Elikkä kyseessä olisi 1999 vuoden audi ja ongelma on seuraavanlainen. Auto käy huonosti tyhjäkäyntiä. Pienillä kierroksilla nykii ja tehot kateissa vähän kuin kävisi vajaalla. Vika saattaa tulla sekä kylmänä ja kuumana ja korjaantua hetken päästä itsekseen. Vikakoodeja ei ole vielä tullu luettua. Tulpat ja johdot on vaihdettu. Olisi kiva tietää onko jollain ollut vastaavia ongelmia ja jos on niin mikä on niihin auttanut. Haulla koitin etsiä mutta en sieltä oikein vastaavaa ongelmaa löytänyt. Sitten vielä missäköhän audissa sijaitsee töpsöli mistä koodit saa luettua?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 C5 2.4 nykiminen pienillä kierroksilla.
Collapse
X
-
Tänään katsoin niin ei ollut flekti joka pyörii vaan joku muu, mutta aika kovan äänen se pitää. Voiko noi alipaineletkut aiheuttaa noin isoja ongelmia? Puolaan en kyllä usko kun auto toimii kuitenkin pääsääntöisesti ihan normaalisti. Kun puola yleensä toimii tai ei. Onko kukaan kokeillut tommosella bluethoot lukijalla lukea vikakoodeja?
Comment
-
Nyt on lambda vaihdettu ja alipaine letkut käyty läpi mutta ongelmat jatkuu. Eli kun tyhjäkäynnillä survasee kaasun pohjaan niin auto pätkii pienen hetken ennenkuin ottaa kirroksia. Sama homma jos isolla vaihteella koittaa kiihdyttää. Auto toimi taas 700km ilman ongelmia. Ihmetyttää kun vika tulee niin harvoin.
Comment
-
Samanlainen vika oli emännän autossa (2.4 ARJ) viime kesänä, korjaantui vaihtamalla puolapaketti ja tulpat. Sen tarkemmin en tutustunut kummassa vika sitten olikaan. Tilasin saksasta ngk:n puolapaketin, hintaa reilu satanen kotiin tuotuna.
Comment
-
ihmetyttää vaan miten se puola voi toimia välillä ja välillä ei. Täytyy vikakoodit lukee uudestaan vielä tällä viikolla ja kattoo onko seinne ilmaantunu mitään uutta kun tuli nollattua ne kaikki vanhat pois sieltä.
Mikäköhän moottorityyppi tossa tarkalleen on kun siinä ohjelmassa oli monta vaihtoehtoa mistä valita?
Comment
-
-
Eli V6 katkoo sytytystä.
2.4 BDW
Sytytys katkosta tulee sylinteriin 1, vain ja ainoastaan tyhjäkäynnillä. Ei muita vikakoodeja. Puola, tulppa, suutin vaihdettu toisesta sylinteristä. Vika ei siirry. Pienikin hipaisu kaasuun että kierrokset nousee niin misfiret loppuu. Tuossa moottoritielllä vetelin reippaita kiihdytyksiä ja kun pysähdyin misfiret katosi hetkeksi ja kierrokset olivat tyhjäkäynnillä 790, kun normaalisti 750. Muutaman minuutin paikallani kun odottelin niin kierrokset laski 50rpm ja katko ykkös sylinterissä alkoi.
Comment
-
BDV-moottorin tyhjäkäynti kuutamolla
2.4 litrasen V6 myllyn tyhjäkäynti sekasin. tsekkailin alipainelinjoja ja kaasuläpän yläpuolella sellainen muovinen pyöreä ja litteä (lentävän lautasen) näköinen juttu, joka ns. vuotaa läpi päästään. onko kyseessä joku huohotin vai mikä? spreiasin tarttipilottia kys. mokkulan suuntaan ja kierrokset hörähti välittömästi. oma arvio että joku kalvo hajalla tms. neuvokaa viisaammat:D
Comment
-
Juu taitaa olla pcv-venttiili ja kalvo rikki sisältä. Voi aiheuttaa oireita kyllä maan ja taivaan väliltä, eli ei muuta kuin vaihtoon.
Comment
Comment