Moro kamraatit, tosiaan tuon moottorin lämpötilatunnistimen vaihdon ja ei mitään vaikutusta :(
Pitäiskös sinne laittaa sitte se alkuperäinen tunnistin? ihan Audilta??
No niin, eilen käytätin auton lämpimäksi.
Sitte poistin moottorin suojan ja alotin starttipilotilla ruutailun... alotin imusarjansta ja etenin ilmanputsarille. Melkein pullollisen ruutasin ja eipä vuotoa löytynyt :(
En tiiä... laitoin uuden ilmamassa-anturi systeemin eikä vaikutusta.. Ainut vaikutus oli että ku ottaa johdon irti ni käytni paranee ja ku laittaa liittimen kiinni ni sammuu..:(
Denson lamda anturi... ensin laitoin sinne sen autoshitin lamdan joka makso 30e ja sitte tuon.. se 30e lamda ei näyttäny mitään arvoa...??
Viimeksi muokannut okkim; 14.10.2017, 20:19.
Perustelu: Viestit yhdistetty.
Toimiiko nokkien välisen ketjun kiristin? Siinä on sähkötoiminen kiristin,jos se on rikki niin imunokka on väärässä asennossa kylmällä koneella tämmöinen tapaus on ollut että kiristin rikki ja kylmänä tyhjäkäynti hukassa.
Morjensta
Nokkien ? onkohan siellä 2 kpl?? 1,8 bensa ei turboa.
Jännä ku laittaa sen maf liittimen kiinni ni heti menee huonoksi..
Pitää huomenna käyttää korjaamolla taas... jos sitte oltais viisaampia... saapa nähä..
veikkaisin sitä lambdaa edelleen se pitää osua nimittäin juuri oikein kohdalleen (malli) ja oman kokemuksen pohjalta mikään muu lambda ei toimi audissa varsinkaan säätölambdana (ennen kattia) täydellisesti kuin aito boschilainen... tosin voi olla että lambdassa ei oo mitään vikaa, mut tuntuu vaan että jos lambdan vaiholla käynti parani mutta ei korjaantunu. (vaikea sanoa)
auto VCDS:ään kiinni, vikakoodien nollaus. Auto käyntiin ja koelenkille. sen jälkeen vikakoodien luku uudelleen ja katotaan mitä nousee.
Täytyy vielä selvittää onko pärräsen korjaamolla tuota VCDSää millä saadaan koodia?
Noh, ainakin suuri parannus on kun nyt kävin auton ajaan korjaamolle ja ilma-massa anturin johto irti ni sehän kävi melkein normaalisti ja ihan vähänajan kuluttua ihan normaalisti.. kierrokset noin 1.000 nätisti..
No niin arvon kamraatit. Käytetty mittarissa, vikakoodia edelleen lykkää lambdaan ja nokka-akselin asentotunnistimeen. Lamdasta saatu kuulemma luvut eli se toimii. Nokka-akselin asento tunnistin vaihdettu.
Korjaamolla VCDS. Ja kyllä he arvelivat myös että vika on ilma vuoto imusarjan alapuolella.
Eikait siinä auta ku alkaa purkaan imusarjaa irti...
Viimeksi muokannut okkim; 17.10.2017, 09:04.
Perustelu: Tekstiä siivottu luettavammaksi.
Mikä se nokka-akselin asentotunnistimen koodi oli? Jos jako on tarpeeksi pielessä, niin nokalta tulee vikakoodi ja se ei parane tunnistinta vaihtamalla.
Jos kuukauden vanha nokan asentotunnistin antaa vikakoodia, niin joko anturi on kuraa tai vika ei alkujaankaan ollut anturissa. Pielessä oleva jako voi hyvinkin tehdä tuota, että kylmänä käy karskisti ja lämpimänä "hyvin" (jos vertailukohtana on kylmänä käynti).
Lisäkseen miksi jättää jaon tarkistus tekemättä? Kyseessähän kun ei ole sen kummempi homma kuin, että katsoo nokkapyörän merkkiin ja tarkistaa kellarin asennon vauhtipyörältä tarkistuskolosta (dampperin merkkiin ei kannata luottaa). Jos merkit täsmää niin yksi mahdollinen vikakohde on poissuljettu.
No niin kamraatit.. alotin vähä purkaan, letku kerrallaan kävin läpi.. ei mitään kaikki ok.. no sitte pukkasin auton käyntiin ja mulla semmonen isompi lamppuhärpäke joka maksa siinä imusarjan päällä, ni katoin sieltä jostain välistä että mikä siellä imusarjan alla värisee... No niin siellä se vika tieten on, oli jonkinlainen putki jossa reikä, ja reikä on noin etusormen ja peukalon ku laittaa yhteen. Mutta tämä putkin on siellä jotenki niinku imusarjan alapuolella?? siis onko kyseessä koko muovihärpäke vai erillinen putki?? Oliskos se Z- putki imusarjan alla?? Oliskos jollakin kuvaa tai mistä semmosen saa? siis räjäytyskuvaa? tai onko minkälainen vaihtaa ko. putki?? Yläkautta vai alakautta??
KIIIITOS ÄIJÄT :)
loistavaa vette. jospa se sillä huohottimen paikkaamisella\vaihtamisella korjaantuis käynti... tuoki ois näkyny fuel trimeissä ku ois vcds:llä ne katsonut ja osannut oikein tulkita (toki ei siitäkään voi suoraan sanoa missä vika loppuviimein piilee mutta siitä pystyy sanomaan meneekö kone laihoilla vai rikkaalla ja sen että kierroksilla vaiko tyhjäkäynnillä seos metässä.), mutta hyvä aina että jotain konkreettista näyttöö löytyy
Morjensta, juu kyllä kivi putos sydämeltä ku noinkin helposti vika löyty kuitenki :)
Huohotin hajalla... saa erikseen..saakohan ihan motonetistä?
