Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A 80 alkoi temppuileen pesunjälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A 80 alkoi temppuileen pesunjälkeen

    Elikä pihalla seisoo 'resu' audi, tuli eilen pestyä auto ja samalla vähän konepellin altakin, tänä aamuna sitten kun yritti lähteä liikeneeseen oireet olivat seuraavanlaiset:
    Ensimmäiset 500m ei mitään ongelmia, senjälkeen alko kova nykiminen ja 90% tehoista hävisi jonnekki kahville. audi ei pysy enää tyhjäkäynnillä käynnissä ja jos satuu pysymään tuurilla niin se kuulostaa 3 pyttyseltä koneelta, käyntiinkään ei lähde ilman kaasun painamista ja hajusta päätelleen kovin rikasta seosta pukkaa jos yrittää pitää kaasulla käynnissä. Mitähän tuolla kopan alla vois olla ns. kastunu?

    Joten kaikki neuvvot olis tarpeen mistä lähteä vikaa hakemaan, vikakoodit täytyy tarkistaa päivemmällä jos sieltä löytyis vinkkiä.

    #2
    Sen verran sain selville liitinten irrottelu kokeilun jälkeen että alla olevissa kuvissa oleva liittimen irrottaminen saa aikaan sen että kone pysyy käynnissä eikä sammu




    Oma arvaus on että kyseinen liitin liittyy jotenki joko polttoaineen syöttöön tai ilmanmäärän mittaukseen, mutta yli hilseen kyllä menee asia muuten :(
    Ihme tyttää vaan että miten moottirin peseminen voi saada aikaan moisen ongelman, silmä määräisesti katsomalla vettä eipitäisi mistään päästä ko osan sisälle.

    Comment


    • #3
      Liitin on tyhjäkäynnin potentiometrille. Putsaileppa ensin tulpanhatut kunnolla.
      Siellä se vika on todennäköisesti. Voi myös olla, että vesi "rikkoi" yhden tulpista.
      Tuonne sinetöityyn potentiometriin ei vettä pääse.

      Comment


        #4
        no tulpanhatut on sitte putsattu, ei vaikutusta asiaan, käytin jopa tulppia irti, yksi vaikutti haljenneelta mutta kun kokeilin samanlaista ehjää tilalle asiaan ei tullu muutosta.
        sen verran tuossa huomasin jos piti kaasupolkimen samassa asennossa niin sekunnin kahden kuluttua alkaa kierrokset pudota kunnes kone ei pysy enää käynnissä <500 rpm

        Comment


          #5
          Onkos virranjakaja/kansi putsattu jo vedestä?

          Comment


            #6
            Virranjakajaa en ole putsannu vedestä, eikö sieltä pitäis vesitulla pois paksuman osan alla olevista reijistä, kanttakäytin irtija totesin että kuiva ja puhdas olis sisältä.
            auto on nyt päivän kuivautumassa ja kokeilin juuri äsken käyntiin, lähti suht vaivattomasti käyntiin mutta noin 10-20sec oltua tyhjäkäynnillä alko käynti heikenemään ja kierrokset vaeltaan kunnes sitte lopussa sammu.
            Kaasua pumppaamalla saa pysymään käynnissä tai ottamalla yllä olevissa kuvissa esitetyn piuhan irti liittimestä.



            Virhekoodeista löyty:
            2113 Hall sender in distributor

            Distributor alignment, faulty sender,
            Mislocated sensor & distributor.

            Comment


            • #7
              Hall anturi jakajasta rikki.

              Comment


                #8
                Joo näin arvelinki, sinänsä hauska juttu ton suhteen että sama koodi oli aikoinaan muistissa kun eka kertaa luin vikamuistin 2v sitte ja hyvin on auto toiminu silti, onkohan tuossa anturissa joku tarkistus piiri koska jos otan siitä pihan irti ei kone yritäkkään käynnistyä vaikka kuinkakauan starttaa

                Comment


                  #9
                  No on siinä sellainen "piiri" että se hall yksin määrittää sytytyskohdan...

                  Comment


                  • #10
                    Tuota samaa koodia rupes antamaan mullaki sen jälkeen ku vaihoin suuttimien o-renkaat. Syynä voi olla autodatan mukaan se, että ilmamäärämittarin läppä on liian raskaskäyttönen. Ite sain kiertää seosta puol kierrosta laihemmalle. En usko että hallissa ois vikaa jos kerta tuon paine-erosäätimen irrotuksen jälkeen toimii. Ei muita koodeja anna?

                    Comment


                      #11
                      Tuota samaa koodia rupes antamaan mullaki sen jälkeen ku vaihoin suuttimien o-renkaat. Syynä voi olla autodatan mukaan se, että ilmamäärämittarin läppä on liian raskaskäyttönen. Ite sain kiertää seosta puol kierrosta laihemmalle. En usko että hallissa ois vikaa jos kerta tuon paine-erosäätimen irrotuksen jälkeen toimii. Ei muita koodeja anna?
                      Ei ollu muita koodeja, vähän ufo homma kyllä. Täytyy huomenna käydä kyselemässä korjaamolla että mistä vois vikaa hakea tai vien suoraan diagnisoitavaksi samalla vaihdattaa jakopäänhihna kun alkaa seki olla vaihdon tarpeessa :)

                      Comment

                      Working...
                      X