Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S6 C5 aamupahoinvointi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S6 C5 aamupahoinvointi

    Pikku Kermaperseellä on ilmennyt mystistä aamupahoinvointia, nyt 3 aamuna peräkäin. Otin videon pätkän Kermaperseen herättelystä, josko joku tunnistaisi pahoinvoinnin syyn tai jotain osviittaa siihen suuntaan. No ensimmäinen huti ei ollut yllätys, Kermaperse harrastaa tuota, kun on seisonut pari päivää kosteassa ilmassa ja olihan tuo starttaus aika lyhyttä pätkää, joten alku on aika tylsää..ei edes kunnon manailua..en uskaltanut ruveta kiroilemaan...Kermaperse kostaa sen heti. Mutta äänet kuuluvat kuskin puolelta ? Videolla ei kuulu tuon mekkaloinnin takia .. yksi lisä ääni sellainen matala huuh huuh...Kun Kermaperse lämpenee äänet häviävät, eivätkä palaa ennen seuraavaa aamua. Kermaperse toimii muuten normaalisti.
    https://youtu.be/mFLmm-cbXyg
    Onko kenelläkään ollut samanlaisia oireita???
    Onko Kermaperse poikimassa jotain ja jos on kauanko se tuota poikimista tekee?

    #2
    Kampiakselin asentotunnistin saattaa tuota käynnistymistä haitata ja ääni kuulostaa ohjaustehostimessa olevalta ilmalta, letkussa halkeama esim?

    Comment


      #3
      Ohjaustehostin nyt ainakin ujeltaa, oma 300tkm ajettu pitää välillä ihan samanlaista ääntä. Hiukan yli ylämerkin kun täyttää säiliön niin hiljenee.

      Käynnistymättömyyteen paha sanoa etänä muuta. VCDS kiinni ja katsomaan näkyykö startatessa kierrosluku. Ylipäätään vikakoodien luku tarvii tehdä ihan ensimmäisenä.

      Comment


      • #4
        Se onko kierroslukua näkyy myös auton omasta kierroslukumittarista. Ei tarvitse sitä varten hankkia VCDS:ää. Jos kierroksia näkyy, niin kampiakselin tunnistin toimii. Jos ei näy, niin on rikki.

        Comment


          #5
          No näkyy jos näkyy, startatessa kierrosluku on kait jotain 200rpm luokkaa. Vikakoodien luvusta vianhaku kuitenkin kannattaa aloittaa, samalla sen G28:n tarkistaa.

          Comment


          • #6
            Startatessa minullakin oli 200 ja kyllä se selvästi näkyy. Se on yksi jakoväli asteikolla. Jos anturi ei toimi, niin neula ei värähdäkkään. Ei mullakaan mitään muuta vikaa ollut kuin G28. Tilasin VCDS:n, kun en vielä silloin tiennyt, että sitä ei tarvita G28 anturivian tunnistamiseen. Onpahan nyt sitten yli 400 euron laite valmiina tulevia tarpeita varten.

            Comment


            • #7
              Oletko katsonut ohjaustehostimen nesteen määrän? Siitä on hyvä lähteä liikkeelle.

              Comment


              • #8
                Jeps, ohjaustehostaja sielä kiljui, oli hukannut öljynsä...Mutta tuosta käyntiin lähtö ongelmasta ei kyllä ole selkoa tullut. Mitään vikakoodia ei anna ja tosiaan tuo vika ilmenee vain ja ainoastaa kostealla ilmalla, kun auto on seissyt 2 täyttä vorokautta. Pakkasella tai kesällä tuota ongelmaa ei ole vaikka seisoisi viikon. Seurasin myös kierroslukumittaria, se ottaa suoraan tyhjäkäynin kierrokset pompottamatta muita lukemia.

                Comment

                Working...
                X