Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytinnestettä katoaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jäähdytinnestettä katoaa

    Laitettiin tuohon 2.2 20vt lohkis kuukaus pari sitten.
    Olen alkanut seuraamaan jäähdytinnesteen katoamista 3-4 viikkoa sitten. Viime viikolla nesteen katoamisen voi jo haistaa kun auton pisti parkkiin! Enemmälti tutkailtua asiaa koneen ollessa kylmä (kuumana ei näy mitään) huomasin kannen tiivisteen olevan hiukan märkä vänkärin puoleisesta takanurkasta (onkos se 5 mukin luonta?). Näkyväisyys on huono mutta peilin kanssa sinne näkee jotenkin ja tiiviste on märkä noin 10cm matkalta.
    Nestettä häviää viikossa ~0.5l. Paisuntasäiliössä ei ollut painetta yhtään ja öljykin on vielä öljyä.
    Lohkolämmittimen ympäriltä kone on kuiva.

    Elikkä kysymys on siis seuraava. Onko pakosarjan alla (piilossa) muita heikkoja lenkkejä kuin kannentiiviste? Kannattaako suosiolla alkaa metästämään tiivisteen vaihtajaa? Ja tiivisteeksihän se RS2 metallitiiviste jos (ja kun) se menee vaihtoon?

    #2
    Yllättävän usein on asia korjaantunut VAG:n laitteissa pelkällä paisuntasäiliön korkin vaihdolla. Vanhemmiten pitävät vähän liiaksikin tuota painetta. Joskin tapauksessasi viitteitä pahviviasta on olemassa.

    Comment


    • #3
      Onko letkut ja muut tutkittu huolella? Itselläni vika löyty tämmösestä, eli normaalioloissa melko näkymättömästä paikasta. En tiedä onko ässässä edes samanlaista letkua mutta noin periaatteessa kannattaa tutkia letkut ja liitokset huolella. Entä onko se kosteus varmasti jäähdytysnestettä? Pitäis maistua "sokeriselle" jos on.

      Comment


      • #4
        Mulla vuosi muutama viikko sitten kans jäähdytin nestettä ja vian aihettajaksi paljastui sähkövesipumppu.

        Comment


        • #5
          Osaisiko joku sanoa onko jotain väliä minkälaista jäähdytysnestettä moottoriin laitetaan ?. Auto on siis tuo A4 1,8T-98. VAG sanoi olevan erilaisia nesteitä ja suosittivat omaa nestettään, voi kuulemma tulla jotain syöpymistä tms.

          Comment


            #6
            Ymmärtääkseni värillä on väliä, muulla ei.

            Comment


            • #7
              Elikkäs tarkempien tutkiskelujen jälkeen kannentiiviste vuotaa, dam. Tarjosivat varaosa numerolla 034 103 383 AD tiivistettä, onkohan toi massa vai metalli tiiviste ja ylipäätänsä oikea?
              Onko ehdotuksia kenelle kannattaa remppaa tarjota ammattitaidon/hinnan suhteen? En viitsinyt tiivistettä kysyessä kysyä merkkiliikkeen hintaa. Kuin kauan tiivisteen vaihtoon menee asian osaavalta? Ite asustelen mikkelissä joten jos joku asiallisen matkan päässä tarjoutuu ottamaan työn vastaan niin ilmoitelkaa, kiitos.
              Ai niin kuin paljon tiiviste maksaa klubin kautta tilatessa (tietysti liittymisen jälkeen)?

              Comment


              • #8
                Jääähdytysnesteestä

                Vag:n punaista silikanttivapaata nestettä.. Jos sinistä niin syövyttää ainakin vesipumpun seinämiä siipien kohdalta.

                Comment


                • #9
                  Olen huomannut että talvella auto jättää toisinaan alleen pienen lätäkön jäähdytinnestettä, mutta kesäisin ei sitä tee. Voiko tuo johtua jotenkin lohkolämmittimen käytöstä, kun ei muukaan vaihtoehto tule mieleen? Mikä tiiviste siellä on voinut mennä?
                  Vesiharava vaimikäseon siellä vihreän moottorinlämpöanturin välittömässä läheisyydessä hikoilee hieman, mutta ei lienee syyllinen kerta kesäisin ei laske alleen.

                  Comment


                  • #10
                    Luultavasti juuri tuo mitä epäilet. Riippuu moottorista mikä lämmitin pitänyt laittaa. Lohkolämppäreitä on kiilaavat ja tiivisteellä.

                    Comment


                    • #11
                      Eikö paisuntasäiliöön saa vai kertyä yhtään painetta?

                      Comment


                        #12
                        Sen englanninkielinen nimihän on expansion tank eli suoraan käännettynä "laajentumis säiliö". Suljetussa järjestelmässä kun lämpötila nousee niin nousee myös paine. Ainahan siellä kuumassa koneessa on painetta.

                        Comment


                        • #13
                          Defan letkulämppäri tuossa ilmeisesti on.

                          Comment

                          Working...
                          X