

    Onko järkevämpää ohituksissa käyttää manuaalipuolta vai riittääkö, et pistää s-asentoon ja tallan pohjaan tai vain pelkästään kaasun pohjaan ilman s:ää.
    Onko muuten autoni alusta b7 täysin sama kuin 1.8 quattrossa. Kaveri väittää, että q:ssa on jäykempi.
    Lisäksi, autoni käyttöönotto on 10/05 ja siinä on vänkärin istuimen korkeudensäätö. Onkohan auto jo mahdollisesti 06-mallia. Muuten varustelu siis tää business-juttu.

    Tossapa äkkinäisen kymysyksiä (ohjekirjaa ei vielä ole, on toimituksessa tänne päin), muitakin knoppeja olis hyvä saada, olen automaateista täysin kokematon ja autohommista vähän muutenkin. Vastailkaa, pliis.
    ps. Lyhyen kokemuksen jälkeen on vaikea kuvitella paluuta manuaaliin, on sen verran makeen tuntuinen ajettaessa.

    #2
    Vastailkaahan joku edes jotakin, asiallista tietty!

    Comment


      #3
      Vastataan sitte.

      Audi-maailmassa kyllä manuaalit on kestävempiä kuin automaatit. Tuo johtuu siitä, ettei muka automaattien öljyjä tarvitse vaihtaa. Jos ne on alusta asti vaihdettu noin 60tkm välein niin ikä on pidempi varmasti. Sitten ku ruvetaan vaihtamaa 200tkm tms ajettuja öljyjä ja huomataan, että laatikko ei pelaakkaa uusilla niin ollaanki jo tylsällä tiellä.

      Muutenkin manuaalit on melkeinpä ikuisia omasta mielestä, nimimerkillä 3:s automaatti putkeen, mikään ei ole ollu ihan oireeton. Multitronic on mulle sikäli outo etten semmosta vielä ole omistanut.

      Käsijarrua kannattaa ehdottomasti käyttää. Ilmeisesti multitronicissakin tuo P on kuitenki aika aneeminen mekaanin lukitus. Käsijarrun käyttö myös on suotavaa koska sillä säätyy myös jarrupalat takana, ja taataan myös sen toimivuus talvella.

      Alustassa tuskin mitään isoa eroa on jos molemmat on vakioalustalla, eikä sportilla.

      Ohituksissa ei tartte hämmentää laatikkoa suuntaa tai toiseen, ellei sitten tartte s-asennon lievää suorituskyvyn parannusta.

      Ja Nissanillahan on ollu cvt tms laatikko jo pitemmän aikaa joka on ns portaaton. Onha noita muillaki

      Ja jos lisäisit auton profiiliin myös.

      Comment

      Working...
      X