Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Quattron vetolaippojen tiivisteiden vaihtokorjaamoa etsin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Quattron vetolaippojen tiivisteiden vaihtokorjaamoa etsin

    Vaihteiston oikea vetolaipan tiiviste ja lisäksi myös takavetopyörästön oikea vetolaipan tiiviste vuotaa. Leppäsuon autohuolto, Pohjois-Helsingin auto, AD-autokorjaamot eivät rupea tekemään kyseistä remonttia. Onko mitään muuta vaihtoehtoa, kuin viedä VV-autolle Herttoniemeen?

    #2
    Täh? Mikä niiden mielestä tuossa on niin vaikeaa etteivät tee? Tuon nyt osaa tehdä melkein kuka vaan.

    Comment


    • #3
      Yleisin pelkotila on ollut "perän kiristys".

      Comment


        #4
        Tarviiko sitä perää jotenkin kiristää? En ole sinne vaihtanut stefaa, mutta laatikkoon olen. Luulisi että rakenne on samanlainen takanakin, ainakin siltä se näyttää. Eli vetari pois, kuusiokolopultti auki, ja vetolaippa lähtee vetämällä ulos. Sitten vaan vaihdetaan stefa ja kootaan takaisin.

        Comment


          #5
          Kardaaninlaipassa, jos sen stefa vuotaa, ainakin vanhemmissa piti laakereille antaa n Ncm alkukiristys jotta se pronssitaimikäsenytoliholkki ruttaanttuu oikean mittaiseksi. Mutta ei siinäkään mitään mystiikkaa ole.

          Comment


            #6
            Kysyppäs Mikko R uudestaan. Ja vielä mikseivät ala vaihtaan? Eihän tuo voi olla tottakaan?!

            Comment


            • #7
              Minulle ei alkaneet vaihtaa edes tohon quatroon kytkintä, on kuulemma hauskempiakin hommia.

              Comment


                #8
                Jollei suostu, niin paree varmaan todeta, että mennää sitte jonnekki muualle missä on muitaki kuin oppikirjamekaanikkoja.
                Taitaa monet firmat karsastaa oikeita remontteja, öljynvaihdoilla ja saranoiden rasvaamisella saa enemmä rahaa. Eikä edes kädet pahasti likaannu.

                Comment


                  #9
                  Näitä juttuja kun lukee niin väkisinkin laittaa harkitsemaan korjaamoyrittäjyyttä, olisiko Uudellamaalla tilausta vag-laitteisiin keskittyvälle yleiskorjaamolle ?

                  Comment


                    #10
                    Jani, enemmän kuin tarpeeksi.

                    Comment


                    • #11
                      Jani: Ei tainnut TT:lläkään aikanaan olla koskaan tekemisen puutetta. Hyvälle tekijälle on varmasti aina töitä, varsinkin kun tiedetään VAG:n huoltojen hinta/laatusuhde.

                      Comment


                      • #12
                        Vähän vastaava ongelma on nyt itselläkin... Kardaanin stefa pitäisi saada laatikon päästä hiljalleen uusittua ja korjaamot levittelevät käsiään???

                        Carmaticilta ajattelin kysäistä ensi viikolla kun Holmberg on taas paikalla, mutta osaako joku neuvoa korjaajan joka suostuu tuon suht. yksinkertaisen homman tekemään? Jos ei muu auta niin täytyy rueta selvittelemään proseduureja miten tuon saa itse tehtyä ja turvautua kotikorjaamon apuun.

                        Comment


                        • #13
                          Mulla pitäs kans vaihtaa perään tuo kardaanin stefa. Kumpi on helpompi, pudottaa koko perämurikka alas ja vaihtaa stefa vai pudottaa kardaani alas ja vaihtaa stefa paikallaan?

                          martikkel: satutko muistamaan/tietämään että koskeeko tuo kiristyshomma noita A4 (B5) -ikäluokan malleja?

                          Comment


                          • #14
                            Ei sitä perää kannata ruveta tiputtelemaan. Riittää ku nappaa kardaanin irti laipasta ja sen jälkeen laippa irti.

                            Jossain oli A8:siin vaihdettu kyseinen stefa ja voisin kuvitella että niillä ohjeilla pärjäis A4:sen kanssa

                            Mulla vaihdettiin stefa kadaanin etupäästä ja hintaa tuli työlle 190? espoon audicenterissä ja tietysti 2 vuoden takuu kyseiselle hommalle

                            Comment


                              #15
                              Ihan sama Iltiksen osa 183525267 sieltä löytyy. Mutta Etkaa tulkkaamalla B5:ssa kardaaninlaipan jatkoakseli näyttää olevan erillinen ja lähtee erikseen irti, eikä peränuppia näytä tarvitsevan räjäyttää niin pitkälle että ko. holkki pitäisi vaihtaa.

