Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Startti pyörii mut ei käynnisty!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Startti pyörii mut ei käynnisty!

    Eli profiilin auto kyseessä. Autolla ei ole ajettu pariin päivään. Ekalla käynnistyksellä tuntui hetken ihan normaalilta ja sen jälkeen pyöri tyhjää. Yritin uudestaan jolloin pyörii vain tyhjää..
    Ajoneston merkkivalo sammuu normaalisti. Mitään vastaavaa ei ole aikaisemmin tehnyt, aina ekalla käyntiin.

    #2
    Siis startti pyörii tyhjää vai mitä? Eli startti ei lyö päälle? Solenoidivika?

    Comment


    • #3
      Öö tota.. Olen yksin vasta tutkinu asiaa eli en nää mitä konehuoneen puolella tapahtuu kun avaimesta kääntää. Mut pyörittää ainaski hihnoja eli kyllä startti pelaa. Erittäin kevyesti pyörii. Ihan ku kone ei pyörisi mukana. En sit oo mikään haka näis kone hommis...

      Comment


        #4
        Jos hihnat pyörii, alakerta pyörii. Jos silti pyörii kevyesti, yläkerta ei pyöri, eli venttiilejä auki koko ajan? -> Jakohihna poikki?

        Comment


          #5
          Kyllä sieltä luulis jonkimoista ääntä kuuluvan kun venttiili hakkaa mäntää startatessa, ainaki se vähän tihkasee hetkellisesti.

          Kampuran on pakko pyöriä jos hihnat pyörii. Olekkos varma siis siitä että alakerta pyörii.
          Edelleen olisin startin suunnalla viassa. Kyllä se tosin kuulee että lyökö startti päälle vai ei. jos ei niin pyörii kuten kuormaton sähkömoottori.
          Kyllä tuo jakohihnan poikki meneminen näkyis startates muuten. Paineet kuitenki pysyis 3 pytyssä eli oli sielä vastusta.

          jos pyörii kevyesti niin ei ole paineita vastassa, olisko tulpat löystyny niin paljo (tuskin).

          Comment


          • #6
            Mulla oli viime syksynä samankaltainen vika. Startti pyörii, kone ei. Ei mitään hajua, mistä moinen johtui. Päältä päain ihmeteltynä mitään vikaa ei ollut. Puolen tunnin käynnistelyn jälkeen auto lopulta lähti käyntiin zetor-henkisesti, päästi kunnon savut pihalle pakoputkista jne.

            Mitään koodeja tästä käytöksestä ei jäänyt, myöhemmin huollossa ei havaittu mitään vikaa, ja vuosikatsastuskin meni läpi ihan samalla tapaa kuin ennenkin. Bensankulutus ei ole kasvanut, ja muutenkin kaikki tuntuu olevan ok.

            En tiedä, onko sinun tapauksessasi kyseessä samanlainen "ongelma", ei näistä autoista koskaan tiedä...

            Comment


              #7
              Ei sieltä välttämättä pahemmin ääniä kuulu. Kerran katkesi ketju ajossa. Ei kuulunut mitään, ihmettelin vaan kun sammui. Startatessa juuri noin, alakerta pyöri tosi kevyesti, ihan kuin olisi kaikki tulpat irti. Ei siellä välttämättä paineita ole juuri missään pytyssä...

              Comment


                #8
                Nokkapyörän "kiila" pettäny? Alakerta pyörii ja nokkapyörä pyörii mutta nokat pysyy paikallaan.

                Nim.merkki kaltainen kokemus, mutta ei onneksi venttiilivauriota:)

                Comment


                • #9
                  Nyt kukkuu taas! Otin jakopäähihnan suojakotelon pois ja pistin emännän starttamaan. Kaikki pyöri niinkuin pitääki. No laitoin kotelon paikoilleen ja menin itse starttaamaan, ja heti ensimmäisellä tuntui et kyllä se yrittää lähteä. Muutaman kerran jälkeen lähti pikkuhiljaa putputtamalla vähä kaasua ja sen jälkeen kuulosti iha normaalilta tyhjä käynniltä. Pikku koe lenkki eikä mitään ongelmia.
                  Pari päivää aikaisemmin liikutin autoa sen verran, et sain renkaat linkkuun. Voisiko tämä vähäinen moottorin käynti aika olla syy?

                  Comment


                  • #10
                    Kuulostaa vähän tältä:

                    http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...373&highlight=

                    Itselläkin kun tuon teki, kuulosti kone pyörivän kuin kahvimylly.

                    Comment


                    • #11
                      Itellä oli äsken sama ongelma; pyörittää, mutta ei edes lupaa. Edellinen auton käyttö oli eilen, kun käynnistin kylmänä ja siirsin viereiseen parkkiruutuun ja sammutin saman tien..

                      Piti tossa sitten lähtee autolla liikenteeseen, kun teki ym. tempun, ei mihinkään.. Hiukan alko jo kylmään kun autosta oli sovittu kaupat huomiselle! Jokunen "ylistyssana" kyllä lähti neiti fortunan suuntaan, mutta onneksi tältä siunatulta foorumilta löytyi vastaus ongelmaan ja auto lähti käyntiin kärsivällisten starttaus yritysten jälkeen.. Autona A4 1.8T-00.

                      Comment


                      • #12
                        Venttiilit liimantuu kii.. Aika yleinen vika. HUollossa olleessa 1.8 20vt a4 oli just sama homma lähti puolen minsan sahauksen jälkeen käyntiin.

