Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 rötää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S4 rötää

    Morjesta.

    Pesin tänään b5 S4 konehuoneen ja alkoi pesun jälkeen rötäämään n.3000 kierroksen kohdalla rajusti. Akku oli irti pesun aikana. Ei ole muiden autojen kanssa ollut ongelmaa konehuoneen pesusta. Mikähän on ottanut itseensä? Autolla ajettu pari tuntia pesun jälkeen ja annettu käydä pitkään t-käyntiä, eikä ole muuttunut mihinkään.

    Kiitos jo etukäteen neuvojille!

  • #2
    Onko tulpat vielä veden alla? Omassa kävi näin.

    Comment


    • #3
      Eikai tulppiin pääse vettä jos puolat on tiivistettyjä venttiilikannen pintaan? Tarkistan ne aamulla!

      Muita oireita:

      -Kevyt humppaaminen n.5s välein tyhjäkäynnillä
      -Moottorijarrulla pitkään valuessa pätkii
      -Rele naksuu ratin alla jatkuvasti (En tiedä onko ollut jo aiemminkin, mutta nyt kiinnitin huomiota)

      Comment


      • #4
        Voi sinne silti päästä vettä, ei ne aina ole täysin tiiviitä. Tarkista ne nyt ekana.

        Comment


        • #5
          Morjesta!

          Ei ollut tulppakuiluissa vettä, ne puhaltelin läpi. Suojakopan alta paljastui jesaripatentti, kumisuojus revennyt yhdestä puolanjohdosta. Oisiko vettä päässyt johtoihin ja joku ottanut itseensä?
          Kysymys kuuluukin: Mistä nyt lähteä vikaa etsimään? Uskaltaako suoraan lähteä ostamaan 3kpl puolia toiseen kanteen vai voiko vika olla esimerkiksi sytkänvahvistimessa? Voiko näitä mitenkään testata tai logittaa?

          Tyhjäkäynti humppaa nyt muuten entistä enemmän!

          Kiitos!


          Comment


          • #6
            Jos siellä nyt joku puola tai sytkävahvari on pimeenä niin uskosin että vikakoodit sille antais? Ja jos joutuu puolia uusimaa niin tee tfsi konversio sit samalla siihen niin pääset eroon noista ässän puolista ja sytkävahvareista... Oletko ottanu tuon teipatun puolan pois ja kokeillu muuttuuko tyhjäkäynti mihinkään?

            Comment


            • #7
              Ei se tule kaikista ässistä. Misfiren tunnistis on aktivoitu vasta uudemmissa.

              Jos näet misfire-kentät VCDS:llä, niin voit logittaa. Sytkävahvistin tai puola siellä varmaankin pätkii.

              Comment


              • #8
                1999 vuosimallia on ja facelifti. Ei näkyny vcds missfire logista mitään? Pystyykö puolavikaa tai sytkävahvarivikaa mitenkään poissulkemaan? Ettei käy nii että ostan kaikki puolat ja vika onkin sytkävahvarissa?

                Comment


                • #9
                  Jos pystyt selvittämään kumpi bankeista rötää, niin vaihdat sytkävahvareiden johtojen paikkoja. Jos vika siirtyy, niin vika on vahvarissa.

                  Comment


                  • #10
                    Tänään kävin varaosaliikkeestä puolia ässään, ei ollut kun kaksi heillä hyllyssä. Testasin noita kahta uutta puolaa yhteensä neljässä eri "järjestyksessä" molemmissa kansissa. Ei muuttunut miksikään. Rötääminen/pätkiminen on niin tiheää, että aivan kuin jättäisi jokatoisen sytytyksen välistä. Koko auto tärisee.

                    Mistä seuraavaksi lähteä vikaa etsimään? Mikä voi hajota konehuoneen pesussa/akun irroituksessa?

                    Maffin piuhan irroitin, eikä auto pelittänyt sitäkään vähää.

                    Comment


                    • #11
                      Vaihda vahvarit, puolat sekä tulpat uusiin. Tee painetesti.

                      Comment


                      • #12
                        Joo kyllä mä seuraavaks vaihtasin ne vahvarit siitä..

                        Comment


                        • #13
                          Joo, tilasin nyt testiin pari noita sytkävahvareita toimivana puretusta ässästä.

                          Pystyykö vcds:llä mitenkään diagnosoimaan tuota ongelmaa? Aika vähissä on blockit, mitä näyttää vaikka facelift onkin. Tyhjää näyttää misfire kohdissa, ajossa tai ei.

                          Comment


                            #14
                            015 ja 016 pitäs näyttää ainakin tyhjäkäynnillä. Kyllä mullakin näyttää prefacelift noi, mut mulla on siinä facen ecu.

                            Comment


                            • #15
                              Tyhjää näyttää jopa aidolla ross-techin piuhalla. Mistä mahtaisi johtua? Lukee kyllä tuo misfire mutta ei tule mitään numeroita kenttään. Erikoista :-D

                              Comment


                              • #16
                                Vika korjaantui! Vaihdoin kaikki 6 puolaa uusiin, niin johan rupesi toimimaan. Aiemmin kokeilin noita 2 puolaa eri sylintereille, mutta en saanut toimimaan. Eli jos muillakin vastaavia probleemia niin puolaostoksille!

                                Audiclub näytti jälleen voimansa, kiitos!

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Jugoo Näytä viesti

                                  Pesin tänään b5 S4 konehuoneen ja alkoi pesun jälkeen rötäämään n.3000 kierroksen kohdalla rajusti.
                                  Kyseinen tapahtuma aiheutti kuitenkin ongelman. Mullahan rötääminen korjaantui uusia maadoituksia tekemällä. Vanhoja autoja, joita ei ole suunniteltu näin vanhoiksi.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X