Porsaan kone kaipaa aika isoa huoltoa ja tunnetusti se ei ole halpaa. Kone nyt ei oo muutenkaan täysin ongelmaton virittelyyn ja kaiken lisäksi se on hankala ja kallis huoltaa. Kovasti tekisi mieli tiputtaa tuonne 1.8T, mutta siinä on pari mutkaa matkassa. A4 B5 vaihteisto pitäisi sahata katki tasauspyörästön paikkeilta, mikä tekee siitä vaihtoehdosta vähemmän ideaalin. Poikittaiskoneisen loodasta saisi "kaavelin" helposti, mutta sen ongelma on startti, joka ei mahdu possun kardaanitunneliin ilman moukarointia. Olisko tähän vielä jotain kolmatta vaihtoehtoa? Melkein näillä tiedoilla lähtisin kokeilemaan kuitenkin sitä A4 laatikon sahausta, mutta ei haittaisi, jos joku vähän kätevämpi vaihtoehto löytyisi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8T vaihdelaatikkovaihtoehdot Porsche 944 projektiin
Collapse
X
-
Olen ymmärtänyt, että vitoskoneiden koppa ei käy 1.8T:n nokkaan. VR koneet ja sitten vitoset sekä 80-luvun neloskoneet menevät kaiketi tuohon kaaveliin, muta 1.8T:n pulttijako ei oo sama. Voi kyllä olla hakoteilläkin, mutta AAN ja VR-koneita on asenneltu 924 turbon kaavelilla nepoihin. Siihen ei tosiaan mene tuo jumalmoottori. Puhutaan kaiketi i4 ja i5 pulttijaosta tuolla mokeen päässä.Viimeksi muokannut JM; 3.10.2017, 16:32.
Comment
-
No olis kai sekin vaihtoehto, mutta toi 1.8T olis omasta näkövinkkelistä monella tapaa parempi. Jos joltain irtoiaisi etuvetoisen passatin tai a4:n paska loota tai oikeataan lähinnä kuoret, niin mieluusti lunastaisin semmoset pois. Pääsis jyrsin laulamaan :) Myös alakerta voisi kelvata sovitteluhommiin.Viimeksi muokannut JM; 3.10.2017, 16:35.
Comment
Comment