Jep.
Tänään sitten selvisi korjaamolla että A4 b6 1.8t avj 2-sylinteri vuotaa ohivuototestissä +40% paineista. Korjaamo epäili männänrengasta tai pakoventtiiliä. Hinta arviota viantarkennukselle tai viankorjaamiselle ei ole vielä laskettu.
Ei paljoa maksu intoa löydy vaihtaa ylimääräisiä männänrenkaita jos se vika kuitenkin olisi tuolla venttiili puolella.
Hieman historiaa motista: Koneeseen on siis vaihdettu venttiilikopantiiviste ja sylinterikannentiiviste pari kuukautta sitten. Tämän jälkeen pakosarjan/ turbon kohdalla ilmeni vaaleaa savua koneen käydessä. Aluksi kävi mielessä että roiskeet käryävät pois. Kun savutus ei loppunut tuli epäilys turbon kunnosta, pakosarjan/turbon tiivisteen kunnosta, tai ajoituksen olevan pielessä hampaan tai kahden verran.
Myöhemmin selvisi että ajoitus on kunnossa mutta kone käy epätasaisesti. Epätasaista käyntiä ei siis heti esiintynyt tiivisteiden vaihdon jälkeen, mutta nyt kyllä senkin puolesta. Autolla ei ole ajettu vikojen ilmetessä korkeintaan yritetty tyhjäkäyntiä vikojen paikantamiseen.
Tällaisiä ongelmia täällä. Apuja kaivataan tai muita ideoita mitä lähtisitte tekemään tilanteessa?
Tänään sitten selvisi korjaamolla että A4 b6 1.8t avj 2-sylinteri vuotaa ohivuototestissä +40% paineista. Korjaamo epäili männänrengasta tai pakoventtiiliä. Hinta arviota viantarkennukselle tai viankorjaamiselle ei ole vielä laskettu.
Ei paljoa maksu intoa löydy vaihtaa ylimääräisiä männänrenkaita jos se vika kuitenkin olisi tuolla venttiili puolella.
Hieman historiaa motista: Koneeseen on siis vaihdettu venttiilikopantiiviste ja sylinterikannentiiviste pari kuukautta sitten. Tämän jälkeen pakosarjan/ turbon kohdalla ilmeni vaaleaa savua koneen käydessä. Aluksi kävi mielessä että roiskeet käryävät pois. Kun savutus ei loppunut tuli epäilys turbon kunnosta, pakosarjan/turbon tiivisteen kunnosta, tai ajoituksen olevan pielessä hampaan tai kahden verran.
Myöhemmin selvisi että ajoitus on kunnossa mutta kone käy epätasaisesti. Epätasaista käyntiä ei siis heti esiintynyt tiivisteiden vaihdon jälkeen, mutta nyt kyllä senkin puolesta. Autolla ei ole ajettu vikojen ilmetessä korkeintaan yritetty tyhjäkäyntiä vikojen paikantamiseen.
Tällaisiä ongelmia täällä. Apuja kaivataan tai muita ideoita mitä lähtisitte tekemään tilanteessa?
Comment