Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8t 2-Sylinteri vuotaa 40% paineista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A4 1.8t 2-Sylinteri vuotaa 40% paineista

    Jep.

    Tänään sitten selvisi korjaamolla että A4 b6 1.8t avj 2-sylinteri vuotaa ohivuototestissä +40% paineista. Korjaamo epäili männänrengasta tai pakoventtiiliä. Hinta arviota viantarkennukselle tai viankorjaamiselle ei ole vielä laskettu.

    Ei paljoa maksu intoa löydy vaihtaa ylimääräisiä männänrenkaita jos se vika kuitenkin olisi tuolla venttiili puolella.

    Hieman historiaa motista: Koneeseen on siis vaihdettu venttiilikopantiiviste ja sylinterikannentiiviste pari kuukautta sitten. Tämän jälkeen pakosarjan/ turbon kohdalla ilmeni vaaleaa savua koneen käydessä. Aluksi kävi mielessä että roiskeet käryävät pois. Kun savutus ei loppunut tuli epäilys turbon kunnosta, pakosarjan/turbon tiivisteen kunnosta, tai ajoituksen olevan pielessä hampaan tai kahden verran.

    Myöhemmin selvisi että ajoitus on kunnossa mutta kone käy epätasaisesti. Epätasaista käyntiä ei siis heti esiintynyt tiivisteiden vaihdon jälkeen, mutta nyt kyllä senkin puolesta. Autolla ei ole ajettu vikojen ilmetessä korkeintaan yritetty tyhjäkäyntiä vikojen paikantamiseen.

    Tällaisiä ongelmia täällä. Apuja kaivataan tai muita ideoita mitä lähtisitte tekemään tilanteessa?

    #2
    Miksi alunperin kansipahvi meni vaihtoon? Kokeiltiinko vuototestissä mistä vuotaa? Esim. puhaltaako pakoputkesta pihalle, auttoiko öljyn lirauttaminen palotilaan?

    Ei kai tuossa muuta kuin kansi ylös ja tutkimaan mitä löytyy, varmasti selviää siinä sitten mitä vaatii korjaukseen.

    Comment


      #3
      Kansipahvi vaihdettu koska oli vuotanut jäähdytinnestettä sekä öljyä. Itse en ollut korjaamolla kun ohivuototesti suoritettiin. Joten vaikea sanoa kuunneltiinko kuinka tarkasti mistä vuotaa. Joka tapauksessa sylinterikansi irti ja tarkastelemaan onko venttiilit ehjät. Pitäisiköhän vaihtaa uudet tiivisteet ja pultit. Eipä noilla "uusilla" ole juurikaan ajettu.

      Ihme että ei vuoda muista sylintereistä paineita.

      Comment


        #4
        Tiiviste ja pultit vaihdettava aina. Ovat kertakäyttöisiä.

        Comment


          #5
          Jos se ulos savuaa, on varmaan syytä tarkistaa kannen suoruus sekä tiivistepinnat. Ettei vaan olisi kiero tai uralla jostain.

          Comment

          Working...
          X