Söörtsillä löysin aiheesta lupaavia keskustelunavauksia, mutta varsinaisia ratkaisuja ei lainkaan.
Amme (Cab '92, 2.3 10v vitosella) jäi tänään katsastuksessa nalkkiin päästöistä. Taulukko näytti seuraavalta:
Tyhjäkäynnillä:
CO% 0,1, CO2 122, HC ppm 63 ja O2 1,3.
Kierroksilla:
CO% 0,02 CO2 13,5 HC ppm 5 ja O2 2,12.
Jos arvot näyttävät ihan hulluilta, kertokaa, tuon inssin käsiala on ihan hepreaa.
Eli jälkkärin aiheuttivat O2 -arvot ja Lambda-arvo, joka oli 1,11.
Mistä tuossa sitten kannattaisi vikaa lähteä ampumaan? Kysyin inssiltä, joka totesi melko moniselitteisesti, että "jostain vuotaa". Kaveri veikkasi, että putki vuotaa ja tuttu mekaanikko meinasi, että imuvuoto. Mulla ei ihan resurssit ja aika riitä koko imupuolen läpikäymiseen ja koko pakoputken vaihtamiseen. Eli oisko ravistaa hihasta jotain "checklistiä"? Kiitos.
Amme (Cab '92, 2.3 10v vitosella) jäi tänään katsastuksessa nalkkiin päästöistä. Taulukko näytti seuraavalta:
Tyhjäkäynnillä:
CO% 0,1, CO2 122, HC ppm 63 ja O2 1,3.
Kierroksilla:
CO% 0,02 CO2 13,5 HC ppm 5 ja O2 2,12.
Jos arvot näyttävät ihan hulluilta, kertokaa, tuon inssin käsiala on ihan hepreaa.
Eli jälkkärin aiheuttivat O2 -arvot ja Lambda-arvo, joka oli 1,11.
Mistä tuossa sitten kannattaisi vikaa lähteä ampumaan? Kysyin inssiltä, joka totesi melko moniselitteisesti, että "jostain vuotaa". Kaveri veikkasi, että putki vuotaa ja tuttu mekaanikko meinasi, että imuvuoto. Mulla ei ihan resurssit ja aika riitä koko imupuolen läpikäymiseen ja koko pakoputken vaihtamiseen. Eli oisko ravistaa hihasta jotain "checklistiä"? Kiitos.
Comment