Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B8.5 A4 1.8 TFSI kiihdytys ja vaihtaminen (vika vai ominaisuus)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B8.5 A4 1.8 TFSI kiihdytys ja vaihtaminen (vika vai ominaisuus)

    Ainakin kaupunkinopeuksissa kiihdyttäessä 1-3 vaihteella huomaa, että kierrokset hyppää hieman kun painaa kytkimen pohjaan. Vakkarilla ajaessa kytkin pohjaan niin kierrokset laskee heti. Ensimmäinen manuaali auto, jolla pehmeästi kiihdyttäminen ja vaihtaminen on vaikeaa. Onko tuo siis ominaisuus johon on vain totuttava, vai tulisiko jotain jollain mieleen mitä tarkistaa?
    Viimeksi muokannut Olmi; 4.10.2017, 19:51.

  • #2
    Kytkinpolkimen katkaisija.

    Comment


    • #3
      Olisiko mitään vinkkiä missä päin osa saattaisi olla, polkimen juuressa? Liekkö paha rasti tuo vaihto?

      Comment


      • #4
        Siellähän se polkimen takana. Itse olen pariin tuon vaihtanut. Ilmiö on helpottanut, muttei kokonaan kadonnut. Saattaa siis olla myös jossain määrin ominaisuus. Tuo katkaisija on kuitenkin helppo ja halpa vaihtaa kokeeksi.

        Comment


        • #5
          Auto kävi huollossa ja mainitsin tuosta asiasta. Olivat tehneet kaasuläpän sopeutuksen tai jonkun vastaavan. Nyt tuntuisi pelaavan pehmeämmin. Onko tietoa voiko tuon tempun tehdä vcds:llä?

          Comment


          • #6
            Voi tehdä.

            Comment


            • #7
              Voi tehdä.
              http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Alignment_(TBA)

              Comment


              • #8
                Kiitokset :)

                Lisätään sen verran nyt kun ehti tarkemmin vielä tutkia käytöstä. Eli vakkarilla ajaessa ja kytkintä painaessa vakkari ei lähde ollenkaan pois päältä ja kierrokset nousee. Vasta kun vaihdekeppiin koskee vakkarin valo sammuu. Ilmeisesti siis sitten se kytkinpolkimen katkaisin. Ymmärsinköhän oikein, että on kytkimen sylinterissä tuo katkaisin?
                Viimeksi muokannut Olmi; 20.9.2017, 16:06.

                Comment


                • #9
                  Pienillä kierroksilla on havaittavissa pientä epätasaista kiihtymistä (nykäisee kerran pari hieman) kun esim. hidasteen yli ajaa kakkosella ja alkaa kiihdyttää pintakaasulla n. 1000 kierroksesta tyhjäkäynnin tuntumasta. Mahdollisia aiheuttajia tulee itsellä mieleen bensansuodatin, likainen kaasuläppä, tulpat, puolat, suuttimet? Maffia tässä ei ole, sen olisinkin jo koittanut puhdistaa. Katselin vcds:llä misfirejä ajon jälkeen, näytti nelospytylle 1:tä. Onko siis selvä homma, että syyllinen sytytyksessä, vai onko "muutama" misfire silloin tällöin normaalia? 98:lla ajelen, mikäli sikäli sillä on mitään merkitystä.

                  Comment


                    #10
                    Karstaa imukanavissa ja suuttimet puhdistukseen.

                    Comment


                    • #11
                      Forte polttoainejärjestelmän puhdistus tehdään, saa nähdä tapahtuuko muutosta.

                      Comment


                      • #12
                        Vähän epäilen etteivät nuo aineet auta vaan vaatii mekaanisen puhdistuksen.

                        Noin yleisesti ottaen onko tuo B8.5 1.8 TFSI kone yhtä paha karstoittumaan kuin edellinen B8, vai onko koneessa edes eroa?

                        Comment


                        • #13
                          Omasta b8.5 cjeb ei ole yhtään karstaa vaikka 190tkm ajettu. Ei ole kyllä kokemusta kuin b7 tfsi jolla oli 140 ajettu eikä siinäkään ollut karstaa.

                          Comment


                            #14
                            Kyllä ne karstoittuu. Pidän maailman kahdeksantena ihmeenä b7 2.0tfsi konetta jossa ei ole yhtään karstaa kun mittarissa on 140tkm.

                            Comment


                            • #15
                              - - - - - -
                              Viimeksi muokannut J.Phoenix; 8.12.2024, 16:24.

                              Comment


                              • #16
                                Tuon dokumentin sivulla 50 on kartta ruiskutuksesta. Koko pdf on kyllä jotenkin kuralla muotoilujensa puolesta, mutta jos oikein tulkitsin niin vaaka-akselilla on kierrosluku ja pystyakselilla pyydetty vääntö. Koko kierroslukualueella vääntöjen ollessa karkeasti alle puolet maksimista, käytetään epäsuoraa ruiskutusta. Sitä ylemmäs mentäessä käytetään suoraa, vielä niin että pienemmillä kierroksilla ruiskutetaan kahdesti ja korkeammilla vain kerran. Suurimman osan normaalista ajoajasta käytettäisiin siis epäsuoraa ruiskua, mikä on hyvä asia karstoittumisen kannalta.

                                https://www.carworklog.com/stuff/SSP...eneration).pdf

                                Comment


                                • #17
                                  Epäsuora ruiskutus vähentää myös hiukkaspäästöjä joten sitä käytetään hieman enemmänkin kuin mitä imukanavien puhtaana pito vaatisi.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kytkimen pääsylinteri vaihdettu ja on paljon parempi ajaa. Vaihdot sujuvat selvästi pehmeämmin.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X