Kuuluuko laittaa alkuperäiset bensakoneen vai dieselin öljytykit?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2,5 stroker öljytykit?
Collapse
X
-
Jos 5-sylinteristä moottoria tarkoitat, niin ovat eri varaosanumerolla, mutta fyysisesti ainakin mitä noita on kädessä pitänyt, tosin eri aikaan, niin ovat samankaltaisia - liekö ero sitten avautumispaineessa? Sinänsä ihan pätevä kysymys koska itse olin ajatellut käyttää dieselin osat bensaan.
-
200 3B moottorissa tehtaalta samat tykit kuin dieseleissä etkan mukaan, muissa 5 sylinterisissä sitten eri numerolla.
Avautumispaineita joku oli S2foorumin puolella mittaillut enemmän tai vähemmän tieteellisillä metodeilla ja about samoihin paineisiin pääsi molemmilla tykeillä.
Dieselin tykeissä ilmeisesti hieman isompi reikä kuin bensan tykeissä, mihin lie sitten vaikuttaa.
Oman lohkon kasasin jo dieselin tykeillä.
Comment
-
Ensinnäkin ruiskun reiän koko vaikuttaa suoraan öljynpaineisiin. Isommasta reiästä menee enemmän tavaraa läpi eli paineet linjassa putoaa ylimääräisen vuodon takia. Jos pumpussa tuotto riittää, niin se ei ole ongelma, vitosen pumpussa on melko hyvä tuotto ehjän moottorin tarpeeseen nähden. Ongelmaa voi tulla tyhjäkäyntipaineiden kanssa, jos ruiskujen avautumispaineet on liian alhaiset. Toissijainen vaikutus on kampikammiossa ja huohotusilmassa sumuna ja pisara liikkuvan öljyn määrään. Dieselin ruiskut on mitoitettu suuremmiksi dieselille tyypillisen kierrosalueen mukaan. Dieselin ruiskut korkealle kiertävässä bensakoneessa tarkoittaa sitä, että öljyä hämmennetään huomattavasti enemmän. En laittaisi dieselin ruiskuja bensakoneeseen.
Comment
Comment