Kävin tänään katsastamassa tuon audin ja samalla pääsi vähän koeajamaan autoa, ja kyllä se toimii todella hyvin. Kaikki aiemmin vaivanneet ongelmat on tiessään. Melkein vaikea uskoa todeksi, että ongelmat johtuivat vain väärästä öljyn määrästä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100 quattro -92 2,8 (zf4hp18) automaatin korjaamista
Collapse
X
-
Näissä zf laatikoissa ei tyypillisesti ole mittatikkua, tyhjennys ja täyttöproppu erikseen. Momentinmuuntimella ei kait ole tyhjennysproppua.
Yleensä määrä tarkastetaan:
moottori käynnissä, ilmastointi päällä, käydään vaihteet läpi (muutama sekunti per vaihde), noin 40 asteinen öljy, ja tällöin valuu täyttöpropusta pieni noro. Älä aukaise täyttöproppua ilman, että moottori on käynnissä, koska tällöin tulee reilusti öljyä pois.
Liian kuumalla öljyn määrä jää vajaaksi ja kylmällä menee liikaa. Vaikea kuitenkaan saada kovin paljon liikaa, ennemmin jää vajaaksi kun öljyt lämpenee kuitenki aika nopeasti.
Käytännössä homma vaatii, että saa auton suorassa tarpeeksi ylös, että mahtuu itse alle.
Comment
Comment