Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

HP2-jarrun tolppa ja lukkorengas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    HP2-jarrun tolppa ja lukkorengas

    En löytänyt varmuutta asiasta joten koitanpa kysäistä:
    Eli olen kasailemassa HP2 jarruja ässään.
    Hain uudet pyöränlaakerit tolppaan ja ihmettelin kun HI-LEVEL laakerisarjan mukana tuli 2 lukkorengasta per laakeri. No sitten kun prässäsin vanhan laakerin pois niin huomasin että laakerin pohjalla on lukkorengas-ura.
    Vanhoissa laakereissa ei siis ollut mitään lukkorengasta.
    Mikähän tässä nyt olisi oikea käytäntö? Laittaisko sinne pohjalle yhden lukkorenkaan vai mitä? Sehän siirtää napaa 3mm ulospäin,tosin lukkorenkaalla ei sielä mitään käyttöä ole kun laakeri vastaa kuitenkin laakeripesän pohjaan.
    Etkasta katoin ja sielä ei ainakaan ollut lukkorengasta.
    Tarkennan vielä että olen vaihtamassa koko tolppahässäkkää,en siis tee UFO:n tolpista
    Hiukan epäselevä teksti mutta kai se tuosta selviää. :)

    ..sorry,meni väärään osastoon...

    #2
    Käsittääkseni se lukkorenkaan ura siellä laakeripesän pohjalla on jokin muinaisjäänne, josta ei tarvitse välittää. Kahdessa 44:sessa olen törmännyt moiseen ja kummassakaan ei lukkorengasta ollut, enkä myöskään lukkorengasta sinne laittanut, kun uudet laakerit olivat saman paksuiset, mitä vanhat. Uusien lakrujen kanssa kyllä tuli tuplaten lukkorenkaita. Ainakin noissa 44-tolpissa ei sillä sisemmällä lukkorenkaalla ole laakerin paikallaan pysymisen kanssa mitään tekoa, kun siellä laakeripesän pohjalla on olake, joka estää laakerin sisäänpäin liikkumisen. Kait se lukkorengas vaikuttaa vain laakerin offsettiin.

    Comment


      #3
      Minkälaisella setupilla olet HP2 päivitystä tekemässä, mistä levyt, navat yms?

      Comment

      Working...
      X