Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kauanko kattinne on kestäneet.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Jos ostatte käytetyjä katteja, niin jotakuinkin toimivan katin kennon peräpään olisi näytettävä VALKOISELTA. Jos näyttää mustalta, niin katalyyttilämpötilat olleet matalat ja katti on mitä todennäköisimmin ehtoopuolella.

    "Mustapäisen" katin saanee menemään nippanappa päästöistä läpi "sikapolkemalla" paikat lämpöiseksi. Kuumaksi sikapoljetun katin HC:t ei mene enää nollille vaan todennäköisesti noin 25-40 tasolla. Jäähtyessään päästöt nousevat ja sadan raja todennäköisesti rikkoutuu. Katastusmiehestä kiinni miten hyväksyy/hylkää testin tuloksen perusteella.

    Metadata (haun avainsanoja):
    Katin kunto, päästöt, katsastus, vähäpäästöinen
    Viimeksi muokannut Tommy200rs; 8.4.2010, 14:00.

    Comment


    • #32
      edelliseen liittyen mallikuva todennäköisesti hyvin toimivasta prekatista värin perusteella:
      http://www.valitalo.org/images/cat/pre_cat.jpg
      - putki avattu, joten näkyvissä; muuten ei näy......
      - pääkattien jättöpää olisi oltava saman värinen
      Kiitoksia Mikolle kuvasta

      Comment


      • #33
        280tkm ajettu ja tyhjäkäynnillä päästöt hieman koholla.. kierroksilla hyvät..

        Comment


        • #34
          Mulla 365tkm ajettu satku ja on alkuperäiset katit. Kierroksilla päästöarvot on hyvät mutta tyhjäläynnillä koholla mutta menee justiinsa lävitse. On ollu jo varmaan lähemmäs viis vuotta samalla lailla tyhjäkäynnillä vähän tiukilla, ainakin katsastustodistusten mukaan. Niin ja vasen katti hieman rämisee. Saa nähdä koska on vaihto edessä, seuraavassa katsastuksessa vai kymmenen vuoden päästä, ei voi tietää;)

          Comment


          • #35
            263tkm ajettu ja alkuperäiset katit. Tyhjäkäynnillä koholla, mutta reilulla koneen lämmityksellä menee tyhjäkäynnillä alle maksimirajan.

            Comment


              #36
              Kyselin tuossa huoltomieheltä, että mites ton katin kanssa että kannattaako panikoitua. Hänpä oli sitä mieltä että tahtoo olla nuo kutvoset sen verran puhtaita käymään että menee katsastuksesta läpi heittämällä vaikka onkin katti rikki.

              Tiijä sitten miten todellisuudessa.

              Comment


              • #37
                Audiin katteja:
                http://unifit-daten.de/files/AUDI.pdf

                Kirjallista materiaalia KAT-valmistajan arkistosta:
                http://www.emitec.com/index.php?lang=en&mid=e5&doc=s7
                Viimeksi muokannut Tommy200rs; 9.9.2007, 07:44.

                Comment


                • #38
                  Onko tämä nyt sitten sellainen parempi metallikatalysaattori, kun siinä lukee "jalometalliydin"? Halpakin vielä.

                  Comment


                    #39
                    Eipä taida olla. Kaikissa kateissa on jalometallia, mutta ei sitä kyllä "ytimeksi" voi sanoa.

                    Comment


                    • #40
                      Tuntuisi konerempan jälkeen, että nykyiset tehdas metallikatit ahistavat. On tietysti mahdollista, että ne ovat hieman ehtoopuolella. Päästöt kuitenkin kohdallaan. Paketti on hiljainen, mutta jotenkin hengetön.

                      kateista :
                      200 CPSI VA-Metallkatalysator rund D= 54mm (ulkomitta)
                      http://www.german-exhaust.de/shop/pr...60f8f1b8fd44cc

                      200 Zellen Metall - Katalysator als Ersatz für den Original - Katalysator. bis ca. 3,0l / 250PS .
                      => 2x riittävät rs2:lle

                      Abmessungen:
                      Länge: 150 mm
                      Durchmesser: 120 mm
                      Gesamtlänge: 360 mm
                      Rohrweite innen: 51 mm
                      Hubraum: ca. 3,0 Liter
                      Leistung: 250 PS
                      CPSI: 200
                      Bauform: rund Edelstahl

                      liki sama kuin tämä, mutta hieman eri mitoilla:
                      Ø 105 mm Länge: 400mm, RohrinnenØ: 51 mm, 200 CPSI
                      http://unifit-daten.de/baseportal.pl...&Name==E%20204

