Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8t-02 multitronic lastutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8t-02 multitronic lastutus

    Terve vaan kaikki clubilaiset! Varmaan monesti jo keskusteltu aihe mutta ajattelin kysyä aiheesta kun moinen auto tuli hankittua.
    Kestääkö loota kun kyseessä kuitenkin tämä ensimmäinen versio multista? Onko kellään kokemuksia lastutuksesta nimenomaan automaatin kanssa?

    #2
    Ensimmäisen sukupolven multitronicin kanssa en ainakaan itse hirveästi lähtisi leikkimään, sen kestoikä kun on jo muutenkin aika rajoitettu. Voihan se tosin olla että suuremmilla väännöillä kestäisi paremmin, mutta...

    Kukaanhan täällä ei varmasti pysty sanomaan että kestää/ei kestä, mutta ekojen Multitronicin heikkous on jo monella tiedossa, harmillisesti yleensä vasta kaupan teon jälkeen.

    Comment


      #3
      Omiin kokemuksiini nojaten, olen samaa mieltä Samin kanssa. 1. sukupolven multitronic-laatikoden kirous on alimitoitettu lamellikytkinpakka. Minun autossa tuo loppui noin 80 tkm:n kohdalla. Mottoria ei oltu lastutettu, onneksi. Luulen, että maahantuoja ei olisi ollut yhtä hövelisti maksamassa vaihteiston korjauskustannuksia, mikäli moottori olisi ollut lastutettu.

      Autoon vaihdettiin uudemman sukupolven järeämpi lamellikytkinpakka, edelleenkään en ole halukas ryhtymään lastutukseen, olkoonkin että vaihteisto nykyisellään saattaisi kestääkin tehonlisäyksen.

      Comment


      • #4
        Sellainen nippelitieto olisi kiva, että milloin näihin rinkelipusseihin on tullu järeämmällä kytkinpakalla olevat laatikot?

        Comment


          #5
          Vuodesta 2004-> pitäisi olla kaikissa vahvemmat 7-levyiset pakat. Joku varmaan osaa ilmoittaa vaihteistokoodit joissa muutos on jo tehty?

          E: Tai löyty yksi tieto että marraskuusta 2004 -> olisi tehtaalta tullut vasta 7 levyiset pakat 6 levyisten tilalle... Eli otappa tästä nyt selvää...

          Comment


          • #6
            Täytyy varmaan kurvailla vain herrasmiesmäisesti ja unohtaa lastutus. Kyllähän tämä nykyinenkin teho on aivan riittävä ajotyyliini, lisähepot eivät vaan koskaan ole pahaksi ;).
            Hieman hirvittää jo ennakolta tuo multin kestävyys.....no pitää olla tiukkana maahantuojan kanssa jos siihen jotain vikaa ilmaantuu, automaatista kun en muuten ole valmis luopumaan mistään hinnasta. Kilsoja muuten takana jo 125tkm ja laatikkoon vaihdettu öljyt 60t välein. Jos tämä vaikka ei olisi se maanantaikappale =).

            Comment


            • #7
              Ei sitten pitäisi olla syytä huoleen. Maahantuojan piikkiin ne hajonneet on kaiketi kaikki asiamukaisesti huolletut menneet.

              Comment


              • #8
                entas c6-koriseen?

                C6-korinen A6 2.0T on aika mainio peli multitronicilla. Mitenkahan tuon koneen kyljessa oleva multitronic kestaisi lastutusta?

                Comment


                • #9
                  Vuodesta 2004-> pitäisi olla kaikissa vahvemmat 7-levyiset pakat.
                  Koskee turbollisia bensoja, vaparikutoset edelleen 6-levyiset.

                  Comment


                    #10
                    E: Tai löyty yksi tieto että marraskuusta 2004 -> olisi tehtaalta tullut vasta 7 levyiset pakat 6 levyisten tilalle...
                    Koskee turbollisia bensoja, vaparikutoset edelleen 6-levyiset.
                    Olisiko tuo vanhempi malli kuitenkin 5-levyinen pakka. Omassa 1.8T:ssä nimittäin oli 5-levyinen pakka, joka sittemmin vaihdettiin 7-levyiseen pakkaan.

                    Comment


                    • #11
                      Korjaus edelliseen: Äkäisesti opuksesta katottuna 7-levyinen löytyy tdi-koneista, 3.0 & 3.2 bensavaparista ja 2.0 Tfsi:stä. Muissa 6-levyinen.

                      Comment


                      • #12
                        Mites B6 korinen 2.4 V6 -02, eli onko siinä vielä 5-levyinen pakka?
                        Jos/kun moinen lamellikytkinpakka hajoaa, niin onko vaihto järeämpään(7-levyinen) mahdollista ja kuinka kallista?

                        Onko joku ajanut M:tronicia 2.4-litraisena, eli onko suurta eroa manuaaliin esim. ohituskiihtyvyydessä jne..?

                        Comment

                        Working...
                        X