                        Comment


                          #13
                          Lueskelin kerran naapurimerkin foorumia ja törmäsin siellä samaan vikaan. Tämä "venttiilien liimautuminen" ei siis näköjään ole pelkästään VAG ongelma vaan samaa vikaa löytyy monesta muustakin merkistä. Eipä silti kun tuon on itsekin käytännössä todennut niin muistaa sitten käytellä autoa hetken kylmäkäynnistyksen jälkeen.

                          Comment


                            #14
                            Pari päivää aikaisemmin liikutin autoa sen verran, et sain renkaat linkkuun. Voisiko tämä vähäinen moottorin käynti aika olla syy?
                            Kyllä on. Tuota ominaisuutta on nyt tullut tavattua useammankin merkin/mallin kohdalla. Volvo, Peugeot, Subaru ja muutama Audi ainakin. Johtunee varmaan siitä, että kylmäkäynnistyksen jälkeinen sammutus aiheuttaa sen, että tulpat jäävät märäksi ja kunnon kipinää ei tule. Kaasu pohjassa käynnistys on auttanut (lähes) jokaisella kerralla.

                            Comment


                            • #15
                              30V V6 koneissa on tuota samaa murhetta.

                              Comment


                              • #16
                                "kahvimylly" efekti johtuu juuri tuosta venttiilien "liimautumisesta". Jos tulpat kastuvat ei puristukset silti katoa.

                                Comment


                                • #17
                                  tulpat kastunu, ota irti ja putsaa. sit lähtee käyntiin

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nostetaanpas kovin vanhaa keskustelua

                                    Potilas on Seat Leon 1,8T 20v eli 180hv. Lienee siis sama kone kuin A3:ssa.

                                    Parina aamuna on nyt jättänyt päiväkodin pihaan, minne on kotoa pari kilsaa matkaa. Startti pyörittää, mutta ei käynnisty. Tänään aamulla oli hörähtänyt, sitten ei enää mitään lupaavaakaan.

                                    Iltapäivällä lähti ihan temppuilematta, samoin myöhemmin illalla toimi normaalisti.

                                    Comment


                                      #19
                                      Aivan arpomista ilman VCDS apua. Jos nyt jotain pitäis näkemättä arvata niin bensapumppu tai G28. Molemmat selviää kun katsoo VCDS:llä.

                                      edit: Nyt kun luin uudestaan niin kotipihasta siis lähtee mutta parin kilometrin ajon jälkeen seuraavasta paikasta ei enää? Sitten se on suurella todennäköisyydellä G28.

                                      Comment


                                        #20
                                        G28 = kampiakselin asentotunnistin, joku sitä kuitenkin kohta kysyy.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kamiakselin asentotunnistin on melkosuoraa yhteydessä moottorinlämpeämiseen, heti kuin alkaa lämmintä tulla liittimelle niin auto alkaa jopa sammumaan ajosta ja ei lähde enään käyntiin ennekuin on jäähtynyt. Näin ainakin kävi itselläni

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt kun käytiin arpomaan niin voisi tuo olla bensapumppukin. Minulla teki yksi kulkine juuri noin, että seisottuaan yön yli lähti aina heti käyntiin, mutta lämmettyään ei kaupan pihassa sitten kirveelläkään. Tietty bensapumppuvian yleensä kuulee siitä, ettei pumppu käynnisty lainkaan kun avaa oven tai kytkee virran.

                                            Comment


                                            • #23
                                              No, nyt ei lähde enää pihastakaan. VCDS ei löydä moottorista mitään vikakoodeja. Taidan aloittaa vaihtamalla tuon anturin. Mistähän se löytyy ja millainen se on vaihtaa?

                                              Comment


                                                #24
                                                Katohan niitä measuring blockeja kun starttaat. Nimenomaan sitä kenttää jossa näkyy moottorin kierrosluku.

                                                Jos ei nouse nollasta kun starttimoottori pyörii niin vika on siinä anturissa. Jos näyttää ~200-300rpm niin anturi on ehjä ja vika jossain muualla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Täytyy aamulla vielä kokeilla tuokin ennenkuin ampaisen mitään osia tilaamaan.
                                                  Viimeksi muokannut Killeri; 25.5.2018, 21:17. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Näytti pyörittävän n 180rpm tuon ohjelman mukaan. Onhan sitä jo jonkun verran testailtu, että voi akkukin jo olla hyytymässä...

                                                    Pitäisikö ajonestolaitteen näkyä vcds:llä? Ainakaan tämä ei löydä sitä...
                                                    Viimeksi muokannut Hece R; 26.5.2018, 10:30. Perustelu: Lisäkysymys...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tuo 180rpm on varmaan ihan tontillaan starttikierroksiksi vähän heikolle akulle. Rikkinäinen anturi ei näyttäisi mitään.

                                                      Käynnistyksenesto taas tekee niin että hörähtää käyntiin normaalisti mutta sammuu heti noin sekunnin päästä ja käynnistykseneston merkkivalo palaa tai vilkkuu mittaristossa.

                                                      Jos sulla nyt on VCDS käytössä niin aja moottorinohjaimen alta Output Test. Se tekee niitä testejään mitä tekee ja siinä vaiheessa bensapumppu pyörii koko testin ajan. Kuuntele kuuluuko bensapumpun ääni.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Bensapumppu pyörii. Ajoneston valo palaa hetken, kun virrat laittaa päälle.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          No siinäpä ne helpot testikohteet oli. Jos bensaa tulee niin sitten puuttuu kipinä tai puristukset.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Häviäiskö puristukset niin, että välillä toimi ihan normaalisti?

                                                            Joutuuko sen nyt viemään pajalle? Perhana...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X