Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 huollon jälkeen sisällä haisee ATF öljy

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Öljyt on vaihdettu 65000 km kohdalla, nyt mittarisa 97000 km. Ongelma on tullut vasta nyt. Alkaako öljyt "pettää"? Olisiko syytä vaihdattaa uudet?

    En tiedä liittyykö seuraava asiaan, mutta toisinaan kiihdytettäessä rajummin tuntuu hetken pientä nykimistä. Toisaalta voisi liittyä tien liukkauteen, kun löytää pitävän tien pinnan.Vaikutelma on saman oloinen. Kyseessä siis s-tronic.
    Viimeksi muokannut projph; 17.3.2018, 17:06. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Comment


      #32
      Alkuperäinen kirjoittaja juudas Näytä viesti
      Haju tulee vaihteistoöljystä. Jostain syystä vaivaa useita 7 vaihteisia s-tronic vaihteistoja.
      Oma kokemus on että vaivaa 4G korin S-tronic vaihteistoja. Muissa koreissa ei olla tähän törmätty.

      Comment


      • #33
        Ei sitten mennytkään lasku kokonaan Fixukselle, suostuivat maksamaan pelkän öljynvaihdon. Torstaina soitettiin Laakkoselta, että joutuvat laskuttamaan minulta osan työstä. Auton korjaukseen oli käytetty kaikkineen 6,5 tuntia aikaa, josta vajaa tunti öljynvaihtoon. Melkoinen homma, joka siis mielestäni aiheutui vaihteiston öljynvaihdosta, koska ennen huoltoa ei ollut mitään ongelmaa. Pari tuntia oli kuulemma mennyt pelkästään kytkimen mukauttamiseen, joka tehdään autolla ajamalla tietokone kiinni ja haetaan parametrit takaisin kohdilleen. Kyselin vielä, että mikä siinä öljynvaihdossa voi mennä pieleen, mutta ei osanneet sanoa. Laakkosella oli ollut muitakin vastaavia tapauksia, joissa vaihto siis tehty muualla ja sitten korjataan heillä lähes päivä. Kovin kalliilta alkaa tuntumaan nämä kaksoiskytkimet, kun pelkästään öljynvaihto 60 tkm välein maksaa noin 400 €. Perinteisiin automaatteihin en tuollaisia ole joutunut koskaan teettämään, eikä ongelmia ole ollut.

        Comment


        • #34
          En tiedä liittyykö seuraava asiaan, mutta toisinaan kiihdytettäessä rajummin tuntuu hetken pientä nykimistä. Toisaalta voisi liittyä tien liukkauteen, kun löytää pitävän tien pinnan.Vaikutelma on saman oloinen. Kyseessä siis s-tronic.
          Hajuhaittoja ei ole enää ilmennyt, mutta tuo nykiminen on lisääntynyt. Lähdettäessä rivakammin liikkeelle, nykiminen on välillä voimakasta. Mikäli kihdytetään hillitymmin, kierrokset saattavat lähteä soutamaan ylös/alas.

          Olen lukenut DSG-ongelmista, omani näyttävät saman oloisilta. En kyllä tiedä onko s-tronic ja DSG sama asia?

          Malli: A5 Sportback Business 2,0 TFSI 155 kW quattro S tronic -2011. Malli koodi: 8TA06Y. Vaaihteistokoodi: NGU

          Comment


          • #35
            onko s-tronic ja DSG sama asia?
            On, DSG on lyhenne saksankielisestä "kaksoiskytkin vaihteisto" ja S-tronic on Audin käyttämä myyntinimi samalle asialle.

            Comment


            • #36
              Onko tuohon hajuhaittaan löytynyt syytä? Taitaa olla itsellä sama homma eli kun ajaa vähän pidemmän matkan ja pysähtyy valoihin, auton sisälle tulee vaihteistoöljyn haju mutta vain silloin kun vaihde asennossa D. Vaihteistoöljyt vaihdettu 2500km sitten. FEBIn öljyt sisällä.

              Comment


              • #37
                Mulla sen hajun aiheutti lisäaine, joka laitettiin huutelun jälkeen öljyjen kanssa laatikkoon. Haju poistui kun laatikko huuhdeltiin pariin kertaan uudelleen. Pelkät öljyt sisään ilman mitään lisäaineita.

                Comment


                • #38
                  Sama vika täälläkin. Öljyt vaihdettiin 11.3 ja nyt pari viikkoa ihmetellyt kun valoissa tuoksuu hieman kissankusta muistuttava katku. Auto myöskin C7 S-tronic. Huoltoraportin mukaan käytetty Mannol 8202 DCT Fluid -öljyä. Laitoin juuri viestiä tuonne korjaamolle - katsotaan mitä vastaavat.

                  Comment


                  • #39
                    Mulla tiptronicin kanssa lähti haju ajan kanssa. Tyyliin max puoli vuotta kesti huuhteluöljynvaihdon jälkeen. S8:n tippi ei haissut yhtään huuhtelun jälkeen.

                    Comment


                    • #40
                      Vaihdettu VAG-öljyt tilalle - haju loppui.

                      Comment


                        #41
                        Vaihdoin omaani nuo mannol öljyt talvella. Hajua tuli noin pari viikkoa ja 1000km mutta sitten loppu. Nyt sillon tällön pölähtää vähän. Vanhat öljyt haisi ulos otettaessa samalta, mutta ei ne ajossa/pysähdyksissä haissu...

                        Comment


                        • #42
                          Mietin vain mikä aiheuttaa hajun? onko öljy huonoa joka käryää laatikossa vaiko vaihto sotkuista joka saa hajun tulemaan sisään palaessaan vaihteiston ulkopuolella? ihmettelen kuitenkin miten se haju voi laatikosta mennä sisälle asti ajossa?

                          Ei liity muuhun kuin pelkkään mielenkiintoon ja spekulointiin. Pakosarjan päälle tulevan öljynhajun ymmärrän.

                          Comment


                          • #43
                            Täällä kans yksi auto haju ongelman kanssa. Öljyt vaihdettu 120tkm. Hajut alkoi tulemaan vasta 150tkm kohdalla. Muutenki laatikon käytös on muuttunut hitaissa vauhdeissa. Vaihteet ei enää vaihdu huomaamatta vaan "töksäytellen".

                            Eiköhän näissä kaikissa ole sama ongelma. Mekatroniikassa kuluu venttiili joka päästää öljyä kytkimelle. Kytkin luistaa sitten kokoajan kun auto seisoo paikallaan D päällä.

                            Tässä vähän tietoa laatikosta: https://www.audizine.com/forum/showt...tronic-(DL501)

                            Taidan kokeilla omaan mekatroniikan korjaus sarjaa: https://www.oemvwshop.com/oem0233329...33290/#gallery

                            Youtubesta löytyy pätkiä missä korjataan mekatroniikka noilla osilla.

                            Comment


                            • #44
                              BG:n öljyillä hajuja myös täällä. Haju melko voimakas pidemmän motariajon jälkeen, kun pysähtyy. Suunnitteluvirhehän tämä on, kun tuo laatikon huohotin on pitänyt sijoittaa niin, että puskee kaikki höngät melkein suoraan tuulilasin ja moottoritilan väliseen kaukaloon, josta raitisilma napataan ohjaamoon. Alkuperäisöljyt olisi pitänyt laittaa, mutta eipä tätäkään hoksannut.

                              Comment

                              Working...
                              X