                      Täälläkin on rs2 kat-viriaihetta käsitelty.
                      http://rs246.de/Forum2/viewtopic.php?t=17

                      Ebaystä 200 Zellen Metallkat Sportkat Rennkat OBD Euro 3 Euro 4
                      - Näille luvataan päästöteknisesti paljon, mutta -->3,0 ltr. / 200 PS (pro Kat)
                      - valmistaja ?
                      Kat Länge : 330 mm
                      Durchmesser: ca. 120mm
                      Rohranschluss : ab ca. 50mm
                      http://cgi.ebay.de/200-Zellen-Metall...QQcmdZViewItem

                      erikoismateriaalit:
                      · Platinum
                      · Rhodium
                      · Palladium
                      · -Al2O3

                      EDIT:
                      http://stores.ebay.de/XXX-Turbo-Perf...QQftidZ2QQtZkm
                      120mm Durchmesser x 300mm / 57mm liitännällä

                      200 Zeller Audi RS4 / RS6 / S4 Rennkat / Metallkat

                      Rennkat 100cpsi Sportkat / Metallkat 130mm Durchmesser
                      linkki
                      nämä olisi jo kohtuumitoilla
                      130MM Durchmesser
                      liitos 57mm
                      kokonaispituus 328mm
                      kennon pituus 118mm

                      http://www.german-exhaust.de/shop/in...lysatoren.html
                      Viimeksi muokannut Tommy200rs; 30.7.2008, 09:52.

                      Comment


                      • #41
                        Alkuperäiseen kysymykseen vastaus:

                        Katalysaattori kesti 11v ja 290tkm...

                        ...uusi katti (yleismallinen) 97e ja uusi joustopala 29e.

                        Että eipä se kovin kalliiksi tullu tuo tämän vuoden hyvä ympäristöteko.

                        Comment


                        • #42
                          takana yli 270km ja 15v, alkuperäiskatit, päästöt ok. Ei tarvinnu lainkaan "esilämmitellä" katsastuksessa. Hyvin ovat kestäneet, kerran loppui bensa(mikä tässä pahaa katille?), joskus jouduin ajamaan n 40km ilman 1. pytyn kipinää (ei tajunnu irrottaa suuttimen piuhaa silloin). Mites nuo alkaa tukkeentumaan, kun kone hieman polttaa öljyä?

                          Comment


                          • #43
                            Oma 80 ABK on vuosimallia -92 ja ajettu noin. 165000km. Päästöt todella asialliset alkuperäisellä katalysaattorilla. Kiinnittimet on kyllä melko hyvin 15 vuodessa ruostuneet, joten saa nähdä miten helposti irtoaa kun tulee vaihdon aika.

                            Comment


                            • #44
                              172tkm mittarissa (osa saksan kilsoja) ja katti oli kyllä ihan ok kuntonen, mutta lambda oli tullut tiensä päähän. Teetin muutama vko sitten kokonaan uuden putkiston pikkupajalla: marteliuksen änärit, iso metallikatti ja 2" putki ja uusi lambda. Putkiasentaja ostaa valmistajalta suoraan nuo katit niin saa halvemmalla, periaatteessa koko putkistolle kaikkiaan tuli hintaa reilusti vähemmän kuin jos olisi ostanut pelkän ison metallikatin varaosaliikkeestä.

                              Comment


                              • #45
                                Vastatkaahan tähän

                                Minäkin haluaisin tietää miksi katti menee pilalle jos bensa loppuu. Ja miten helposti se menee.

                                Comment


                                  #46
                                  Eiköhän bensan loppuessa pääse bensaa raakana läpi (seos ei syty pytyssä) katille, jolloin katin lämmöt nousee kun bensa palaakin vasta katissa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Vakiokatalysaattorit ei kestä jos pääsee raakaa bensaa palamaan katissa, tuollaisen metallikatalysaattorin luvataan kestävän tämänkin ja kovempia iskuja.

