Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyjäähy vuotaa yms...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljyjäähy vuotaa yms...

    Ja v*tutus on aika suuri tällä hetkellä. Eilen hain ton ässän. 250km ajettu ja öljyistä puolet hävinny, näyttäis öljynlauhduttimesta tiputtelevan. Paljonkohan tommonen maksaa sitten ja kuinka vaikea vaihtaa? Ja toinen juttu, että myyjä väitti ilmastointilaitteesta olevan vain kaasut loppu. Tänään kävin Konalan shellillä täyttämässä niin ei mennyt kuin 500grammaa. 800g vissiin pitäis mennä? Kompressori ei lähde ees pyörimään. En tiiä sitten onko sekään edes ehjä vai johtuuko vaan siitä et niin vähän aineita sisällä. Kyllähän se kivasti kulkis joo, mutta kun ei viitti ajella ku pakoputkea pitkin valuu öljyä.. Syttyy vielä palamaan kohta.. Kyllä kasvaa tällä pojalla tatti nyt otsassa! Mikäköhän paikka seuraavaks laukee..?!

  • #2
    Öljynlauhdutin maksaa merkkitiskiltä muistaakseni 95 ? + viallinen takas.
    Vuotaa vissiin aika paljon, jos sitä pakoputkelekin menee ajaessa?
    Tuskin se palamaan syttyy, tosin voi vähän tuoksahtaa.

    Jos ostaa 250tkm ajetun kärryn, niin tuollaisiin ongelmiin voi mielestäni asennoitua jo ostohetkellä. Ja nehän näkee ostohetkellä. Mitä enemmän vuosia autolle tulee, niin sitä enemmän se vaatii huolenpitoa.
    Veikkaan, että seuraavaksi menee kytkin ;)

    Comment


    • #3
      Toivottavasti ei katit mene, jos kerran öljyä putkesta tulee.

      Kyllä mullaki ku ässän ostin niin hihat palo, kun kone kilahti, mutta tuli tehtyä sit koneremppa +paljon muuta samalla kun kerran kaikki oli auki.
      Hyvänä puolena tuli paljon opittua koneesta.

      Comment


      • #4
        Oisko kenelläkää ideoita mikä tos ilmastoinnis vois olla ku ottaa todellaki sen 500grammaa vaan ainetta vastaan?

        Comment


        • #5
          Järjestelmä voi olla liian kuuma jos ei tavara mene sisään. Jäähdytys ja pitkä alipaineistus pitäs auttaa.

          Tai sitten vuotaa rajusti.

          Comment


            #6
            No kai käsitit että ostit harrasteen etkä järkevää käyttöautoa? Kyllä se vielä ehtii hajoamaan monesta kohdasta :)

            Kunnon koeajolla moinen öljyvuoto varmaan olisi selvinnyt? Ei se tosiaan hirmu kallis ole moinen kuplavolkkarin jäähdytin.

            Ilmastoinnista voisi veikata myös paineanturivikaa ettei ohjain edes halua käynnistää kompuraa..?

            Halpa ässä on halpa ässä vaikka voissa paistais.

            Comment


              #7
              Miten öljyjäähdytin + öljyäpakoputkesta liittyvät yhteen? Kuulostaa enempikin kuolleilta katalysaattoreilta, terminaalivaiheessa olevalta ahtimelta ja pidemmän ajan kuluessa öljyllä täyttyneeltä pakoputkistolta.

              Comment


              • #8
                Matrikkel, täsmennetään vähän: valuu siis pakoputken ulkopintaa pitkin kun roiskii joka paikkaan alustaa sitä öljyä. Noh tuleepahan alusta öljyttyä..
                Porkkis, joo näin ajattelinki ostaa. Mutta ottaa päähän kun myydään ehjä auto ja sit ei kerkee ku kotipihaan ajaa ni alkaa öljyä tiputtelee. Niin ja ilmastointi toimii 100% varmasti "kunhan käy vain lisäämässä aineet".. Mutta eiköhän tää tästä!

                Comment


                • #9
                  Voi kokeilla myös irrottaa sen multisensorin liittimen, jos vaikka se sensori on rikki,eikä siksi käynnistä ilmastoinnin kompuraa. Yleensä sensorin viallisuuteen liittyy muitakin oireita kylläkin. Noin ainakin 200 20V 3B. Eikä ton kokeileminen maksa mitään ; )

                  Comment


                    #10
                    Ahaa, näin silmieni edessä S2:n jota kunnolla poljettaessa lentää ämpärillinen öljyä maantielle... :)

                    Comment


                      #11
                      Olishan ton öljyn katoamisen myyjäkin voinut kertoa, ei se varmaan taikaiskusta sinne ole ilmaantunut? Ilmastoinnista löytyy miljuuna threadiä, varmasti myös vihjeitä mikä vois olla rikki. Niitähän mahdollisia vikapaikkoja taitaa olla kuitenkin muutama.

                      Ihmeen vähä vikaa jos noilla vaan selviää :)

                      Comment


                      • #12
                        Joo no toi auto oli seissy huhtikuusta saakka pihalla. Eikä siel kyl näkyny mitään öljyjälkiä.. Vissii ei sit tykänny mun koeajosta :)

                        Mites muuten toi perän kolahdus ku vaihtaa vaihdetta. Tai siis ku nostaa kytkimen ylös.. Vissii aika normaalii ton ikäsessä?

                        Comment


                          #13
                          quattrossa on normaalia jos hieman tömähtää, tai sitten on tukilaakereissa sanomista. Voi siellä toki olla perissäkin jo välystä.
                          Juttua noistakin on ollu ennemmin, mutta tuo haku on kyllä hankalaa. Ite käytän sitä ja onse välillä arpomista että löytää oikeet hakusanat.

                          Comment


                          • #14
                            Tömähdys on niin kauan normaalia kun ääni ei ole "metallinen".

                            Comment


                            • #15
                              Eipä tota kyllä metalliseksi voi sanoa. Tömähdyksen ja paukahduksen välillä. Jos tosi nätisti lähtee ni ei sitä kuulu ollenkaan..
                              Oli muuten aika helppo toi ilmastoinnin korjaus: otin paineanturin liittimen irti ja pistin takas kiinni ni alko toimimaan :) Joskus näinkin! Sain sit vielä ilmaseks ne kaasut sinne ku ei ne laskuttanu mua kun ei lähteny toimimaan siellä.

                              Comment


                              • #16
                                Kerrotaan nyt mikä siel vuos: eli öljynlauhduttimelle menevä(tai tuleva) teräspunosletku. Audilta hinta vaivaset 180-220e (riippuu kumpi on). Huomenna kysyy jos sais hiflexiltä teetettyä..

                                Comment


                                • #17
                                  Eli hiflexiltä sit teetin tuon letkun ja hinnaks tuli 40euroa. Vaan vuotaa silti. Tuli vaan mieleen että pitäisköhän tossa olla jotain tiiviste rengasta? Ei meinaan ole kummassakaan-koneen, eikä öljynlauhduttajan-päässä..

                                  Comment


                                    #18
                                    Todennäköisesti kuuluu, mitäs se hiflexin kaveri sanoi? Luulis sen tietävän millaiseen liittimeen kuuluu tiivisterengas.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eipä tullu sillon mieleen.. Taidan soittaa huomenna audille ja kysyä..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Osta Hiflexiltä purkki hydrauliliittien tiivisteainetta(punainen, samankaltainen kuin ruuvilukite purkki). Kyllä alkaa liitos pitämään. Jos ei sitten vuoda jostain muualta kuin liitoksesta.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X