                              Comment


                                #16
                                Tarvitseeko sitä laippaa edes irrottaa perän stefan vaihdossa? Vetari irti ja meisselillä vanha stefa pois ja uusi tilalle.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuolla on se A8 juttu niistä vetarin laipan tiivisteistä. ja samoilta sivustoilta löytyy sen kardaanin etupään stefan vaihto

                                  http://www.audipages.com/Tech_Articl...placement.html

                                  Comment


                                    #18
                                    Tarvitseeko sitä laippaa edes irrottaa perän stefan vaihdossa? Vetari irti ja meisselillä vanha stefa pois ja uusi tilalle.
                                    Kyllä se tarvii koska varsinkin uusi stefa on "hieman" vaikea saada ehjänä takaisin jos sitä ei irroita. Niinkuin noista kuvista näkyy. :-D

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eipä onneksi vaikuta kotikorjaamollekaan mahdottomalta hommalta tuon uusiminen. Ja Torsenin syömän öljynkin tyyppi löytyi foorumilta. :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Niin no eipähän se ole kuin purkamista ja kasaamista. Ite suorastan yllätyin kuinka helppo homma takaperän stefojen vaihto oli. Ei siinä kovin montaa tunia menny, kun kaikessa rauhassa muhkuraisella soralla harrastelin molemmille puolille uudet tiivisteet.
                                        Outoa jos ammattilaiset kunnollisissa puitteissaan karsastaa "oikeita töitä".

                                        Comment


                                          #21
                                          Kyllä se tarvii koska varsinkin uusi stefa on "hieman" vaikea saada ehjänä takaisin jos sitä ei irroita. Niinkuin noista kuvista näkyy. :-D
                                          Eikös tuo näytä juuri sille, että stefa asennetaan ulkokautta? Vain muistanko/ymmärränkö väärin? En silloin kyllä lähtisi repimään laippaa irti jos se ulkokautta asennetaan. Sopivalla holkilla vain naputtelee paikalleen. Mutta kukin tavallaan. :)

                                          Toinen puoli ainakin onnistuu sillä tavalla.

                                          Comment


                                            #22
                                            Kyllä se asennetaan ulkokautta. Sitä vaan meinasin kun se vetolaippa on siinä stefan edessä ja sen halkaisija niin paljon isompi ettei sitä uutta stefaa pujota ehjänä sen yli kuin fakiiri.

                                            Tässäpä vielä kuva selventämään asiaa että puhutaan samasta asiasta :)

                                            http://www.audipages.com/Tech_Articl...driverear1.JPG

                                            Comment


                                            • #23
                                              Hupaisaa... :D
                                              Kyllä taitaa Pasilla olla muistikatkos tai joku muu ajatushäiriö tässä asiassa.

                                              Kyllä se laippa on irti tuossa itte postaamassakin kuvassa. Vai meinasikko että tää kävis suoraan tähän ;)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tai jos vetari lähtee irti niin että se laippa tuleekin mukana. Tosin silloin taitaa puuttua laipan kiinni pitävä ruuvi.

                                                Vetari on ainakin mulla kiinni 6:lla pultilla laipassa. Vetari pitää irrottaa jolloin näkee laippaa kiinnipitävän pultin

                                                Kuva laipasta irrallaan

                                                http://www.audipages.com/Tech_Articl...driverear3.JPG

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Äijät näköjään haastaakin vetarin stefasta - minä kun hahmottelin kardaania, ja sen laipan takana olevan stefan vaihtoa. :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Osaisiko joku kertoa nopeasti 5HP19 laatikolle kardaanin stefan mitat, tai edes osanumeron? Keskitasauspyörästön päästä, siis. Lisäksi tieto siitä onko näissä laatikoissa keskitasauspyörästöllä oma öljy vai vaihteiston kanssa yhteinen auttaisi.

                                                    http://www.zf.com auttaa... Löytyipä valmistajan koodilla varmasti oikea laatikkokin :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      saman lailla se on laippa kardaanin stefassakin.


                                                      A6 kardaanin etupään Stefa oli Audilla muistaakseni n 40?

                                                      Öljy erikseen vaihteistosta

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        :DD

                                                        Joopajoo, sitä on taas juosten kusten kirjotettu. Jotenkin on koko ajan hakannut päässä ajatus, että porukka on irrottamassa sen ison alumiinisen kylkilaipan/-kannen irti. Jossa siis stefa ja laakeri on kiinni. :)

                                                        Eli vetoakselin laippa irti ja stefa vaihtoon, sori kun hölmöilin...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Olisiko kenelläkään tietoa, mikä on tuon kardaanin "vetolaipan" pultin kiristysmomentti perässä. Pitäisi alkaa tässä vaihtamaan stefaa tuohon kohtaan. Onko sama momentti kuin vetoakselien laipoissa?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Minäkin tarvitsisin noita kardaanin ja perän laipan kiristysmomentteja. Stefan vaihto edessä kun tihkuttaa vähän.
                                                            Mistä voisi etsiä tietoa?
                                                            Kun on vielä uusi tuttavuus kyseinen auto.........ja tyyppi viat.Vai kuuluvatko nämä paremminkin ominaisuuksiin?
                                                            Stefa ja öljyt on jo hankittu.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X