Osaatteko sanoa pitääkö imusarja irottaa jotta saa vaihdettua?
Kiitos Kamraatit :)
No niin... nyt on kaasuläppäsysteemi irti.. ja aikamoinen läjä alipaine ym letkujakin :)
Ko Z putki on myös irti.. olipas haperoa ja samalla siellä oli yksi kumiletku myös joka oli poikki..
Alkuperäinen z putken numero on 058103213.. saiskohan tuota osaa suomesta nopeesti??
Toki ebay.de sen saa mutta kestää viikon..
Kiitokset kamraatit :)
Hienoa että homma hoidossa, harmi kun en aiemmin hoksannut thrediä, just samat oireet Passat 1.8T -99.
Tämä ei sinua nyt akuuttiin auta, mutta samat putket ja letkut vaihdettu täälläkin (kaikki kuvassa olevat osat oli rikki ja murentuneena), ja erittäin edullisesti: https://www.aliexpress.com/item/bele...460.0.0.ODaePr
Ja kaikissa vielä VW-logot ja pakkaukset. :) Omani sain vaihdettua ihan kaasuläppä ja imusarja paikallaan. Jäähdytysnestesäiliö vain pois tieltä. Vaihdoin myös samalla kaikki imusarjan kangaspäällysteiset letkut. Täysin haperoa murenevaa mössöä. Samalla vaihtui myös jäähdytinnesteen lämpötila anturi.
Eiköhän nuo putket nopeimmin saa ihan merkkitiskiltä tilattua josei hyllyssä.
Morjensta.. voi ristus, mä sanon.. Nyt on z putki vaihdettu ja yks sun toinen alipaineletku uusittu ja kaasuläppäsysteemi pesty kunnolla. Ja uskomatonta mutta totta vika on ja pysyy.. toki vähä paremmin jo käy mutta vieläki poksuttaa ja paukkuu kylmänä :( Pitää vielä käyttää mittarissa ja ottaa ne vikakoodit ylös, pitää varmaan vielä vaihtaa se ilma-massa anturi vai pitääkö vielä vaihtaa sen moottorin lämpötila-anturi.. voiko sitä mitata onko se kunnossa :( ei jaksa enään ostaa uusia osia ku mikään ei näytä auttavan :(
Lämpötila anturi vajaan 20€, helppo vaihtaa 5min. Vcds - engine - measuring blocks ja olikohan heti eka kanava niin löytyy tuo anturin antama arvo..kannattaa kylmänä katsoa niin näkyy heti onko mitä sattuu lämmöt!
Ilmamassamittari kannattaa puhdistaa ennen uuden ostoa, aika moni onnistuneesti elvytetty ihan esim crc:n maf-sensor cleanerilla ym.
Välillä kyl koettelee nämä masiinat!
No niin nyt on lämpötila-anturi vaihdettu, otin ihan alkuperäisen mukaan motonettiin ja sain kyllä ihan vastaavan. Sitte vaihdoin jonku ilma anturin imusarjan alle... kettumaisen vaikee paikka.. Ai niin sitte vaihdoin vielä sen maffin.. ja yllättävää mutta totta vika ei vain kadonnut :( Ei jaksa enään , otan maf-fin johon irti ni ajakoon rouvan sillälailla, hyvin tuntuu toimivan ilman sitä... ei varmasti täysin oikein mutta. En enään keksi mikä siinä olis vikana ?? Voihan sitä käyttää vielä mittarissa ja pyydän kaikki vikakoodit mitä löytyy ni katotaan...
Voi perse, johan nyt piruilee! Mites muuten vielä tuosta kääsuläpästä. Itse käytin akkua edestakaisin irti, niin rupesi kierrokset seilaamaan ja tyhjäkäynti automaattilaatikollisessa passatissa heikkoa. Luin noista kääsuläpän adaptaatioista, ja että hyvä tehdä vcds:llä aina virtojen katkettua sekä jos sen on irroittanut/putsannut ym. Tein ross techin ohjeen mukaan, mutta vaihdoin myös samalla tuon lämpötila anturinkin ja oma ongelma hävisi. Tiedä mikä proseduuri auttoi sitten? Tässä tuo ohje: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Alignment_(TBA)
sanos muuta... tuon kaasuläpän tietty putsasin kunnolla ku oli irti. Mutta ei niin ei.. pitää vielä kokeilla tuota kaapeleiden irrotusta jos sillä olis vaikutusta.
Kiitos vinkeistä
jos autossa sähköinen kaasuläppä niin se sopeutuu\pitäisi sopeutua automaattisesti vaikka akku ois käytetty pois kun kääntää virrat päälle ja odottelee noin 5min käynnistämättä moottoria ja koskematta kaasupolkimeen. konehuoneesta kuuluu korkeataajuuksisia sirinöitä (jos tarkasti kuuntelee), nämä kun loppuu kaasuläppä on sopeutunut.
Moro, no ei oo.. annoin rouvalle käyttöön ilman sitä että maffi on kiinni..
On kuulemma toiminu ihan hyvin, lämmöt ei kuulemma vain ole nousseet yli 70 vaikka
kiloomeetrejä tulee noin 40km per suunta. Pitää vaihtaa termari, tai laittaa pahvia keulaan ni tarkenee
Comment