                                    Comment


                                    • #48
                                      V6 kateista: Vilkaisinpa Cabrio 2.6 :en alle huollossa ja siinä ei ollut kuin 1 katti. Putken peräosa on Remus mutta katissa oli kyllä vag numerot eli lienee alkuperäinen. Meinaan vaan että jos muissa malleissa on 2 kpl ja katit on noin kalliita niin eikö tulisi halvemmaksi muuttaa ne yhdelle. 2.6 ABC Moottorithan ovat samoja cabriossa, sedaneissa ja A4/A6:ssa.

                                      Comment


                                      • #49
                                        UNIFIT uudistanut sivujaan ja uusia KAT-malleja satavilla:
                                        http://www.uni-fit.de/cgi-bin/basepo...p_de/suche_001

                                        löytyy uusia metalkat 200 cel vaihtoehtoja
                                        http://www.uni-fit.de/cgi-bin/basepo...Kats&range2=72
                                        Viimeksi muokannut Tommy200rs; 8.4.2010, 14:03.

                                        Comment


                                          #50
                                          Harmittavan pieniä halkaisijaltaan nuo metallikatit.

                                          Comment


                                            #51
                                            löytyy sieltä 4" asti halkasijaa, vai olikohan enemmänkin. Weiter vie seuraavalle sivulle ;)

                                            Comment


                                              #52
                                              Kappas vaan, olihan siellä sekin "nappi". Ei vaan millään osunut silmään. Vähän hölmösti tehdyt sivut kun ei voi suoraan hypätä vaikka viisi sivua eteenpäin.

                                              eBaysta löytyy 3" metallikatteja halvemmalla.

                                              Comment


                                                #53
                                                3" rosterikatin saa Suomeen 120€ hintaluokkaan, verot ja tullit maksettuna ;)

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Metallikennoisen? Mistä? Entäs rahdit? Olisit kertonut rohkeasti heti vaan...

                                                  Tajusin ensin että Suomesta...

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tänään sanoi sopimuksen irti. 120000km 10vuotta

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Noin 180000 km

                                                      Ostin auton ja mittarissa tällöin noin 170000 km. Kun ensimmäinen katsastus tuli ajankohtaiseksi, auto pomppasi mm. päästöjen takia: HC huiteli jossain 300 paikkeilla ja hetkellisesti jopa 800. Myös CO oli melko koholla.
                                                      Autoon tuli tehtyä ja vaihdettua paljonkin - päästöarvot sen kuin paranivat.

                                                      Lopuksi paranivat sitten huomattavasti, kun vaihdoin alkuperäisen katin uuteen tarvikemalliin.

                                                      Vaikea sanoa oliko vanha katti loppu jo ennen kun hankin auton - luultavasti.
                                                      Saksasta tuokin tuotiin kuulemma aikoinaan.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Magnaflown 59959, metallikennoinen, 250CPI catti 3" liitynnöillä, paksuus 4" pituus 11". Summit Racing ainakin noita lähettää kiltisti Suomeen. Yleensä pystyvät toimituksissa nopeampaan toimintaan kuin eurooppalaiset toimittajat :)

                                                        edit: Tuossa 120-130€ hinnassa on toimituskulut, tullit ja rahdit matkassa nykykurssilla :)
                                                        Viimeksi muokannut gedu; 31.7.2008, 08:03.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Omastakin katit jo "kilisee" ja on kuulemma jo aiemmin jouduttu puljailemaan päästöjen kanssa... Katit kyllä on vaihdettu, mutta laitettu jo valmiiksi rikkinäiset vanhojen rikkinäisten tilalle, olisi ollut järkeä tehdä vähän enemmän työtä ja sovittaa tarvikekatit vanhoihin laippoihin. Ennen katsastusta pitäisi laittaa metallikatit. Mittarissa 200tkm, oikeista kilometreistä ei hajua...

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Mulla on mittarissa 334t ja siitä omaa ajoa 100t. Oletan, että alkuperäiset katit ovat edelleen alla. Ei niiden vaihdosta ainakaan mitään dokumentaatiota ole. Ulkoasusta on hankala päätellä onko vaihdettu vai ei, mutta muiden huoltokirjamerkintöjen perusteella vaihtomaininnan voisi olettaa löytyvän.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Euro3 ja Euro4 päästönormin läpäiseviä katteja ja putken liitännän voi laitaa max 3".
                                                              http://cgi.ebay.de/200-Zeller-Audi-R...742.m153.l1262

                                                              Dollarin nykykurssilla Magnaflow on toki reilusti edullisempi.
                                                              Viimeksi muokannut Tommy200rs; 8.4.2010, 14:03.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X