Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kipinä pätkii AAN-motissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kipinä pätkii AAN-motissa

    Auto ei käynyt tasaisesti. Kun otin tulpat irti, suuttimen piuhat pois ja bensapumpulta virrat veke ja pyöritin startilla moottori tulpat hatuissansa kiinni maadoitetuna niin katkoo kipinää ihmeellisesti. välillä kipin tulee tasaisesti, välilää n. 1/2sekunnin tauko ja taas tauko jne.
    Vikakoodin antaa sensorille G28, mutta kun vaihtaa piuhat ja sen naapurianturin paikan keskenään niin sama koodi?
    Alkaa keinot loppumaan ja neuvoa kyselty jo muutamaltakin. Jospa jollain olis ollut samat oireet.
    Hal-anturiakin on tutkittu, mutta tuntuu toimivan, kun ei ainakaan vag-com anna vikakoodia.

    Vika alkoi kun käytin kannen irti pikasesti kannentiivisteen vaihdon vuoksi. Kone oli paikoillaan, vain kannen käytin irti.

    #2
    Hall jakajatumpissa vai nokkapyörän takana?

    G28 vika tulee aina jos ei käy.

    Comment


    • #3
      Halli nokkapyöran takana ja ei ole se normaali G28 koodi. Käyn lukemassa koodin ja laitan tarkennusta.

      Comment


        #4
        Voisko olla halli ottanu kipeetä remontissa? Herkkä osa.

        Pasilla oli joskus jotain mystisiä koodeja eikä syytä saatu selville. Ei tosin muistaakseni oireillut mitenkään.

        Comment


        • #5
          Vikakoodi:
          engine speed sensor G28
          27-10-Implausible Signal - intermittent
          Tuota hal-anturia edelleen myös epäilen. No kytkinkopassa olevien anturien johdotuksetkin testasin ja hyvin kulki signaali.
          Olisko jollain Tampereen seudulla Hal-anturia ylimääräisenä? Saa tarjota.

          Comment


            #6
            Taisipa olla juuri tuo sama koodi.

            Jos kerran 62 ja rpm anturin vaihto päikseen ei muuta asiaa on vika muualla.

            Starttikehässä, johtosarjassa, hallissa, kanada. En tiedä miten tuo hall voi antaa g28 vikaa, mutta jotenkin se liittyy asiaan.

            Comment


              #7
              Mulla oli hall-anturin johto poikki ja vika tuli ja meni mystisesti. Yleismittarilla piipattiin hallin signaalijohdon "läpi". Jossain vaiheessa kun johtoa väänteli niin ei yhdistäny ja löyty sitte toi katkoskohta. Oli poikki siitä venakopan vierestä.

              Comment


              • #8
                hmm, mulla samaa vikakoodia. välistä pätkiii konetta, mutta pätkii vaikkei välillä koodia tulekkaan

                Comment


                • #9
                  Tarvike hall hommattu ja huomenissa kokeiluja. Hyvä, etten ole ongelmani kanssa yksin. Pitää raportoida miten käy.

                  Comment


                    #10
                    Miulla kans koneremontin jälkeen antoi tuota koodia. Alkuun käynnistäessä kierroslukumittari heilui ja moottori selvästi pätki. Käynnissä ollessa ei mitään huomannut, vaan vikakoodi tuli aina käynnistettäessä. Vaihdoin anturit päikseen, ei auttanut. Koitin eri antureita, ei auttanut. Annoin sitten asian olla. Pätkiminen käynnistyksessä pikku hiljaa hävisi, vikakoodit vain jäi. Lopulta nekin hävisivät. Vika korjautui siis itsestään vuoden aikana, mystistä.

                    Epäilin, että hall vois tuohon jotenkin liittyä, kun irrotin tyhmyyksissäni nokka-akselin irti nokkapyörineen, jolloin hallista napsahti toinen reuna poikki. :( Onneksi se oli magneettipuoli, joten liimasin sen pikaliimalla ja epoksilla kasaan, hyvin on reilun vuoden toiminut. En sitten tiedä, että olisiko tuolla jotain tekemistä tuon vikakoodin kanssa.

