Hei kaikille, nyt on sormi suussa tuon golffin kanssa.
Golf iv 10/2002 2.0 8v azj manuaali. 192tkm.
Kaikki lähti siitä kun auto alkoi nykimään tyhjähköllä tankilla. Vaihdoin bensapumpun ja oire poistui. Tilalle tuli, sattumalta tai ei, moottorin vikavalo yllä mainitun koodin kera.
Ei ollut vcds:ää vielä tuolloin niin en päässyt tarkemmin tutkimaan asiaa. Ajattelin että ei ole sattumaa ja vaihdoin bensapaineen säätimen. Huomasin samalla että tulppien vaihto olisi pian, joten vaihdoin ne samalla imusarjan ollessa irti. Tulpat oli siistit, ennemmin vaaleat kuin tummat.
Vikakoodi ei poistunut. Tutkin että ilma kulkee ja vaihdoin suodattimen. Ei apua. Kävin alipaineletkut läpi ja jarrutehostimelle menevässä letkussa oli orastava halkeama. Vaihtoon sekin mutta ei.
Tässä vaiheessa alkoi käpy punottaan sen verran että hankin vcds:n. Lämpötilat ok, imuilman ja koneen. Etummaisen lambdan jännite näytti 1,4-1,6 V! Fuel trimmit n. 1% ja -19,5%! No sieltähän se löytyi, tuumasin ja uusi anturi paikalleen. Eipä auta. Sama jännite siellä pyörii, elää kuitenkin edelleen sen muutaman kerran sekunnissa, mikä lienee normaali tilanne.
No nyt mielessä maf tai suutinvuoto. Kävin äsken logittamassa ilmamassaa, n. 100 g/s huiput kun vetäsin rajoittimeen asti kakkosella. 115 pitäisi olla teoriahevosia, joten aika linjassa? Miten muuten tuota testaisi?
Suuttimen vuodon luulisin oireilevan muutenkin, savu, huono startti ym. Jäähdytysneste ei vaju eikä lisäänny ja näyttää puhtaalta. Öljykorkissa on vähän töhnää, milloin minkäkin väristä, mutta niin on ollut koko 7 v. mitä auto on minulla ollut.
Niin ja kaasuläppääkin vilkaisin tänään. Liikkuu hyvin, adaptaatio ok. Vähän likainen, mutta luulin että olisi pahempi. Auto toimii muutenkin hyvin, katsastaa vain pitäisi pian! Olisin kiitollinen ajatuksistanne, ei ole talonrakentajalla oikein rahaa osia vaihtamalla kokeilla.
Golf iv 10/2002 2.0 8v azj manuaali. 192tkm.
Koodi:
17574 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 2 P1166 - 35-00 - System too Rich
Ei ollut vcds:ää vielä tuolloin niin en päässyt tarkemmin tutkimaan asiaa. Ajattelin että ei ole sattumaa ja vaihdoin bensapaineen säätimen. Huomasin samalla että tulppien vaihto olisi pian, joten vaihdoin ne samalla imusarjan ollessa irti. Tulpat oli siistit, ennemmin vaaleat kuin tummat.
Vikakoodi ei poistunut. Tutkin että ilma kulkee ja vaihdoin suodattimen. Ei apua. Kävin alipaineletkut läpi ja jarrutehostimelle menevässä letkussa oli orastava halkeama. Vaihtoon sekin mutta ei.
Tässä vaiheessa alkoi käpy punottaan sen verran että hankin vcds:n. Lämpötilat ok, imuilman ja koneen. Etummaisen lambdan jännite näytti 1,4-1,6 V! Fuel trimmit n. 1% ja -19,5%! No sieltähän se löytyi, tuumasin ja uusi anturi paikalleen. Eipä auta. Sama jännite siellä pyörii, elää kuitenkin edelleen sen muutaman kerran sekunnissa, mikä lienee normaali tilanne.
No nyt mielessä maf tai suutinvuoto. Kävin äsken logittamassa ilmamassaa, n. 100 g/s huiput kun vetäsin rajoittimeen asti kakkosella. 115 pitäisi olla teoriahevosia, joten aika linjassa? Miten muuten tuota testaisi?
Suuttimen vuodon luulisin oireilevan muutenkin, savu, huono startti ym. Jäähdytysneste ei vaju eikä lisäänny ja näyttää puhtaalta. Öljykorkissa on vähän töhnää, milloin minkäkin väristä, mutta niin on ollut koko 7 v. mitä auto on minulla ollut.
Niin ja kaasuläppääkin vilkaisin tänään. Liikkuu hyvin, adaptaatio ok. Vähän likainen, mutta luulin että olisi pahempi. Auto toimii muutenkin hyvin, katsastaa vain pitäisi pian! Olisin kiitollinen ajatuksistanne, ei ole talonrakentajalla oikein rahaa osia vaihtamalla kokeilla.
Comment