Laitettiin tuohon 2.2 20vt lohkis kuukaus pari sitten.
Olen alkanut seuraamaan jäähdytinnesteen katoamista 3-4 viikkoa sitten. Viime viikolla nesteen katoamisen voi jo haistaa kun auton pisti parkkiin! Enemmälti tutkailtua asiaa koneen ollessa kylmä (kuumana ei näy mitään) huomasin kannen tiivisteen olevan hiukan märkä vänkärin puoleisesta takanurkasta (onkos se 5 mukin luonta?). Näkyväisyys on huono mutta peilin kanssa sinne näkee jotenkin ja tiiviste on märkä noin 10cm matkalta.
Nestettä häviää viikossa ~0.5l. Paisuntasäiliössä ei ollut painetta yhtään ja öljykin on vielä öljyä.
Lohkolämmittimen ympäriltä kone on kuiva.
Elikkä kysymys on siis seuraava. Onko pakosarjan alla (piilossa) muita heikkoja lenkkejä kuin kannentiiviste? Kannattaako suosiolla alkaa metästämään tiivisteen vaihtajaa? Ja tiivisteeksihän se RS2 metallitiiviste jos (ja kun) se menee vaihtoon?
Olen alkanut seuraamaan jäähdytinnesteen katoamista 3-4 viikkoa sitten. Viime viikolla nesteen katoamisen voi jo haistaa kun auton pisti parkkiin! Enemmälti tutkailtua asiaa koneen ollessa kylmä (kuumana ei näy mitään) huomasin kannen tiivisteen olevan hiukan märkä vänkärin puoleisesta takanurkasta (onkos se 5 mukin luonta?). Näkyväisyys on huono mutta peilin kanssa sinne näkee jotenkin ja tiiviste on märkä noin 10cm matkalta.
Nestettä häviää viikossa ~0.5l. Paisuntasäiliössä ei ollut painetta yhtään ja öljykin on vielä öljyä.
Lohkolämmittimen ympäriltä kone on kuiva.
Elikkä kysymys on siis seuraava. Onko pakosarjan alla (piilossa) muita heikkoja lenkkejä kuin kannentiiviste? Kannattaako suosiolla alkaa metästämään tiivisteen vaihtajaa? Ja tiivisteeksihän se RS2 metallitiiviste jos (ja kun) se menee vaihtoon?
Comment