                    Comment


                    • #11
                      Minä olen itsemielessä tuon pätkimisen pistänyt puolien yms piikkiin, uudet oliskin jo hyllyssä. Rytkäyttää konetta joskus niin pahasti, että kai siinä jo kiekkalaskurikin menee sekaisin :)
                      Eikö Halli ole G40?

                      hmm, nyt kun muistelee, niin kun oli pakkasta yli 20 astetta, käynnistettäessä auto melkein aina sammui muutaman sekunnin päästä, mutta tämän jälkeen käynnistettäessä ei ollut enää ongelmaa... ja tuota kyseistä vikakoodia on kyllä ilmennyt pari vuotta...

                      Comment


                      • #12
                        Nyt vaihdettu tarvike hall ja vika ennallaan. Johtoja olen yleismittarilla tarkistellut ja kaikki niistäkin tuntus olevan kunnossa. Käytössä alkuperäinen Motronic ja Vems ja kummallakin kokeillessa pätkii kipinää. Kphta loppuu ainakin itsellä ideat.

                        Comment


                          #13
                          Siullahan on vissiin käytössä nyt se uusi vauhtipyörä? Voisiko olla mahdollista, että se on hieman erilainen, jolloin anturin ja hammaskehän paikat keskenään eivät ole aivan samalla kohdalla?

                          Comment


                          • #14
                            Hammaskehästä oli yksi hammas hävinnyt.
                            Kiitos kaikille avusta erityisesti Lammen Pasille, joka kertoi lopullisesti mistä vika voi myös löytyä.

                            Comment


                              #15
                              Taisin tuossa vähän ylempänä mainita starttikehänkin...

                              Comment


                              • #16
                                Starttikehästä oli tosiaan puhe aiemminkin, mutta ei siitä mikä voisi olla vikana. No nyt alkaa koneen irroitus.
                                Illalla haen uuden hammaskehän ja viimeistään huomenna paikoilleen.

                                Comment


                                • #17
                                  Vielä viimeinen päivitys tähän ketjuun. Kone on nyt irti ja irronnut hammas löytyi. Kehä seuraavaksi irti ja uusi jo illalla paikoilleen.
                                  Jatkan juttua projekti-osiossa kun on auto taas viimeistään huomenna ajokunnossa.
                                  Sitten pääsee taas sunnitteleen dynotusta.

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuomolle se aina sattuu ja tapahtuu. Harmillista.

                                    Comment


                                      #19
                                      No mitähän vikaa siinä starttikehässä vois olla jos siinä jotain vikaa on? Homeessa?

                                      Comment


                                        #20
                                        Mikähän tuon hampaan on voinut katkaista? Ihan vaan mielenkiinnosta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Hammas katkes luultavasti kansipahvin korkattua startatessa.
                                          Eli jäähdytysnestettä vuoti sylinteriin ja kun starttas niin ei kone pyörinytkään ja se oli siinä.
                                          Elämä on....

                                          Comment


                                            #22
                                            noiden syy-yhteydestä kyllä saat antaa tarkemman selvityksen.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Valmistusvika taikka sitten joku muu pahoinpitely tulee itselle ainoastaan mieleen tuollaisessa, ei starttimoottorilla pitäisi saada kyllä millään hammasta poikki.

                                              Comment


                                                #24
                                                hammas

                                                täälä päin oli vastaava tapaus c4 s4 aan,eli paperikannen tiiviste ratkesi ja sylinteriin meni neste,ja käynnistäessä ns. pökkäs ja hajos startista planeettapyörästö ja yksi hammas pois kehältä. huonoa tuuria vaan että sylinteri juuri tulossa räjähdys vaiheeseen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  totuus on tarua ihmeellisempää; kuten huvikseni arvailin, kyseinen vikakoodi otti ja hävisi puolaremontin jälkeen, no se ei ole kuin positiivista

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mitenhän voisi puolien toimivuuden testata/mitata? Jostain viestiketjusta vaan huomasin, että puolavika voi antaa G28-vikakoodin.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Sehän on normaali sytytyspuola, joten mittaat puolan virtajohdon ja sytkävahvarille menevän johdon välistä resistanssia. Tai sitten laitat tulpat hattujen päihin, irrotat puolien johdot sytkävahvarilta ja räpsit yksi kerrallaan maihin. Kipinä pitäisi tulla. Ei kannata pitkään pitää maissa, sillä se puola sulaa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Vaihdoin anturien kiinnitys palikan ja kaikki oireet hävisi. Se on pienestä joskus kiinni.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X